
Μέχρι πόσα κιλά μπορεί να τραβήξει κάθε οικογενειακό SUV;
Όλα τα οικογενειακά SUV μπορούν να ρυμουλκήσουν τρέιλερ, αλλά όχι τα πάντα. Όλα εξαρτώνται από το μαγικό νούμερο που δηλώνει ο κατασκευαστής για κάθε έκδοση του μοντέλου.
Το τραβάς το τρέιλερ;
Σχεδόν, όλα τα αυτοκίνητα μπορούν να ρυμουλκήσουν τρέιλερ, ωστόσο τα οικογενειακά SUV είναι περισσότερο συνδεδεμένα με αυτή την πρακτική μιας και θεωρούνται οχήματα ελεύθερου χρόνου, οπότε η έλξη ενός τροχόσπιτου ή ενός σκάφους ταιριάζει απόλυτα με τη φιλοσοφία τους. Το τι μπορεί να «τραβήξει» κάθε αυτοκίνητο ορίζεται από την ικανότητα έλξης (ή ρυμούλκησης αν προτιμάτε) και αποτελεί συνάρτηση διαφόρων παραγόντων, όπως η απόδοση του κινητήρα (η ροπή μετράει παραπάνω) και η τοποθέτησή του, η μετάδοση της κίνησης (μπροστά, πίσω ή 4Χ4), τα φρένα, το βάρος, το κιβώτιο, οι αναρτήσεις, αλλά και από το ίδιο το ρυμουλκούμενο. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς πως η ελκτική ικανότητα δεν αναφέρεται μόνο στο μοντέλο, αλλά είναι συγκεκριμένη για κάθε έκδοσή του. Άλλη δυνατότητα έλξης έχει η προσθιοκίνητη έκδοση, άλλη η diesel, άλλη η τετρακίνητη και άλλη μια πιθανή ηλεκτρική ή υβριδική. Βάσει της ικανότητας έλξης και των δυνατοτήτων του τρέιλερ, αποκτούμε την άδεια ρυµούλκησης προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Να τονιστεί πως κάθε άδεια ρυμούλκησης που εκδίδει το Υπουργείο Μεταφορών ισχύει μόνον για το συγκεκριμένο ζευγάρι, αυτοκίνητο-τρέιλερ. Αν αλλάξετε ένα από τα δύο, χρειάζεται νέα άδεια ρυμούλκησης (και τα τρέιλερ έχουν αριθμό πλαισίου), ενώ είναι απαραίτητη και η ασφαλιστική κάλυψη.

Σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα μπορούν να ρυμουλκήσουν τρέιλερ, ωστόσο τα οικογενειακά SUV είναι περισσότερο συνδεδεμένα με αυτή την πρακτική μιας και θεωρούνται οχήματα ελεύθερου χρόνου, οπότε η έλξη ενός τροχόσπιτου ή ενός σκάφους ταιριάζει απόλυτα με τη φιλοσοφία τους.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Τραβάς πιο βαρύ τρέιλερ αν αυτό έχει σύστημα φρένων
Στο βιβλίο του κατασκευαστή αναγράφεται η ικανότητα κάθε έκδοσης και μεταφράζεται σε κιλά βάρους του ρυμουλκούμενου, χωρίς και με σύστημα φρένων. Η δεύτερη περίπτωση έχει διπλή (και παραπάνω πολλές φορές) ικανότητα έλξης. Το μέγιστο όριο ρυμούλκησης χωρίς φρένα είναι τα 750 κιλά. Το βασικότερο πρόβλημα, αν το φορτίο ρυμούλκησης είναι μεγαλύτερο από το όριο του κατασκευαστή, είναι η αδυναμία φρεναρίσματος κι όχι αυτή καθαυτή η έλξη. Πρέπει να αναφερθεί πως αν το ρυμουλκούμενο ζυγίζει περισσότερα από 750 κιλά ή πάνω από το μισό του καθαρού βάρους του αυτοκινήτου, είναι απαραίτητα να διαθέτει σύστημα πέδησης. Αυτό το σύστημα αντιδρά στην αδράνεια του αυτοκινήτου που επιβραδύνει και φρενάρει αυτόματα και αναλογικά με την επιβράδυνση του αυτοκινήτου που τραβά το τρέιλερ.Και με υβριδικά/ηλεκτρικά/plug-in τραβάς τρέιλερ, αλλά ελαφρύτερο
Ο κύριος λόγος που συνήθως δεν μπορείτε να ρυμουλκήσετε ένα βαρύ τρέιλερ με υβριδικά, Plug-in υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το ήδη (λόγω μπαταριών) αυξημένο βάρος τους, το οποίο παίζει μεγάλο ρόλο στη διαδικασία έγκρισης για τη ρυμούλκηση. Επίσης υπάρχει το θέμα με την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Οποιαδήποτε επιπλέον δύναμη πέδησης που θα απαιτούσε το βάρος από ένα μεγάλο τρέιλερ ή ένα τροχόσπιτο μπορεί να περιπλέξει τα πράγματα για τα ηλεκτρονικά. Αυτό δεν είναι ένα ανυπέρβλητο πρόβλημα, ωστόσο, και με τον καιρό οι κατασκευαστές μπορεί να είναι σε θέση να αναπτύξουν συστήματα που μπορούν να συνυπολογίσουν διαφορετικά βάρη. Ένα άλλο θέμα είναι η αυτονομία. Το πρόσθετο βάρος και η χειρότερη αεροδυναμική αυξάνουν την κατανάλωση βενζίνης (στα υβριδικά) και ηλεκτρικής ενέργειας (στα ηλεκτρικά).Ωστόσο υπάρχουν ηλεκτρικά (τα πιο ακριβά συνήθως) που μπορούν να ρυμουλκήσουν ένα βαρύ τρέιλερ ή τροχόσπιτο. Η BMW iX είναι στην κορυφή με ικανότητα έλξης 2.500 κιλών, ενώ το Tesla Μοdel Χ μπορεί να τραβήξει 2.500 κιλά. Το Audi e-tron και η Mercedes EQC μπορούν να ρυμουλκήσουν έως και 1.800 κιλά, ενώ το Volvo XC40 Recharge μπορεί έως και 1.800 κιλά ως 4κίνητο (δύο μοτέρ) ή 1.500 κιλά με έναν κινητήρα. Το Tesla Model Y Long Range μπορεί να διαχειριστεί ένα τρέιλερ 1.600 κιλών, όπως και το Kia EV6 και το αδελφό του μοντέλο, το Hyundai Ioniq 5. Το τετρακίνητο Audi Q4 e-tron μπορεί να έλξει 1.200 κιλά ή 1.000 κιλά με κίνηση στους δύο τροχούς (όπως και το αδελφά μοντέλα VW ID.4 και Skoda Enyaq. Στα 1.000 κιλά τόσο για τη δικίνητη, όσο και για την τετρακίνητη έκδοση ανέβηκε πρόσφατα από τα 750 κιλά, η Ford Mustang Mach-e.
H Jaguar I-Pace είναι επίσης κατάλληλη για ρυμούλκηση – αν και μόνο μέχρι το μέγιστο 750 κιλά. Tα full υβριδικά C-SUV της αγοράς έχουν συνήθως περιορισμένη ικανότητα έλξης (το Kia Niro είναι στα 1.300 κιλά), είτε το τρέιλερ έχει φρένα είτε όχι, τα plug-in μοντέλα όμως μπορούν πολλά περισσότερα, όπως το Range Rover Evoque (1.600 κιλά).
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »