Ο Green NCAP εξέτασε πόσο φιλικά προς το περιβάλλον είναι πέντε νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Ποια πήραν 5 αστέρια; Δείτε τα αποτελέσματα.
Ο Green NCAP ανάρτησε τα αποτελέσματα του τελευταίου, για το 2021, γύρου δοκιμών που πραγματοποίησε σε πέντε δημοφιλή μοντέλα της αγοράς. Τα αμιγώς ηλεκτρικά Lexus UX 300e και Nissan LEAF e+ κατάφεραν να αποσπάσουν τη μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων, τα Plug-in υβριδικά Renault Captur E-TECH και Volkswagen Golf GTE βραβεύτηκαν με 3μησι αστέρια, ενώ το μοναδικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το Audi A3 Sportback στην έκδοση 35 TDI, κατάφερε να βαθμολογηθεί με τρία αστέρια.
Aριστα για τα ηλεκτρικά Lexus UX 300e και Nissan LEAF e+
Μέχρι στιγμής, το Green NCAP βαθμολογεί τα αυτοκίνητα μόνο με βάση τις εκπομπές ρύπων, έτσι λοιπόν, τα ηλεκτρικά, έχουν το πλεονέκτημα. Τόσο το Nissan όσο και το Lexus εκμεταλλεύτηκαν πλήρως το πλεονέκτημα τους και κατάφεραν να αποσπάσουν πέντε αστέρια, σημειώνοντας εξαιρετικές επιδόσεις και στις τρεις κατηγορίες (Καθαρού Αέρα, Ενεργειακής Απόδοσης και Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου).
3μιση αστέρια για τα Plug-in υβριδικά Golf GTE και Captur E-TECH
Τα Plug-in υβριδικά Golf GTE και το Captur E-TECH βαθμολογήθηκαν με τρεισήμισι αστέρια το καθένα. Όπως συμβαίνει με όλα τα PHEV, είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον όταν κινούνται με την μπαταρία τους. Επίσης, και τα δύο διαθέτουν συστήματα μετεπεξεργασίας των καυσαερίων που διατηρούν χαμηλά τις εκπομπές ρύπων, όταν κινούνται με τον θερμικό τους κινητήρα.
Καλή επίδοση για το πετρελαιοκίνητο Audi A3
Τέλος, το Audi A3 Sportback, παρά το γεγονός ότι φοράει diesel κινητήρα, σημειώνει πολύ καλή βαθμολογία σε Καθαρό Αέρα και την Ενεργειακή απόδοση αλλά απογοητεύει στον τομέα των Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου. Η βαθμολογία πάντως των τριών αστεριών είναι μια καλή επίδοση για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Αλλάζει ο τρόπος αξιολόγησης - Στο επίκεντρο τα ηλεκτρικά
Ο Alex Damyanov, Τεχνικός Διευθυντής του Green NCAP εξηγεί: «Η εξέταση μόνο των εκπομπών αερίων ρύπων κολακεύει τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αγνοώντας την ενέργεια που καταναλώνεται για την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούν. Το γνωρίζουμε αυτό και εργαζόμαστε για να βελτιώσουμε το σύστημα αξιολόγησης. Το επόμενο έτος, σχεδιάζουμε επίσης να παρέχουμε στους καταναλωτές μια ανάλυση συνολικού κύκλου ζωής του αυτοκινήτου».
Το 2022, το Green NCAP θα συμπεριλάβει στην αξιολόγησή του τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην παραγωγή του κάθε καυσίμου ή μπαταρίας. Αυτή η αλλαγή θα προσφέρει μια καλύτερη ένδειξη του πραγματικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος των αυτοκινήτων στους καταναλωτές, ειδικά όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα.