Το ετήσιο Kenshiki Forum έβγαλε ξανά... λαβράκι. Το συνέδριο που έχει καθιερώσει η Toyota για τα μελλοντικά της πλάνα, μας σύστησε φέτος την νέα Toyota Corolla Cross. Ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, που εμπλουτίζει την SUV γκάμα των Ιαπώνων και επιβεβαιώνει την τάση της εποχής. Όμως δεν ήταν μόνο αυτό…
SUVενίρ Ιαπωνίας
Μεγαλύτεροι χώροι και πιο crossover προσανατολισμός στο νέο Aygo X
Το πρώτο B-SUV της Toyota, Yaris Cross με το know how του ελληνικού best-seller
Έξυπνη τετρακίνηση AWD-i στην υβριδική 197 ίππων Corolla Cross
Μουράτο C-HR, πρώτο SUV στα χρονικά και με κάμερα αντί για καθρέπτη το RAV4
Εσύ ποιος SUV τύπος είσαι; Θες το θρυλικό τετρακίνητο RAV4, μικρομεσαία SUV Corolla Cross ή C-HR, το hot SUV πόλης Yaris Cross ή προτιμάς μίνι με crossover αίσθηση όπως το AygoX;
Στις συνειδήσεις των υποστηρικτών της μάρκας αλλά και όσων θέλουν να ενημερώνονται για τις εξελίξεις πάνω στην αυτοκίνηση, το Kenshiki Forum έχει γίνει συνώνυμο των top εξελίξεων και τεχνολογιών. Ποιος θα ξεχάσει το συνέδριο του 2020 στο Άμστερνταμ την περσινή χρονιά, όπου έγινε η πρώτη αναφορά στο Toyota Yaris Cross;
Μιλάμε, φυσικά, για το Kenshiki Forum, την συνάντηση των... απανταχού Toyotaκηδων, στην οποία ο ιαπωνικός κολοσσός παρουσιάζει το πλάνο που ακολουθεί για τα επόμενα χρόνια. Στο φετινό forum το «λαβράκι» είχε να κάνει με ένα καινούργιο SUV μοντέλο. Αντιλαμβανόμενη τις ανάγκες των πελατών και κινούμενη στο ρεύμα της εποχής η ιαπωνική φίρμα ενίσχυσε ακόμα περισσότερο την SUV γκάμα της και «τράβηξε» την κουρτίνα για να αποκαλύψει την νέα Toyota Corolla Cross. Το νέο SUV των Ιαπώνων έρχεται να προστεθεί σε μία ήδη πλούσια γκάμα που περιλαμβάνει τα Yaris Cross, C-HR και RAV4 και περιμένει το νέο AygoX. Πάμε να την γνωρίσουμε καλύτερα.
Σε μία περίοδο που τα μίνι πόλης δέχονται τεράστιες πιέσεις, η Toyota επενδύει ακόμη περισσότερο στην κατηγορία με μία εναλλακτική πρόταση. Ο λόγος για το μίνι SUV, Toyota AygoX, που στην τρίτη του γενιά απέκτησε «περιπετειώδη» χαρακτήρα και εμφάνιση, μεγαλώνοντας παράλληλα το εκτόπισμά του προς κάθε κατεύθυνση. Μεταξύ άλλων, ξεχωρίζουμε τους μεγαλύτερους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες και τον crossover προσανατολισμό χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος (131 χλστ. πλέον) και τις μεγάλες ζάντες έως και 18 ίντσες.
Οι μεγαλύτεροι διαθέσιμοι χώροι αποτυπώνονται στο πορτ-μπαγκάζ που έχει 60 λίτρα έξτρα χωρητικότητα, πλέον στα 231 λίτρα.
Φυσικά, το νέο Toyota AygoX δανείζεται αρκετά στοιχεία από το Toyota Yaris στην διακόσμηση του εσωτερικού όπου ακολουθεί ένα trendy καμπυλόγραμμο μοτίβο. Το τιμόνι, πίσω από το οποίο βρίσκεται ο αναλογικός πίνακας οργάνων και τα χειριστήρια του κλιματισμού έρχονται σχεδόν αυτούσια από το ελληνικό best seller, ενώ μία οθόνη αφής 9 ιντσών του συστήματος infotainment Toyota Smart Connect δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Όσον αφορά το σύστημα κίνησης, παραμένει ο 1KR-FE 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1 λίτρου, ισχύος 72 ίππων και ροπής 93 Nm, ο οποίος συνεργάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ή με αυτόματο CVT κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.
