Με συχνό φρένο «καις» παραπάνω από ό,τι με σταθερό γκάζι!

Με συχνό φρένο «καις» παραπάνω από ό,τι με σταθερό γκάζι!

5.601 Επισκέψεις στο άρθρο (14/9/2022)

Νομίζετε πως το πολύ γκάζι αυξάνει την κατανάλωση; Για δείτε και το φρένο!

Γκάζι Vs Φρένο για κατανάλωση καυσίμου

Θα το πιστεύατε αν σας έλεγαν πως την κατανάλωση δεν την αυξάνει το πολύ γκάζι αλλά το πολύ φρένο; Πως μπορεί το πεντάλ που καθορίζει πόσο καύσιμο πάει στον κινητήρα να μην είναι υπεύθυνο για την κατανάλωση, και να είναι το πεντάλ που απλά σταματά το αυτοκίνητο; Γίνεται;


Το ερώτημα όμως είναι συγκεκριμένο: Όχι ποιο πεντάλ είναι αυτό που ελέγχει την κατανάλωση, αλλά ποιο είναι αυτό που την αυξάνει. Βλέπεις όταν πατάς γκάζι το αυτοκίνητο επιταχύνει, αυξάνει την κινητική του ενέργεια ενώ συγχρόνως υπερνικάει και την αντίσταση του αέρα που αυξάνεται όσο αυξάνεται η ταχύτητα. Το γκάζι αποφασίζει πόση ενέργεια θα μεταφέρεις από το καύσιμο στο αυτοκίνητο. Αρα τι φταίει το φρένο;
Η κατανάλωση δεν είναι απλά θέμα ενέργειας. Η κατανάλωση μετριέται σε μία διαδρομή και επηρεάζεται όχι μόνο από την ταχύτητα αλλά από κάτι άλλο πολύ πιο σημαντικό. Γιατί μπορεί το γκάζι να αποφασίζει πόση ενέργεια θα μετατραπεί σε ταχύτητα του αυτοκινήτου, το φρένο όμως αποφασίζει πόσες φορές θα πρέπει να γίνει αυτό στην ίδια διαδρομή.

Απλά, αν πας 10 χιλιόμετρα ευθεία με τέρμα το γκάζι, κι αν πας την ίδια διαδρομή σταμάτα ξεκίνα έστω και μία φορά, θα κάψεις περισσότερο. Η εμπλοκή του φρένου αυξάνει την κατανάλωση, γιατί τώρα το αυτοκίνητο πρέπει να κάνει την ίδια διαδικασία δύο φορές, οπότε θα πρέπει να κάψει πολύ περισσότερο καύσιμο, αν όχι το διπλό.

Περίεργο; Όχι ιδιαίτερα, αν σκεφτεί κανείς τις συμβουλές οικονομικής οδήγησης που το πρώτο πράγμα που λένε είναι να κρατάτε μεγάλη απόσταση από τον μπροστινό. Όχι για ασφάλεια, άλλο κεφάλαιο αυτό, αλλά για αν μην επηρεάζεστε από τις δικές του αυξομειώσεις ταχύτητας και έτσι να κινείστε όσο περισσότερο γίνεται με σταθερή ταχύτητα. 
 
Γιατί αν κολλήσετε πάνω του, κάθε φορά που κόβει αυτός, φρένα εσείς, πετάτε στα σκουπίδια την ενέργεια που κάψατε καύσιμο για να κάνετε ταχύτητα, και μετά πρέπει να τα κάνετε όλα ξανά από την αρχή. Γκάζι και περισσότερο καύσιμο.

Τι λέτε λοιπόν; Ποιο πεντάλ ευθύνεται περισσότερο για την αύξησης της κατανάλωσης; Το γκάζι ή το φρένο; Και εσείς πως πετυχαίνετε χαμηλότερα νούμερα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Σχολιάστε
MAXUS
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel