
Τι λέτε εσείς όμως; Πιστεύετε πως υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες οδηγούς; Υπάρχουν στερεότυπα που δέχεστε ακόμη; Ποια και γιατί; Τι λέτε;
Ισχύει άραγε τίποτα από τα στερεότυπα για τους άνδρες και τις γυναίκες οδηγούς;
7.236 Επισκέψεις στο άρθρο (7/3/2014)
Ποια στερεότυπα εσείς γνωρίζετε για τους άνδρες και ποια για τις γυναίκες οδηγούς; Τα αποδέχεστε; Υπάρχει κάποια αλήθεια ή είναι απομεινάρια παλιών, κακών συνηθειών; Τι λέτε;
autotriti team
Το στερεότυπο για τους άνδρες είναι ότι είναι πιο ικανοί στο τιμόνι. Και αυτό προέρχεται φυσικά από την εποχή που οι άνδρες οδηγοί ήταν πολύ περισσότεροι από τις γυναίκες. Όπως με όλα τα άλλα στερεότυπα που χτίζονται πάνω στην «καλή» πλειοψηφία και «κακή» μειοψηφία, οι άνδρες έγιναν τα φαβορί για τον τίτλο του καλύτερου οδηγού.
Ήταν τέτοια η «διάκριση» που το να μην οδηγεί ένας άνδρας αποτέλεσε στίγμα κατά του «ανδρισμού» του. Μπορεί όμως σήμερα να αποδεχόμαστε τέτοιες αηδίες;
Η αναλογία ανδρών-γυναικών οδηγών σήμερα έχει αλλάξει και πλησιάζει και στην Ελλάδα το 50-50 που «παίζει» στην Ευρώπη. Η επιλογή πλέον είναι συνειδητή και δεν έχει σχέση με την ικανότητα αλλά με το αν θέλει κανείς να συμμετέχει ή όχι τόσο στην οδήγηση, όσο και στο μουρλοκομείο που λέγεται καθημερινή κίνηση στους δρόμους.
Υπάρχει ένας αντίλογος, ακόμη, που λέει πως η «ικανότητα» δεν έχει να κάνει με το φύλο, αλλά με την όρεξη που έχει ο καθένας να οδηγεί. Στην ίδια λογική προστίθεται το επιχείρημα ότι οι άνδρες απολαμβάνουν περισσότερο τη διαδικασία απ ότι οι γυναίκες, και ως εκ τούτου την επιδιώκουν πιο συχνά (π.χ. στα περισσότερα ανδρόγυνα, στις κοινές μετακινήσεις οδηγεί ο άνδρας) ή αναζητούν πιο έντονα συγκινήσεις που οδηγούν σε μεγαλύτερη απόκτηση εμπειρίας και άρα ικανότητας χειρισμού του αυτοκινήτου.
Και ενώ θα μπορούσε κανείς να αρχίσει να συμφωνεί με αυτή τη λογική βάση στατιστικής, όταν καταλήγει στην ικανότητα στο παρκάρισμα, χάνει κάθε βάση. Γιατί το πλευρικό παρκάρισμα δεν έχει καμία σχέση με απόλαυση ή συγκίνηση που αναζητά ένας άνδρας. Έχει να κάνει με το πόσο συχνά γίνεται.Θα μπορούσε μάλιστα να πει κανείς, πως δεδομένης της αυξημένης ικανότητας των γυναικών να κάνουν περισσότερα από ένα πράγματα συγχρόνως, διαθέτουν καλύτερο αισθητήριο από τους άνδρες ως προς την πολυπλοκότητα του χειρισμού ενός αυτοκινήτου στην πόλη. Όμως επιχειρήματα που αντλούν από το «γονίδια» δύσκολα στέκονται ξεχωριστά από τα στερεότυπα.
Τι λέτε εσείς όμως; Πιστεύετε πως υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες οδηγούς; Υπάρχουν στερεότυπα που δέχεστε ακόμη; Ποια και γιατί; Τι λέτε;
Πιστεύω πως υπάρχουν διαφορές γενικότερα στον τρόπο συμπεριφοράς μεταξύ ανδρών και γυναικών επηρεάζοντας σε κάποιον βαθμό και την οδηγική συμπεριφορά. Φυσικά και υπάρχουν καλοί και κακοί οδηγοί και στα δυο φύλα. Θα συμφωνήσω με το θέμα της αντίληψης χώρου το οποίο προαναφέρθηκε πως εμφανίζεται κατά κύριο λόγο σε γυναίκες. Μου έχει τύχει να παρευρεθώ τυχαία σε δυο περιπτώσεις γυναικών οδηγών που αντιμετώπιζαν τεράστιο πρόβλημα στο ξεπαρκάρισμα ενώ υπήρχε υπερεπαρκής χώρος.
Όταν ένας άντρας κάνει μια βλακεία στο δρόμο, συνήθως προσπαθεί να κάνει "μαγκιά" ή φιγούρα για να ικανοποιήσει τα κόμπλεξ του, αλλά υπερεκτίμησε τις ικανότητές του. Όταν μια γυναίκα κάνει μια βλακεία στο δρόμο, συνήθως δεν κατάλαβε καν τι έγινε.
Σίγουρα υπάρχει μια αντίληψη ότι οι άντρες είναι καλύτεροι οδηγοί από τις γυναίκες. Αλλά δεν είναι κάτι που πρέπει να δίνουμε μεγάλη σημασία γιατί οι περισσότερες γυναίκες οδηγάνε πολύ καλά σήμερα. Άλλωστε δεν μπορεί ένας άντρας να αγοράζει αυτοκίνητο στην γυναίκα του για να κυκλοφορεί και να την φωνάζει μετά να πάει να πλύνει τα πιάτα. Αυτά μόνο κάποιες κομπλεξικές φεμινίστριες τα λένε. Επίσης το ότι ο άντρας οδηγάει όταν κυκλοφορεί όλη η οικογένεια δείχνει ότι αναλαμβάνει να μετακινήσει όλα τα μέλη με ασφάλεια από το ένα σημείο στο άλλο. Και πιστέψτε με είναι πολύ μεγάλη ευθύνη όταν υπάρχουν παιδιά στο αυτοκίνητο.
Οι γυναίκες έχουν ενδεχομένως κάπως μικρότερη ικανότητα αντίληψης χώρου από τους άνδρες (δεν ισχύει όμως πχ για αρχιτεκτόνισες), αλλά αυτό υπερκαλύπτεται από τη μεγαλύτερη προσοχή και υπευθυνότητα με την οποία αντιμετωπίζουν την οδήγηση.
Οδηγώ 22 χρόνια. Στην περίοδο αυτή άλλαξε το ποσοστό των γυναικών που οδηγούν αυξήθηκε και όντως στην σήμερα πλησιάζει το 50%. Αυτό που έχω παρατηρήσει είναι ότι υπάρχουν 3 κατηγορίες γυναικών οδηγών...υπάρχουν λοιπόν οι γυναίκες οδηγούν πάρα πολύ καλά, άλλες μέτρια και άλλες πολύ επικίνδυνα. Το ίδιο ισχύει και για τους άντρες (3 επίπεδα οδήγησης). Το ποσοστό όμως επικίνδυνων γυναικών (κακή οδήγηση) είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό των αντρών. Εδώ χρειάζεται η συνδρομή της τροχαίας και για τις γυναίκες αλλά και για τους άντρες κακούς οδηγούς που με τις κατάληλες συστάσεις αλλά και με την υποχρεωτική επαναληπτική εξέταση των οδηγών (σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης μετά από επανειλημένες συστάσεις ή με την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων) σε πιο ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης ως πιο έμπειρου οδηγού.
Οι γυναίκες πρέπει να πιστοποιούν οτι ξέρουν να οδηγούν κάθε δύο χρόνια. Επίσης θα πρέπει να πληρώνουν πιο ακριβά ασφάλιστρα. Πόσες φορές σας έχει τύχει να κινδυνέυετε να τρακάρετε από γυναίκα που μιλάει στο κινητό, ή από γυναίκα που μακιγιάρεται ενώ οδηγεί!. Οι ίδιες δεν αντιλαμβάνονται πόσο επικίνδυνο είναι αυτό καθώς και οτι η διαδικασία της οδήγησης είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση!
Και βέβαια ισχύουν τα στερεότυπα στην Ελλάδα του 2014.Να αναφέρω μερικά, ΜΩΡΗ ΑΝΤΕ ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ ΣΟΥ ΝΑ ΠΛΥΝΕΙΣ ΚΑΝΑ ΠΙΑΤΟ, ΙΣΑ ΜΩΡΗ ΛΙΝΑΤΣΑ, ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΜΟΝΙ ΝΑ ΠΙΑΣΕΙΣ, ΔΕΝ ΠΙΑΝΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ, και αυτά είναι από τα πιο light που αναφέρω, τα hardcore ας τα αφήσουμε.
Και βέβαια υπάρχει διαφορά στα δύο φύλα.Όταν τρακαίρνουν 2 άντρες σκοτώνονται πάνω από δύο άτομα και αυτό είναι μία πραγματική στατιστική, ενώ οι γυναίκες δεν έχουν αιματηρά τροχαία τόσα πολλά.Μπορεί το όχημα τους να είναι γύρω γύρω χτυπημένο ελαφρώς, αιματηρά τροχαία όμως λίγα.Δεν σημαίνει πως οι άνδρες οδηγοί είναι κατ επέκταση κακοί, απλά έχουν ένα θέμα με την συμπεριφορά τους στα ζητήματα ζωής ή θανάτου.Κόντρες στο δρόμο δεν γίνονται δυστυχώς, ευτυχώς, καλώς, κακώς, κ.τ.λ.οπότε στις πίστες ας βγει όλη η ενέργεια της κόντρας.
Οι γυναίκες επίσης βλέπουν αλλιώς το χώρο σε σχέση με τους άνδρες και αυτό είναι αποδεκτό επιστημονικό, άλλες πάλι όπως εμένα βλέπουν και διαφορετικάτο χρόνο σε σχέση με το αντίθετο φύλο.Έτσι είναι αυτά, τι να κάνουμε τώρα;
Στον άνθρωπο είναι τελικά αν θέλει, αν μπορεί, κ.τ.λ. να προσπαθήσει και να μάθει, ή αν είναι εγωιστής, κ.τ.λ. και επιμένει σε αδιέξοδα και ψεύτικα πράγματα.
Ακόμα και τα βιώματα παίζουν ρόλο, στο οικογενειακό περιβάλλον της κάθεμια και του καθένα μας, κ.τ.λ.Δεν γίνεται να είχα παππού, κ.τ.λ. οδηγό αγώνων και να μην έμαθα το οτιδήποτε αν το είχα στο αίμα μου εννοείται πάντα...Οπότε αυτά περί επιχειρημάτων που αντλούν από τα γονίδια και δύσκολα στέκονται ξεχωριστά απο τα στερεότυπα τα ακούω κάπως περίεργα.
Το θέμα είναι να έχουμε μέτρο, επιμονή, υπομονή, διάθεση για εξέλιξη προσωπική, σεβασμό, κ.τ.λ. προς τους άλλους.
δεν υπαρχει διακριση για μενα πια.υπαρχουν αντρες αδιαφοροι και γυναικες υπευθυνες και το αντιστροφο.