Ανάμεσα στα πολλά μικρομεσαία SUV/crossover της αγοράς, υπάρχουν και κάποιες προτάσεις που διαφοροποιούνται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Σε αυτή την αντιπαράθεση έχουμε το νέο Honda HR-V, που έρχεται αποκλειστικά ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό με αυτόματο κιβώτιο (από 33.350 ευρώ) απέναντι από το ξεχωριστό και ήπια υβριδικό Mazda CX-30, που στην έκδοση των 122 ίππων με αυτόματο κιβώτιο πλησιάζει το HR-V σε τιμή (από 31.128 ευρώ). Τι κρύβει όμως το κάθε ένα από αυτά τα δύο οικογενειακά SUV;
Το Mazda CX-30 σίγουρα είναι ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα της κατηγορίας. Αποθεώνει τη σχεδιαστική γλώσσα Kodo της Mazda και συνδυάζει την κομψότητα με τον δυναμισμό, έχοντας φυσικά ως highlight την αλα κουπέ κλίση της οροφής και τις μικρές γυάλινες επιφάνειες. Τον SUV προσανατολισμό τονίζει η απόσταση των 175 χλστ. από το έδαφος, αλλά και η δυνατότητα για τετρακίνηση στην έκδοση των 150 ίππων όμως.
Σε αντίθεση με τη μετριοπάθεια του προηγούμενου HR-V, το νέο είναι αρκετά ελκυστικό. Χωρίς να έχει αυξήσει ουσιαστικά το μήκος του, το HR-V βασίζεται στη GSP (Global Small Platform) και δείχνει αρκετά μεγαλύτερο και φαρδύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Την αίσθηση του πλάτους τονίζει η σχεδόν κάθετη και βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος μάσκα, καθώς και τα εμπρός-πίσω φώτα. Ευπρόσδεκτη και η κουπέ διαμόρφωση του πίσω μέρους με το χαμήλωμα της οροφής, και τις κρυμμένες πίσω χειρολαβές να δίνουν την αίσθηση 3θυρου αμαξώματος, που «κάθεται» στα 188 χλστ. από το έδαφος.
Σε αντίθεση με τη μετριοπάθεια του προηγούμενου HR-V, το νέο είναι αρκετά ελκυστικό.
Σε επίπεδο κινητήρων έχουμε εντελώς διαφορετικές προσεγγίσεις. Το CX-30 χρησιμοποιεί έναν 2λιτρο (με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε φορολογικά βάρη) ατμοσφαιρικό κινητήρα SkyActiv που κάνει χρήση ήπια υβριδικής τεχνολογίας. Αν και η απόδοση των 122 ίππων είναι μικρή, το μοτέρ αυτό διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του και το ευρύ φάσμα απόδοσής του σε συνδυασμό και με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο. Το τελευταίο είναι με μετατροπέα ροπής, διαθέτει 6 σχέσεις και διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία, αλλά και την αμεσότητά του στο πάτημα του γκαζιού.
Το Mazda CX-30 σίγουρα είναι ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα της κατηγορίας.
Το HR-V χρησιμοποιεί το νεότερο υβριδικό σύστημα της Honda, που συνδυάζει τον 1,5 λτ. θερμικό κινητήρα με 2 ηλεκτροκινητήρες και κιβώτιο eCVT. Συνδυαστικά, το σύνολο αποδίδει 131 ίππους και ουσιαστικά λειτουργεί ως ηλεκτρικό μιας και οι τροχοί είναι συνδεμένοι με τον κύριο ηλεκτροκινητήρα, που παίρνει ενέργεια από την γεννήτρια που κινεί ο βενζινοκινητήρας. Βέβαια όταν χρειαστεί στην κίνηση μπαίνει και ο θερμικός κινητήρας. Το HR-V και μέσω της ιδιαιτερότητάς του να κινείται αρκετά συχνά από την ενέργεια των μπαταριών του, είναι ο αδιαμφισβήτητος νικητής στην κατανάλωση, χωρίς όμως να θυσιάζονται οι επιδόσεις. Μάλιστα έχει και περισσότερο νεύρο, αν και στην πλήρη επιτάχυνση το κιβώτιο παράγει το γνωστό βουητό των αυτόματων κιβωτίων που λειτουργούν ως συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.
Αν και τα πλαστικά είναι στο σύνολό τους σκληρά, κάθε σημείο στο ταμπλό του Honda HR-V πείθει απόλυτα με την ποιότητα, το top φινίρισμα και την άριστη συναρμογή του. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η στάνταρ έγχρωμη οθόνη αφής των 9,0 ιντσών.
