Μικρή αυτονομία ή μεγάλη δικαιολογία για να «κράζεις» τα ηλεκτρικά;

Μικρή αυτονομία ή μεγάλη δικαιολογία για να «κράζεις» τα ηλεκτρικά;

4.033 Επισκέψεις στο άρθρο (3/6/2022)

Πόση αυτονομία είναι αρκετή για να σε πείσει να δεις τα ηλεκτρικά στα σοβαρά;

Ή δεν είναι η αυτονομία το πρόβλημα;

Έχεις μετρήσει πόσα χιλιόμετρα κάνεις κάθε μέρα ή κάθε εβδομάδα; Ξέρεις ακριβώς πόση αυτονομία  χρειάζεσαι; Και είσαι σίγουρος για το αν σε καλύπτουν οι αυτονομίες των ηλεκτρικών; Ή σου ακούγονται μικρές και απλά λες όχι;

Πάρε για παράδειγμα ένα ηλεκτρικό Peugeot 208. Στην ολοκαίνουργια έκδοση έχει αυξημένη αυτονομία, πάνω από 300χλμ. Δεν είναι αρκετά; Σίγουρα δεν είναι όση προσφέρει ένα ακριβό και μεγαλύτερο ηλεκτρικό μοντέλο, που φτάνει και ξεπερνάει τα διπλά χιλιόμετρα.

Και σίγουρα δεν είναι όση υπόσχεται ένα γεμάτο ντεπόζιτο του βενζινοκίνητου 208, με την εργοστασιακή κατανάλωση. Τα 40 λίτρα βενζίνης και 5 λτ./100 δίνουν 800 χιλιόμετρα. Καμία σχέση.

Όμως ρεαλιστιά, τα 300 χλμ δεν είναι λίγα. Εντάξει, δεν φτάνεις Αθήνα αν φύγεις από Θεσσαλονίκη. Πας όμως Πάτρα-Γιάννενα, ή τέλος πάντων κάνεις τις καθημερινές σου διαδρομές, αν αφήσεις τα ταξίδια στην άκρη. Αν μετρήσεις πόσα χιλιόμετρα κάνεις τη μέρα, μπορεί να μην θες πάνω από μία ολόκληρη φόρτιση την εβδομάδα. Ή καλύτερα δύο-τρεις μικρότερες, πιο συχνά, όπως συνιστάται.
 
Είναι όμως αυτό το πρόβλημα; Γιατί είναι σίγουρο πως πέρα από τα νούμερα, μικρά ή μεγάλα, και χωρίς τα ταξίδια, ένα ηλεκτρικό μπορεί να καλύψει τις μεταφορικές σου ανάγκες χωρίς πρόβλημα αυτονομίας.
 
Σίγουρα τα ταξίδια είναι ένα πρόβλημα, τουλάχιστον όσο το δίκτυο φόρτισης παραμένει ελάχιστο και σίγουρα δεν συγκρίνεται με την αφθονία πρατηρίων σε κάθε δρόμο, για κάθε ταξίδι. Όμως ακόμη και αν υπάρξουν σταθμοί φόρτισης παντού, και αν ήξερες πως με μία μόνο στάση για φόρτιση θα έφτανες στην Αθήνα από τη Θεσσαλονίκη, τότε;
 
Δεν εξαλείφεται τότε το πρόβλημα της αυτονομίας για τα ταξίδια; Οπότε τι μένει; Βλέπεις αν τα προβλήματα σταματούσαν εδώ, τότε τα ηλεκτρικά θα ήταν αυτομάτως, από σήμερα η καλύτερη λύση. Όμως παραμένει το ζήτημα του χρόνου φόρτισης. Γιατί αν θες να φορτίζεις, δύο φορές τη βδομάδα και να προσθέτεις 30 μονάδες κάθε φορά, «παίζοντας» την μπαταρία στο 40-70%, θες πάνω από μια ώρα, αναλόγως φορτιστή. Ποιός έχει τόσο χρόνο όταν στο πρατήριο θες τρία λεπτά για να βάλεις καύσιμο; Σίγουρα όποιος έχει δικό του parking στο σπίτι ή στη δουλειά του.

Άρα τι λες; Είναι το πρόβλημα αλήθεια η μικρή αυτονομία; Είναι τα 300 χιλιόμετρα λίγα; Ή μήπως το ταξίδι και η δυσκολία του; Και τελικά μήπως δεν είναι καν η αυτονομία το πρόβλημα αλλά ο χρόνος (και η δυσκολία) στη φόρτιση; Τι λες; Δε σου φτάνουν 300 χλμ.;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
SEAT