4 φωτογραφίες »

Προσοχή και στις σωστές πιέσεις!

89.090 Επισκέψεις στο άρθρο (11/7/2020)

Δοκιμάσαμε 3 μοντέλα δημοφιλών κατηγοριών με:
• Κανονικές πιέσεις στα λάστιχα
• 0,3 bar λιγότερο (63% των αυτοκινήτων κυκλοφορούν έτσι)
• 0,5 bar λιγότερο (17,5% των αυτοκινήτων κυκλοφορούν έτσι)
Όσο λιγότερη πίεση υπάρχει, τόσο μικρότερη επιφάνεια επαφής διαθέτει το ελαστικό με το οδόστρωμα γεγονός που επηρεάζει καθοριστικά την ακινητοποίηση του οχήματος. Γενικά, χάνεται το μισό του εμβαδού της επιφάνειας επαφής του ελαστικού, για κάθε 0,5 bar που μειώνεται η πίεσή του. Πόσες φορές μερικά εκατοστά μας έσωσαν από ένα ατύχημα; Φανταστείτε τι θα συμβεί όταν η απόσταση φρεναρίσματος αυξηθεί έως και 3,1 μ. Και καλά για τις υλικές ζημιές. Φανταστείτε να πεταχτεί ένα παιδί και να χρειαστεί να φρενάρετε. Απλά αν με την κανονική πίεση στα ελαστικά το παιδί θα είχε σωθεί, με τις λάθος θα φρενάρατε από 70 εκατοστά έως και 3,1 μέτρα παραπάνω με αποτέλεσμα τον σίγουρο τραυματισμό του (στην καλύτερη περίπτωση). Όλα αυτά είναι μετρήσιμα και καταγράφηκαν από τα ηλεκτρονικά μας όργανα. Στις μετρήσεις φρεναρίσματος έγινε, όπως και στις κανονικές μας μετρήσεις, από ένα σετ 4 επαναλήψεων φρεναρίσματος από τα 100 χλμ./ώρα μέχρι πλήρη στάση. Αυτό έγινε για κάθε πίεση ελαστικών (κανονική, -0,3 bar και -0,5 bar) και η εξαγωγή των αποτελεσμάτων έδωσε σοκαριστικά αποτελέσματα.


Επιπτώσεις και στην τσέπη
Η χαμηλή πίεση του αέρα επηρεάζει αρνητικά την αντίσταση κύλισης του ελαστικού με άμεση συνέπεια την επιβάρυνση της κατανάλωσης καυσίμου των εκπομπών CO2. Οι μετρήσεις μας με μειωμένη κατά 0,5 bar πίεσης του αέρα έδειξαν αύξηση της μέσης τιμής στην κατανάλωση έως και 1,6 λτ./100 χλμ. (Nissan Qashqai), που μεταφράζεται σε 4 και πλέον γεμίσματα το χρόνο πεταμένα στον… αέρα. Στο πετρελαιοκίνητo Opel Astra η αύξηση ήταν 1,1 λτ./100 χλμ. και στο VW Polo, 1,2 λτ./100 χλμ.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

NEO TRAFIC
moto