Κουβαλά την «βαριά» κληρονομιά του Yaris, δεν είναι όμως μία ψηλότερη εκδοχή του «βασιλιά της ελληνικής αγοράς. Μιλάμε για ένα νέο, διαφορετικό μοντέλο που μπαίνει... ορεξάτο στην πιο hot κατηγορία των B-SUV. Από την σχεδίαση και μόνο το καταλαβαίνει κανείς, καθώς έχει πιο «τετράγωνο» και πιο SUVοιδές design. Μάλιστα, αποκτά έντονο περιπετειώδες στυλ και χάρη στο πίσω μέρος του που θυμίζει το διαχρονικό SUV της Toyota, RAV4. Μπαίνοντας στο εσωτερικό, το γνώριμο πολυλειτουργικό τιμόνι του Yaris δίνει και πάλι το παρών, έχοντας πίσω του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία οθόνη αφής 7`` για το infotainment. Σημαντικό «όπλο» του Yaris Cross η πληρότητα εξοπλισμού από την βασική κιόλας έκδοση, (αυτόματος κλιματισμός, πλήρης σουίτα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, κάμερα παρκαρίσματος, 16άρες ζάντες αλουμινίου κ.ά.). Όσον αφορά τους χώρους, το ιαπωνικό B-SUV έχει πορτ-μπαγκάζ 397 λτ..
Mυώδες και δυναμικό, χωρίς εξεζητημένες γραμμές και φλυαρίες, το Yaris Cross ξεχωρίζει (και) για τον super εξοπλισμό από την βασική έκδοση.
Το νέο Yaris Cross διατίθεται είτε με έναν ατμοσφαιρικό 1.500άρη κινητήρα 125 ίππων, είτε με το τελευταίας γενιάς υβριδικό σύστημα των 116 ίππων που αντλεί ρεύμα από 48 στοιχεία συνολικής χωρητικότητας 4,3 kW. Σημαντικό πλεονέκτημα συγκριτικά με τον ανταγωνισμό είναι πως βγαίνει και σε έκδοση περιορισμένης 4κίνησης κατά την οποία ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα εμπλέκεται όταν οι συνθήκες το απαιτούν, π.χ. στο χιόνι, στο σαθρό έδαφος ή σε εκκίνησης σε ανηφόρα.
Η θρυλική Corolla, το μοντέλο συνώνυμο της επιτυχίας με 55 χρόνια ζωής και 12 γενιές, απέκτησε μεγαλύτερο αδερφάκι της, την Toyota Corolla Cross. Προσοχή! Όπως και με το Yaris Cross, έχουμε να κάνουμε με ένα ολοκαίνουργιο SUV, με δική του σχεδιαστική ταυτότητα και νέα υβριδικά κινητήρια σύνολα. Ένα αυτοκίνητο ανάμεσα στα ήδη υπάρχοντα SUV της Toyota, C-HR και RAV4. Στο κομμάτι του design, πρόκειται για ήπιο σχεδιαστικό σύνολο, με πιο συμβατικές γραμμές συγκριτικά με πιο τολμηρό C-HR. Στην καμπίνα, μια high definition οθόνης αφής 10,5 ιντσών δεσπόζει ψηλά στο κέντρο του λιτού σε σχεδίαση ταμπλό», ενώ συναντάμε και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών που ενσωματώνει πολλαπλές ενδείξεις και παραμετροποιείται ανάλογα με τα γούστα του οδηγού.
Το μικρομεσαίο SUV, Toyota Corolla Cross εφοδιάζεται με μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, η οποία έχει βαπτιστεί ως T-Mate.
