Ευρωπαϊκά ηλεκτρικά με κινέζικες μπαταρίες

7.590 Επισκέψεις στο άρθρο (31/5/2019)

Πως σας ακούγεται ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον με Ευρωπαϊκά αυτοκίνητα με κινέζικες μπαταρίες;

Μπορεί οι κινεζικές μάρκες να μην έφτασαν ποτέ στην Ευρώπη, όμως φαίνεται πως η κινεζική βιομηχανία θα πατήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους, μπαίνοντας από την πίσω πόρτα: την ηλεκτροκίνηση. Γιατί τα αυτοκίνητα μπορεί να είναι Ευρωπαϊκά, οι μπαταρίες όμως όχι. Τι λέτε;

Μπορεί μεγάλη μερίδα της κοινής γνώμης να έχει συνδέσει το «Made in China» με φτηνά, φτηνιάρικα, ή ακόμη και επικίνδυνα προϊόντα. Δεδομένου βέβαια ότι σχεδόν τα πάντα παράγονται στην Κίνα, αυτή η γενίκευση είναι μάλλον άδικη.

Στο θέμα του αυτοκινήτου η Κίνα τελικά έμεινε εκτός Ευρώπης, όμως φαίνεται ότι ο ρόλος της στην ηλεκτροκίνηση θα είναι κυριολεκτικά καταλυτικός. Μέχρι και πριν μερικά χρόνια οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έριχναν χρήμα, με σημαντικές κρατικές επιδοτήσεις, ώστε να μεταφέρουν τεχνογνωσία και παραγωγή μπαταρίας στην Ευρώπη. Μάρκες όπως η Mercedes παράτησαν τα σχέδιά τους για παραγωγή μπαταριών στην Γερμανία το 2015, και έκλεισαν τις πειραματικές τους μονάδες.

Η κοινή παραδοχή σήμερα είναι πως είναι ασύμφορη παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη. Κυρίως λόγω της έλλειψης πρώτων υλών που θα πρέπει να εισάγονται από όλο τον πλανήτη, αλλά και την έλλειψη επενδυτικού ενδιαφέροντος. Στη Γερμανία υπάρχει ακόμη πίεση από την κυβέρνηση για να δημιουργηθεί μια τέτοια βιομηχανία, με χλιαρό όμως ενδιαφέρον.

Με την μπαταρία να αποτελεί το κύριο συστατικό επιτυχίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η πίεση για την αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι μεγάλη αφού θα υπάρχει μεγάλη εξάρτηση σε τρίτους προμηθευτές από την Ασία και κυρίως την Κίνα. Αυτοί ο προμηθευτές θα έχουν την δύναμη να καθορίζουν τις τιμές αλλά και το ποια μάρκα φέρνει στην αγορά πρώτη κάθε νέα τεχνολογία.

Και η κούρσα αυτή κρύβει και τους κινδύνους της. Ειδικά με την ζήτηση να είναι έντονη, και την βιομηχανία μπαταρίας πέρα από τον εξονυχιστικό έλεγχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπάρχουν φόβοι για κρούσματα χρήσης τεχνολογίας ή εφαρμογών της χωρίς αρκετές δοκιμές ασφαλείας. Ήδη κρούσματα επικίνδυνων μπαταριών έχουμε δει στην βιομηχανία κινητής τηλεφωνίας που επίσης έχει πλήρη εξάρτηση από την κινεζική παραγωγή.

Τι λέτε λοιπόν; Είστε έτοιμοι για ευρωπαϊκά αυτοκίνητα με κινεζικές μπαταρίες; Αν τις εμπιστεύονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες, έχετε λόγο να τις φοβάστε εσείς; Τι λέτε;

Hyundai
vw