Το εσωτερικό του νέου HR-V αποτελεί την αποθέωση του less is more με τις ευθείες «καθαρές» σχεδιαστικές γραμμές να κυριαρχούν. Από την άλλη, αν και τα πλαστικά είναι στο σύνολό τους σκληρά (μόνο στα σημεία των αγκώνων υπάρχει μαλακή φλοίδα), κάθε σημείο του ταμπλό πείθει απόλυτα με την ποιότητα, το top φινίρισμα και την άριστη συναρμογή του. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η στάνταρ έγχρωμη οθόνη αφής των 9,0 ιντσών με το αναβαθμισμένο infotainment HMI της Honda. Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων, ενώ άξιο αναφοράς είναι το σύστημα διάχυσης αέρα (Air Diffusion System). Όταν επιλέγεται, μια ήπια ροή αέρα κατευθύνεται προς τα πλευρικά παράθυρα, «χαϊδεύοντας» τα μάγουλα και όχι χτυπώντας το πρόσωπο των εμπρός επιβατών.
Εντυπωσιακό σε διάκοσμο και με premium χαρακτήρα εσωτερικό του Mazda CX-30. H οθόνη των 8,8`` δείχνει να βγαίνει μέσα από το ταμπλό.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το εσωτερικό του Mazda CX-30 τόσο σε αισθητικό επίπεδο, όσο σε διάκοσμο και ποιότητα. Από την πρώτη ματιά είναι έκδηλη η premium υλοποίηση τόσο σε υλικά, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα, ενώ κερδίζει τον παρατηρητή και με τον high-tech χαρακτήρα του με την οθόνη αφής των 8,8 ιντσών στο πάνω μέρος του ταμπλό. Πλήρης και όμορφος είναι ο πίνακας οργάνων με τα συμβατικά στοιχεία και το ψηφιακό ταχύμετρο, ενώ όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας συμπληρώνεται από την ευχάριστη θέση οδήγησης.
Χωροταξικά οι χώροι επιβατών είναι επαρκείς και στα δύο μοντέλα με το HR-V να έχει το πρακτικό πλεονέκτημα των πίσω Magic Seats και των πολλαπλών δυνατοτήτων αναδίπλωσής τους. Ο χώρος αποσκευών είναι όμως πολύ μικρός (335 λτ.), μικρότερος ακόμη από B-SUV με μικρό πορτ-μπαγκάζ. Αντιθέτως το CX-30 με τα 430 λτ. και το κανονικό σχήμα του χώρου αποσκευών ξεχωρίζει.
Η γενικότερη σφιχτή αίσθηση του Mazda CX-30 το καθιστά πολύ ευχάριστο και ικανό οδηγικά.
Το Mazda CX-30 δανείζεται αρκετά στοιχεία από το Mazda 3 και περνάει το ευχάριστο οδηγικό προφίλ της Mazda και σε αυτή την κατηγορία. Η γενικότερη σφιχτή αίσθηση επιβεβαιώνεται με συγκρατημένες κλίσεις στις στροφές, όχι όμως και με ταλαιπωρία των επιβατών. Παρότι εφοδιάζεται με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι εξαιρετικά σταθερό και προοδευτικό στις αντιδράσεις του χάρη στα φαρδιά μετατρόχια και στη στάνταρ σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης. Τέλος, και σε αυτή την περίπτωση η αίσθηση είναι αντίστοιχη του καλοστημένου μικρομεσαίου Mazda 3, όπως και τα δυνατά φρένα.
Αυτό που κάνει τη διαφορά στο HR-V είναι ο τρόπος που η ανάρτηση σιδερώνει τις ανωμαλίες, η ποιότητα κύλισης και η ησυχία στην καμπίνα.
Αυτό που κάνει τη διαφορά στο HR-V είναι ο τρόπος που η ανάρτηση σιδερώνει τις ανωμαλίες, η ποιότητα κύλισης και η ησυχία στην καμπίνα (αν δεν πατάς τέρμα το γκάζι), που θυμίζουν premium προτάσεις μεγαλύτερης κατηγορίας. Premium είναι και το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο με στάνταρ μια πλήρη και up-to-date σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων (Honda Sensing), η οποία έχει μεγιστοποιήσει τις δυνατότητές της με τη χρήση μιας νέα ευρυγώνιας κάμερας. Το τιμόνι μπορεί να μην παρέχει την απόλυτη πληροφόρηση, είναι όμως καλοζυγισμένο και σε εμπνέει να κινηθείς σβέλτα εκμεταλλευόμενος το εξαιρετικά στιβαρό και άκαμπτο πλαίσιο, καθώς και τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω). Το HR-V «πατάει» πειστικά με ουδέτερο κράτημα, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, καθώς και δυνατά φρένα.
Αναμφίβολα είναι δύο από τις πιο ξεχωριστές προτάσεις της κατηγορίας με premium χαρακτηριστικά, αλλά και τσουχτερές -κακά τα ψέματα- τιμές. Το Mazda CX-30 είναι οδηγοκεντρικό, πιο premium σε ποιότητα και με μεγάλο χώρο αποσκευών, έχει όμως το βάρος του 2λιτρου συνόλου. Από την άλλη, το Honda HR-V έχει το πλεονέκτημα της κατανάλωσης και των Magic Seats, είναι πιο σβέλτο και προσφέρει top ποιότητα κύλισης.