Πάντως, σημαντικότερο στοιχείο της νέας Corolla Cross είναι το παγκόσμιο λανσάρισμα της νέας πέμπτης γενιάς του υβριδικού συστήματος κίνησης, το οποίο προσφέρεται σε δικινήτη και τετρακίνητη έκδοση. Στη δικίνητη εκδοχή, το υβριδικό σύστημα έχει συνολική ισχύ στα 197 άλογα, ενώ στην τετρακίνητη εκδοχή, η Corolla Cross επωφελείται από το «έξυπνο» σύστημα AWD-i, που έχει έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ο οποίος παράγει ισχύ 42 ίππων. Έξτρα advantage οι αναβαθμισμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου, που έχουν περισσότερη χωρητικότητα, ούσες παράλληλα 40% ελαφρύτερες σε σχέση με αυτές της προηγούμενης γενιάς hybrid.
Ένα ακόμη best seller κοσμεί την SUV γκάμα της Toyota. Το C-HR είναι το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, την ώρα που για τον περασμένο Νοέμβριο βρέθηκε στην πρώτη θέση των συνολικών πωλήσεων λιανικής. Φυσικά, πρόκειται για ένα γνωστό σε όλους αυτοκίνητο. Εξάλλου, η τολμηρή και σπορτίφ σχεδιαστική του προσέγγιση με την κουπέ αισθητική δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.
Η ξεχωριστή εμφάνιση αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό του Toyota C-HR που εντυπωσιάζει με την κουπέ αισθητική του πίσω μέρους και τις έντονες και ακανόνιστες ακμές που φέρει σε όλα τα τμήματά του.
Αντίστοιχα ευχάριστο και στην καμπίνα του, το C-HR ακολουθεί τα υψηλά στάνταρ hi-tech και εργονομικών προδιαγραφών που θέτουν όλα τα μοντέλα της Toyota. Ειδικά στην περίπτωση του C-HR, στεκόμαστε και στην συνολική απτή ποιότητα των μαλακών υλικών που δίνουν μία premium αίσθηση. Μοναδική ένσταση, η περιορισμένη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών που ισοσκελίζεται από τις μικροαποθηκευτικές θέσεις για αντικείμενα στο εσωτερικό. Σχετικά με τις επιλογές κινητήρα, το C-HR διατίθεται σε δύο αυτοφορτιζόμενες εκδόσεις κινητήρα 122 και 184 ίππων, οι οποίες και εγγυώνται εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης, ειδικά εντός αστικού περιβάλλοντος.
Τα τέσσερα παραπάνω αυτοκίνητα και γενικά ο κόσμος των SUV «οφείλουν» την ύπαρξή τους στο Toyota RAV4, ένα επαναστατικό για την εποχή του αυτοκίνητο (1989) το οποίο συνδύαζε δυνατότητες off road 4X4 με κίνηση σε αστικό περιβάλλον. Πλέον, δικίνητο και τετρακίνητο, το RAV4 προσφέρεται σε βενζινοκίνητες, υβριδικές αλλά και plug-in εκδόσεις, μετρώντας πέντε γενιές και πάνω από 10 εκατομμύρια πωλήσεις.
Το πρώτο SUV της αυτοκίνησης, Toyota RAV4, έχει και state-of-the-art τεχνολογίες, όπως η λειτουργία κάμερας αντί του κεντρικού καθρέπτη στο παρμπρίζ.
Ειδική αναφορά πρέπει να κάνουμε στο σύστημα τετρακίνησης του RAV4 καθώς διαφέρει ανά έκδοση. Σε μια δύσκολη εκτός δρόμου διαδρομή επιτρέπει το «κλείδωμα» της 4κίνησης και μπορεί επίσης να φρενάρει επιλεκτικά τον τροχό που χάνει την πρόσφυσή, είτε λόγω ολισθηρής επιφάνειας ή και επειδή είναι στον αέρα. Σε όλα αυτά προσθέστε τις καλές γωνίες αναρρίχησης, τα συμβατικά προγράμματα οδήγησης που (Εco, Νοrmal και Sport), καθώς και τα «ειδικά» προγράμματα που επίσης διαθέτει, για κίνηση σε χιόνι, άμμο-λάσπη ή κακοτράχαλα τερέν.