• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Kei-Cars για την Ελλάδα

Διαβάστηκε από 29981 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/12/2017

Τι είναι τα Kei-Cars και γιατί ταιριάζουν γάντι στην Ελληνική αγορά;

 
Πως είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για την ελληνική πόλη και μεγαλούπολη; Μικρό να χωράει στο παρκάρισμα, αλλά ευρύχωρο να χωράει πολλούς, φθηνό στην αγορά και στη χρήση, αλλά με καλές επιδόσεις για προσπέρασμα, με μικρό μοτέρ να μην έχει φόρο και γιαπωνέζικο να μην χαλάει. Αυτό είναι το Kei-Car, όμως δεν πωλείται στην Ελλάδα. Γιατί;

Η κατηγορία των Kei είναι αποκλειστική στην ιαπωνική αγορά. Για να ανήκει ένα αυτοκίνητο στην κατηγορία πρέπει να έχει τα εξής δύο συστατικά: Διαστάσεις όχι πάνω από 3,4 μέτρα μήκους και 1,5 μέτρα πλάτους. Κινητήρα όχι πάνω από 660 κ.εκ και όχι πάνω από 65 άλογα. Θυμίζει κάτι;

Θυμίζει, γιατί κάποια Kei-Cars βρέθηκαν εκτός Ιαπωνίας και έκαναν και στην Ελλάδα πολύ καλή σταδιοδρομία. Τα περισσότερα με διαφορετικά μοτέρ, όμως κάποια μοντέλα από αυτά της Daihatsu, που πλέον αποσύρθηκε από την Ευρώπη, και της Suzuki, που πλέον παράγει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ινδία που έφτασαν στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια, ήταν βασικά Kei-Cars.

Θα μου πεις, έχουμε μια ολόκληρη κατηγορία μίνι μοντέλων που καλύπτουν αυτή την αγορά, και κάποια από αυτά, παρά τις διαστάσεις τους, είναι πλήρη και κανονικά αυτοκίνητα. Σαφώς, όμως τα kei-car είναι ακόμη μικρότερα και ακόμη οικονομικότερα.

Σε διαστάσεις είναι σχεδόν 30 εκατοστά πιο κοντά στο μήκος και δέκα στο πλάτος. Εκεί που όμως κερδίζουν είναι οι εσωτερικοί χώροι. Όταν λέμε ότι οι Ιάπωνες κατασκευαστές είναι «μάστορες» στην εκμετάλλευση των εξωτερικών διαστάσεων για τους μέγιστους δυνατούς εσωτερικούς χώρους, από τα Kei-Cars το έμαθαν. Δεν υπάρχει τίποτε πιο ευρύχωρο σε αυτές τις διαστάσεις.

Και μετά είναι η σχεδίαση. Δεδομένου ότι δεν πρέπει να περισσεύει τίποτε από πλευράς μήκους ή πλάτους, τα πιο πολλά έχουν ένα τετραγωνισμένο σχήμα. Μπορεί πριν μερικές δεκαετίες να έδειχνε περίεργο, σήμερα όμως, δείχνει αυτό ακριβώς που έχουμε μάθει να περιμένουμε όταν βλέπουμε κινητά τηλέφωνα και τάμπλετς. Ρίξτε μια ματιά στο νέο Nissan Teatro for Dayz, ή στο Suzuki Ignis και το Daihatsu D-Base. Χώρια τα μοντέλα της Honda που μάλιστα παράγει και κουπέ/κάμπριο μοντέλα στην κατηγορία όπως το S660.

Με καταναλώσεις κάτω από 3 λτ./100 χλμ. και τιμές κάτω από 10.000 ευρώ όλα τους, μιλάμε για τα ιδανικά αυτοκίνητα για τις Ελληνικές πόλεις.

Εσείς όμως θα τα αγοράζατε; Θα τα προτιμούσατε; Ή θα θέλατε κάτι μεγαλύτερο; Και τι θα σας απασχολούσε; Η ποιότητα; Οι χώροι; Η ασφάλεια; Τι λέτε; 

Tags: ΚΕΙ CARS
 
  • ΦΩΤΕΙΝΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

    Ως κάτοχος ενός SUZUKI WAGON R+ του 1999, μπορώ να πω ότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι τα απόλυτα χρηστικά εργαλεία για το αστικό και περιαστικό περιβάλλον και το έχω λατρέψει το αυτοκίνητο αυτό γιατί έχει εσωτερικούς χώρους και έξυπνες λύσεις αποθήκευσης που δεν τα βρίσκεις παρά σε αυτοκίνητα πολύ μεγαλύτερα, είναι εκπληκτικά άνετο στο parking και στους ελιγμούς μέσα στην πόλη, ενώ έχει και ελαφρώς μεγαλύτερη του συνηθισμένου απόσταση από το έδαφος κάτι που μου έχει επιτρέψει χωρίς ζημιές να κάνω και διαδρομές που με αλλο αυτοκίνητο θα το φοβόμουν. Ίσως το μεγαλύτερο του μειονέκτημα είναι ότι ειναι λίγο ευπαθές στους ανέμους . Μακάρι να είχαν οι μισοί Αθηναίοι kei cars.

      5
  • Γιάννης Πάτρα

    Θα αγόραζα "με τα τσαρούχια" οποιοδήποτε Ιαπωνικό kei car. ΟΙ NISSAN , HONDA, DAIHATSU, SUZUKI παράγουν τετοια οχήματα αλλά απ' όσο ξέρω δεν εισάγονται στην Ευρώπη για λόγους κανόνων ασφαλείας. Αλήθεια ή ψέμματα , δεν ξέρω.

      1