Κάθε φορά που μια νέα S-Class έκανε νεμπούτο, υπήρχε και η είδηση: τι νέο φέρνει; τι τεχνολογίες έχει; τι θα δούμε στο άμεσο μέλλον σε όλα τα αυτοκίνητα;

Μικρό με φουλ τεχνολογία ή απλό SUV;

5.556 Επισκέψεις στο άρθρο (26/10/2018)

Μικρό με φουλ τεχνολογία ή απλό SUV; Τι σπρώχνει τη μικρή κατηγορία να οδηγεί τις εξελίξεις και να φέρει κάθε νέα τεχνολογία;

Πως σας ακούγεται ένα αυτοκίνητο με ολοκαίνουργια τεχνολογία σε κινητήρα, σασί, ανάρτηση, με όλα τα συστήματα ελέγχου πορείας, αλλαγής λωρίδας, ακόμη και αυτονομία στην οδήγηση  και ηλεκτροκίνηση; Μπορεί να είναι ένα μικρό μοντέλο;
 
Η απάντηση θα έλεγε κανείς πως είναι προφανής. Τις εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία τις οδηγούν οι ακριβές κατηγορίες, όχι τα μικρά. Και έτσι είναι η κατάσταση εδώ και πολλά χρόνια. Κάθε φορά που μια νέα S-Class έκανε νεμπούτο, πέρα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μοντέλου της Mercedes απέναντι στον ανταγωνισμό του, υπήρχε και η σημαντικότερη είδηση: τι νέο φέρνει; τι τεχνολογίες έχει; τι θα δούμε στο άμεσο μέλλον σε όλα τα αυτοκίνητα;
 
Και έτσι είδαμε πρώτο το ABS, και κατόπιν το είδαμε να έρχεται ακόμη και στο φθηνότερο μοντέλο. Το ίδιο με τους αερόσακους, με το ESP, με τα ραντάρ για το cruise control και ένα σωρό άλλες τεχνολογίες που τώρα είναι κοινότυπες, όμως όλες ξεκίνησαν από τα κορυφαία μοντέλα.
 
Αυτή η λογική του από τα πάνω προς τα κάτω φαίνεται πως αλλάζει όμως. Οι τεχνολογικές καινοτομίες, μπορεί να εξακολουθούν να έρχονται πρώτα στις ναυαρχίδες, όμως ο επόμενος στόχος θα είναι τα μικρά.
 
Για παράδειγμα το νέο Renault Clio που ετοιμάζεται για λανσάρισμα φέτος. Το μοντέλο είναι ήδη το απόλυτο best seller στην Ευρώπη, ακόμη και μετά από 6 χρόνια στην αγορά πουλάει περισσότερο από τον ολόφρεσκο ανταγωνισμό. Όμως αυτό δεν αρκεί. Γιατί μπορεί να περνάει τα Polo και Fiesta σε πωλήσεις, όμως η πίεση έρχεται από αλλού. Από τα μικρά SUV. H μικρή κατηγορία βρίσκεται σε αφόρητη πίεση, με μεγάλο μέρος της αγοράς να πηγαίνει σε SUV, κόβοντας έτσι πωλήσεις από μοντέλα που σχεδιάζονται ώστε να παράγουν έσοδα όχι από μεγάλα περιθώρια κέρδους, αλλά από μεγάλα νούμερα πωλήσεων. Αν οι πωλήσεις πέσουν, η ζημιά είναι τεράστια.
 
Έτσι, σε αντίθεση με τα SUV που πουλάνε ακόμη για αυτό που είναι, τα μικρά πρέπει να γίνουν αιχμή του δόρατος. Και η Renault ετοιμάζει το νέο Clio να είναι ακριβώς αυτό: το μοντέλο που θα κουβαλάει όλη τη νέα τεχνολογία που η αγορά ζητάει, πριν αυτή περάσει στα SUV, ώστε το μικρό μοντέλο να υπερέχει και να διατηρήσει τις πωλήσεις του.
 
Τι τεχνολογία; Το νέο Clio εκτός από νέα πλατφόρμα έχει και νέους κινητήρες 1.0 και 1.3 λίτρα και πιθανώς 1.8 για το RS, έχει νέα ήπια υβριδική έκδοση 48v με τον 1.500άρη ντίζελ, ενώ θα έχει κάτι σε ηλεκτρικό αργότερα (μην κόψει τις πωλήσεις του Zoe, του best seller ηλεκτρικού για την Ευρώπη). Κι αν αυτά είναι μάλλον νορμάλ για ένα νέο μοντέλο, το Clio έχει ένα ολοκαίνουργιο εσωτερικό τύπου Tesla (με μία μεγάλη κεντρική οθόνη), ενώ αναμένεται να αποκτήσει και αυτονομία κίνησης επιπέδου 2, δηλαδή να μπορείς να αφήσεις τα χέρια από το τιμόνι.
 
Όλα αυτά σε ένα μικρό. Τι από αυτά θα έχει το Captur; Τίποτε. Το Captur πουλάει και ως έχει, οπότε η υιοθέτηση όλων αυτών των τεχνολογιών θα έρθει αργότερα, αφήνοντας το Clio να υπερέχει ώστε να παραμείνει στο επίκεντρο των πωλήσεων.
 
Και στην ίδια λογική μπαίνουν όλοι οι κατασκευαστές, αναβαθμίζοντας τεχνολογικά τα μικρά τους μοντέλα ώστε να αντέξουν την πίεση των SUV. Αρκεί; Εσείς θα προτιμήσετε ένα προχωρημένο μικρό έναντι ενός SUV που δεν έχει τόση τεχνολογία; Και τελικά βλέπετε τη μικρή κατηγορία να τη γλυτώνει; Ή μήπως με την τεχνολογία θα ανέβουν κι οι τιμές και πάλι το SUV θα κερδίσει; Τι λέτε;

ELASTIKA 2024
NISSAN