
Την επόμενη φορά λοιπόν που θα ακούσετε την ερώτηση «τι καίει περισσότερο» εσείς τι θα απαντήσετε; Και γιατί;
Καίνε ακόμη τα χειροκίνητα λιγότερο από τα αυτόματα; H μήπως αντιστράφηκε η κατάσταση;
9.396 Επισκέψεις στο άρθρο (31/12/2013)
Ποια είναι η ισχύουσα λογική όταν μιλάμε για κατανάλωση και κιβώτια ταχυτήτων; Εσείς τι ιδέα έχετε για το τι καίει περισσότερο όταν συγκρίνουμε αυτόματο με χειροκίνητο; Μήπως η εντύπωση που διατηρείτε ανήκει σε άλλη εποχή; Τι λέτε;
autotriti team
Καλύτερο παράδειγμα είναι τα κιβώτια ταχυτήτων. Ρώτα γύρω σου να δεις ποια είναι η ισχύουσα γνώμη όταν μιλάμε για κιβώτια ταχυτήτων και κατανάλωση. Ασε τις επιδόσεις, άλλο κεφάλαιο αυτό. Μόνο για κατανάλωση.Πριν δέκα χρόνια, όχι περισσότερο, η ισχύουσα άποψη ήταν πως το αυτόματο καίει. Έκαιγε ανέκαθεν περισσότερο το αυτόματο και έτσι όλοι ήξεραν ότι αν το προτιμήσεις, θα το πληρώσεις μία στην αγορά και μία στη χρήση.
Ρώτα σήμερα γύρω σου και το πιθανότερο είναι πως θα πάρεις την ίδια σχεδόν απάντηση. Καίει περισσότερο το αυτόματο από το χειροκίνητο; Ναι, θα πουν, χωρίς πολλή σκέψη, γιατί αυτή ήταν η καθιερωμένη εντύπωση. Όσο όμως έχουν αλλάξει τα αυτόματα, έχει αλλάξει και η απάντηση: ριζικά.Τι σχέση έχει το σημερινό αυτόματο με τις έξι, επτά, οκτώ, εννιά ή και δέκα σχέσεις, με διπλό συμπλέκτη ή όχι, με το βαρύ, αρχαίο τεσσάρι (με την τετάρτη όβερντραιβ –πολύ μακριά δηλαδή, οπότε μόνο τρεις για χρήση στην πόλη) που κουβαλούσαν τα αυτοκίνητα μέχρι και δέκα χρόνια πριν.
Τα παλιά αυτόματα με τρεις ή ακόμη και δύο σχέσεις διαθέσιμες σε ταχύτητες μέχρι 100 χλμ/ώρα (το 90% της χρήσης του αυτοκινήτου) έβαζαν το μοτέρ να δουλέψει από το ρελαντί μέχρι σχεδόν τον κόφτη πριν αλλάξουν. Πατινάριζαν με τις ώρες μέχρι να ξεκινήσουν και σε κάθε αλλαγή το μοτέρ έπρεπε να ξανακάνει τον ίδιο κόπο φτού κι από την αρχή.
Σήμερα τα κιβώτια είναι σχεδόν μέρη του κινητήρα. Ξέρουν ακριβώς πότε σκάνε τα μπουζί, πόσες στροφές έχει το μοτέρ, πόση ανηφόρα ανεβαίνει και τι απαιτήσεις έχει ο οδηγός. Σα να έχεις έναν άνθρωπο ακόμη να ασχολείται συνεχώς με τη λειτουργία του κινητήρα. Κα τι λειτουργία. Το κιβώτιο ξέρει σε τι φάσμα στροφών το μοτέρ παρέχει την καλύτερη επιτάχυνση ή τη μεγαλύτερη οικονομία, πότε πρέπει να αλλάξει για τις μικρότερες απώλειες σε ισχύ ή κατανάλωση ενώ και πότε θα κατεβάσει όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι, για να σε γλιτώσει, μεταξύ των άλλων, και από τη συχνή αλλαγή σε τακάκια (που ήθελες με τα παλιά αυτόματα που απλά πατούσες πάντα φρένο).
Την επόμενη φορά λοιπόν που θα ακούσετε την ερώτηση «τι καίει περισσότερο» εσείς τι θα απαντήσετε; Και γιατί;
Αν μπορούσα να πάρω τώρα καινούργιο, θα ήταν αυτόματο, χωρίς δεύτερη σκέψη...και μόνο η κούραση που γλυτώνεις από την πάλη με τον λεβιέ και τον συμπλέκτη, φτάνει.
Εδώ και χρόνια, όχι πολλά αναλογικά με την χρήση των αυτόματων, κ.τ.λ. κιβωτίων ταχυτήτων, στην σύχρονη εκτέλεση τους, και το έχουμε πει σε ανάλογο θέμα, τα αυτόματα, κ.τ.λ. κιβώτια ταχυτήτων καίνει λίγο λιγότερο από τα χειροκίνητα.
Η οδηγική αίσθηση που προσφέρει το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι all time classics, και δεν συγκρίνεται με τα όποια αυτόματα.
Για να είμαστε δίκαιοι, υπάρχουν κάποια αυτόματα κιβώτια, που έχουν μία φοβρή και τρομερή, προς το καλό οδηγική αίσθηση, που ανταγωνίζονται σε all time classic, τα χειροκίνητα κιβώτια, αλλά και πάλι έστω για 1% υπολείπονται.
Άλλα τα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας, νόμος της φύσης.