5 φωτογραφίες »

Τρόμος στο βρεγμένο: Έως και 100 μέτρα μεγαλύτερο φρενάρισμα!

89.105 Επισκέψεις στο άρθρο (11/7/2020)

Με ελαστικά από τρεις κορυφαίες εταιρείες και σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα φθοράς (καινούριο, 5 χλστ., 3 χλστ., 1,6 χλστ.) προσομοιώνουμε σε συνθήκες πίστας ένα ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο, όπου το όριο είναι 130 χλμ./ώρα και προσθέτουμε συνθήκες ισχυρής βροχόπτωσης και πραγματοποιούμε φρενάρισμα πανικού. Ο οδηγός «ανεβαίνει» πάνω στο φρένο, το πεντάλ βυθίζεται, οι βαλβίδες του ABS δουλεύουν σαν τρελές για να θέσουν υπό έλεγχο την επικίνδυνη κατάσταση. Κι όμως το όχημα, το οποίο εφοδιάζεται με ελαστικά λίγο πάνω από το προβλεπόμενο όριο πέλματος (1,6 χλστ. διαθέσιμο) δεν κόβει και πολύ ταχύτητα. Τα ελαστικά έχουν χάσει την επαφή με το οδόστρωμα και δεν αποκρίνονται στις εντολές που παίρνουν από το τιμόνι. Παρά το φουλ φρενάρισμα πανικού, το κόκκινο Golf ακινητοποιείται μόνο μετά από 150 και πλέον μέτρα. Και φυσικά πέφτει με 106 χλμ./ώρα πάνω στον τοίχο με τα χαρτόκουτα που έχουμε φτιάξει. Απέναντι σε αυτό το εμπόδιο, ένα άλλο Golf με καινούρια ελαστικά και πλήρες βάθος πέλματος, σταμάτησε με ασφάλεια πολύ πριν, σε απόσταση μόλις 60 μέτρων.

Οι ειδικοί ονομάζουν υδρολίσθηση το φαινόμενο κατά το οποίο το ελαστικό αρχίζει να «κολυμπά» μέσα στο νερό του δρόμου και να ανυψώνεται. Είναι μια κατάσταση στην οποία ακόμα και οι ηλεκτρονικοί «φύλακες άγγελοι» όπως το ABS και το ESP, δε μπορούν να κάνουν κάτι. Είναι μια εφιαλτική περίπτωση η οποία δημιουργεί ένα πολύ άσχημο συναίσθημα στον οδηγό - δοκιμαστή, ο οποίος αναλογίζεται τι θα μπορούσε να είχε γίνει σε πραγματικές, καθημερινές συνθήκες.

Τα καινούρια ελαστικά κοστίζουν συχνά μια πολύ σεβαστή ποσότητα χρημάτων και η αντικατάσταση τους δεν πρέπει να γίνεται πρόωρα, προκειμένου για να προστατευτούν και οι δικοί μας οικονομικοί πόροι. Ούτε βέβαια μπορούμε να κρύψουμε ότι, όσο μειώνεται το βάθος του πέλματος υπάρχει πιθανότητα να βελτιώνονται κάποιοι δείκτες, όπως η αντίσταση κύλισης ή στάθμη του παραγόμενου θορύβου.

Επηρεάζει η ημερομηνία κατασκευής την ποιότητα ενός ελαστικού;
Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως η ποιότητα ενός ελαστικού δεν επηρεάζεται τόσο από την ημερομηνία παραγωγής του, όσοι από τη σωστή αποθήκευση σε σκοτεινό και δροσερό μέρος (έως 3 χρόνια). 

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Hyundai
NISSAN