Mega Test: Ποιο B-SUV κάνει τη νύχτα μέρα;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Mega Test: Ποιο B-SUV κάνει τη νύχτα μέρα;

46.537 Επισκέψεις στο άρθρο (3/4/2022)

To επιτυχημένο Mega Test του Test Center μας, το Τεστ Φώτων, επανέρχεται με την πιο hot κατηγορία της αγοράς, αυτή των μικρών SUV. 11 μοντέλα μπαίνουν στο σκοτεινό πεδίο των δοκιμών μας, για να μας δώσουν τα φώτα τους.

Μικρά στο μάτι, αλλά μεγάλα στο σκοτάδι

Στο τεστ φώτων του AutoΤρίτη Test Center τα συμπεράσματα για άλλη μια φορά είναι εντυπωσιακά και οφείλουμε να ομολογήσουμε πως πλέον το επίπεδο των μοντέλων έχει ανέβει πάρα πολύ, συγκριτικά με την τελευταία φορά που πραγματοποιήσαμε ανάλογο τεστ στην κατηγορία.

Πιο συγκεκριμένα, αξιολογήσαμε την «εικόνα» του κάθε μοντέλου όσον αφορά στο πόσο μακριά φωτίζουν τα φώτα του, την ένταση και την κατεύθυνση της δέσμης φωτός, αλλά και το εύρος της διάχυσης. Η αξιολόγησή μας συμπληρώνεται από την γενική εικόνα που πήραμε από κάθε μοντέλο αναλύοντας δεδομένα όπως η ποιότητα του φωτός που παράγει, η ευκολία να διακρίνει ο οδηγός τα εμπόδια που είχαμε τοποθετήσει σε συγκεκριμένα σημεία και το «φωτιστικό» του αποτύπωμα, αφού δεν αρκεί μόνο να βλέπεις ως χρήστης του αυτοκινήτου, αλλά πρέπει και να σε βλέπουν οι υπόλοιποι οδηγοί.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Πώς έγινε η δοκιμή;

Για τη δοκιμή επιλέξαμε ένα μέρος χωρίς φωτορύπανση και όλα τα μοντέλα τοποθετήθηκαν στο ίδιο ακριβώς σημείο που είχαμε οριοθετήσει. Εκεί καθαρίσαμε καλά τα φωτιστικά σώματα, ώστε να μην εμποδίζεται από τίποτα η διάχυση του φωτός και ρυθμίσαμε τη σκάλα των προβολέων στο σημείο «0», δηλαδή στη θέση που χρησιμοποιούμε όταν το αυτοκίνητο, δεν μεταφέρει βάρος.

Για να αξιολογήσουμε την ορατότητα μπροστά τοποθετήσαμε μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας από τα 15 έως τα 30 μέτρα διαγωνίως 5 κορίνες σε απόσταση μεταξύ τους τριών μέτρων (15, 18, 21, 24, και 27 μέτρα). Για την αξιολόγηση χρησιμοποιήσαμε το φωτόμετρο, το οποίο τοποθετήσαμε σε ύψος 70 εκ. από το έδαφος και μετρήσαμε πόσα lumen ήταν η ένταση σε κάθε σημείο (κορίνα).

Για να αξιολογήσουμε την ορατότητα στα δεξιά, τοποθετήσαμε μια πινακίδα «STOP» στα 35 μέτρα από το αυτοκίνητο, σε ύψος 2,20 μέτρα, όσο δηλαδή είναι και σε δρόμο εντός πόλης. Στα 55 μέτρα τοποθετήσαμε ένα προειδοποιητικό τρίγωνο με ανακλαστήρες, ενώ η μέτρησή μας έφτανε μέχρι και τα 70 μ. όπου τοποθετήσαμε μια τελευταία κορίνα.

Αντίστοιχα στην αριστερή πλευρά τοποθετήσαμε ένα παιδικό καρότσι στα 30 μέτρα και μια παλέτα χωρίς ανακλαστικά μέρη στα 60 μέτρα. 

Δύο δοκιμαστές στις εμπρός δύο θέσεις, αλλά και εξωτερικοί παρατηρητές κατέγραφαν πόσο καλά βλέπουν τα εμπόδια, καθώς και τις λοιπές πληροφορίες σχετικά με τη δέσμη και τη φωτεινότητα του παραγόμενου φωτός.

Συγκριτικά αποτελέσματα

Citroen C3 Aircross

Fiat 500X

Ford Puma

Hyundai Kona

Kia Stonic

Nissan Juke

Peugeot 2008

Renault Captur

SEAT Arona

Toyota Yaris Cross

VW T-Cross

Ο ρόλος των φωτιστικών σωμάτων

Ενδείξεις Lumens και γενική αίσθηση

Συμπεράσματα

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Σχολιάστε
Τα πάντα για επαγγελματικό όχημα
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel