Τέλος το Volvo XC40 Plug-in: Τι κρύβεται πίσω από την απόφαση της Volvo;

Τέλος το Volvo XC40 Plug-in: Τι κρύβεται πίσω από την απόφαση της Volvo;

64.411 Επισκέψεις στο άρθρο (9/2/2024)

- Η Volvo πήγε να περάσει «σβηστά» την κατάργηση του plug-in ΧC40
- Πίσω από τον ανταγωνισμό του το XC40 Recharge σε αυτονομία (30 χλμ.) & φρενάρισμα
- «Σπρώχνει» τους αγοραστές στο EX30 για μεγαλύτερο κέρδος;
- Made in China για φθηνά εργατικά χέρια. Με την ποιότητα τι γίνεται όμως;

Η Volvo πήγε να περάσει «σβηστά» την κατάργηση του plug-in ΧC40

Η είδηση της κατάργησης του plug-in XC40 Recharge (του υβριδικού που φορτίζει και από την πρίζα προσφέροντας δυνατότητα για ηλεκτρική αυτονομία ικανή για τις ανάγκες της καθημερινότητας) ξεκίνησε ως φήμη όταν δεν μπορούσε να γίνει παραγγελία του αρχικά σε αγορές του εξωτερικού. Η Volvo αναγκάστηκε να επιβεβαιώσει την φήμη, ενώ διέκοψε την παραγωγή του συγκεκριμένου μοντέλου μέσα του 2023. Στα σβηστά, χωρίς ιδιαίτερη πληροφόρηση σε αντίθεση φυσικά με το λανσάρισμα του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού Volvo EX30. Αυτό θα είναι το μικρότερο μοντέλο στην ηλεκτρική γκάμα της «σουηδικής» φίρμας, που πλέον όπως είναι ευρέως γνωστό ανήκει και ελέγχεται από την κινεζική Geely.

Πίσω από τον ανταγωνισμό του το XC40 Recharge σε αυτονομία (30 χλμ.) & φρενάρισμα

Tα plug-in υβριδικά ήρθαν για να λειτουργήσουν ως γέφυρες στη μετάβαση από την αυτοκίνηση με θερμικούς κινητήρες στην πλήρη ηλεκτροκίνηση. Πώς; Προσφέροντας την εμπειρία της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινότητα (ηλεκτρική αυτονομία 50-60 χλμ.), χωρίς όμως το άγχος της αυτονομίας, αφού διαθέτουν και κινητήρα που καίει καύσιμο για να κινηθούν όταν τελειώσει η μπαταρία ή και να τη φορτίσουν εν κινήσει (κάτι που πάντως αυξάνει αισθητά την κατανάλωση). Στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν αρκετά plug-in υβριδικά SUV σήμερα. Πώς τα κατάφερνε το XC40 Recharge απέναντί τους όταν ήταν διαθέσιμο; Με μια λέξη;  Ασχημα, αφού ανάμεσα στους 15 ανταγωνιστές του κατατασσόταν τελευταίο. Βασισμένο σε μια ούτως ή άλλως βαριά πλατφόρμα και με το επιπλέον βάρος της μπαταρίας, το Volvo XC40 RECHARGE PHEV T5 Twin Engine 262 PS με τον 1,5 λτ. βενζινοκινητήρα, εμφάνιζε τη χειρότερη κατανάλωση (γύρω στα 8 λτ./100 χλμ, αρκετά πάνω από το μέσο όρο της κατηγορία και σχεδόν διπλάσια από το Ford Kuga Plug-in) και είχε μικρή μπαταρία (10 kWh) και κατά συνέπεια «αστεία» ηλεκτρική αυτονομία (γύρω στα 30 χλμ.). Επιπλέον και λόγω του μεγάλου του βάρους (1.812 κιλά) εμφάνιζε το χειρότερο φρενάρισμα ανάμεσα στον ανταγωνισμό του (40,1 μ. για το «κοκκάλωμα» από τα 100 χλμ./ώρα) και όλα αυτά με μια τιμή στις 50.000 ευρώ, στο άνω άκρο της κατηγορίας του.

«Σπρώχνει» τους αγοραστές στο EX30 για μεγαλύτερο κέρδος;

Η Volvo, υπό την καθοδήγηση της κινέζικης Geely, έχει στόχο το 50% των πωλήσεων της να προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025 και το 100% μέχρι το 2030. Η Volvo θέλει να καταργήσει τους θερμικούς κινητήρες και ο 1.500άρης είναι το πρώτο «θύμα» (τα υπόλοιπα plug-in της Volvo έχουν 2λιτρα μοτέρ). Σε κάθε περίπτωση, με τον μανδύα του πλήρους εξηλεκτρισμού λοιπόν φαίνεται πως η Volvo θέλει να σπρώξει τους καταναλωτές στο νέο αμιγώς ηλεκτρικό EX30, που βασίζεται στο πλαίσιο Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely. Σε αυτό βασίζονται και άλλα κινέζικα ηλεκτρικά, όπως το Zeekr X, με αποτέλεσμα να έχει ήδη μειωθεί το κόστος εξέλιξης. Αρα μεγαλύτερο κέρδος για τους Κινέζους, με τη Volvo να ψάχνει τρόπους να απαλλαγεί από βάρη, όπως έκανε πρόσφατα με τη διακοπή της χρηματοδότησης στην  Polestar Η Volvo, η οποία κατέχει περίπου το 48% των μετοχών της Polestar, έχει επικριθεί από αναλυτές για τη συμμετοχή της στην εν λόγω start-up εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Made in China για φθηνά εργατικά χέρια. Με την ποιότητα τι γίνεται όμως;

Το υβριδικό πρίζας Volvo XC40 κατασκευαζόταν στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στο Βέλγιο, όπως και η αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση που συνεχίζει να προσφέρεται. Τώρα, το νέο EX30 θα κατασκευάζεται στην Κίνα (μέχρι το 2025 τουλάχιστον), ακόμα και αν μιλάμε για τα μοντέλα που θα έρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά. Τα φτηνά εργατικά μεγαλώνουν το περιθώριο κέρδους για τη Geely-Volvo. Βοηθούν όμως να γίνουν καλύτερα αυτοκίνητα για τον αγοραστή; Και τα plug-in είναι ιδιαίτερα αυτοκίνητα. Δεν ξεχνάμε τις περιπτώσεις που στο παρελθόν είχαμε φωτιές σε plug-in μοντέλα της Volvo.
 
Εσύ τι λες; To plug-in XC40 σταμάτησε να παράγεται για λόγους στρατηγικής ή γιατί δε «φτούρησε» απέναντι στον ανταγωνισμό των υβριδικών πρίζας;

FORD E-TRANSIT
Audi