Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Mitsubishi Lancer Evo του '07 ή ολοκαίνουργιο Toyota GR Yaris;

1.072 Επισκέψεις στο άρθρο (19/11/2025)
Mitsubishi Lancer Evo του '07 ή ολοκαίνουργιο Toyota GR Yaris;

Toyota GR Yaris, ένα ολοκαίνουργιο τετρακίνητο hot hatch με όλα τα κομφόρ και 280 άλογα, ή ένα παιδικό όνειρο, το Mitsubishi Lancer Evolution 18ετίας με 280 ίππους (αν το βρεις εργοστασιακό) με περίπου τα ίδια λεφτά; Τι λες;

autotriti team

- Σιγά που θα έδινα 50-60 χιλιάρικα για μεταχειρισμένο αμάξι 15-20 ετών.
- Ακόμα κι αν ήταν Mitsubishi Evo ρε φίλε, που κόβει και ράβει οδηγικά;
- Με τα ίδια λεφτά, άντε και λίγα παραπάνω, παίρνω GR Yaris που και κάνει «παπάδες» στο δρόμο και έχει όλες τις ανέσεις των καινούργιων (οθόνες κ.λπ.).
- Ναι, αλλά το Evo έχει άλλη χάρη, είναι πιο σκληροπυρηνικό και έχει όλα όσα χρειάζεται ένας petrolhead, χωρίς περιττά μπλιμπλίκια.

 
Με αφορμή αυτό το πηγαδάκι που στήθηκε στην αίθουσα σύνταξης του autotriti και τις διαφορετικές απόψεις των συναδέλφων, αποφασίσαμε να ψάξουμε λίγο παραπάνω αυτή την σύγκριση ανάμεσα σε δύο γιαπωνέζικα μοντέλα που έχουν συζητηθεί πολύ, το καθένα για κάτι ξεχωριστό. Ο λόγος για το Toyota GR Yaris και το Mitsubishi Lancer Evolution ΙΧ (σ.σ. πήραμε το 9άρι γιατί οι περισσότερες αγγελίες αφορούν το Evo 9, μοντέλο 2005-2007). Θα προσπαθήσουμε να λύσουμε το δίλημμα, βάζοντάς τα κάτω με χαρτί και μολύβι.

Τι κοινό έχουν Mitsubishi Lancer Evolution και Toyota GR Yaris;

Αρχικά, και τα δύο μοντέλα είναι ιαπωνικής καταγωγής από δύο μάρκες με μεγάλη ιστορία στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Πέρα από το γιαπωνέζικο DNA που μοιράζονται οι δύο sport κατασκευές κάτω από τα μυώδη αμαξώματά τους, αμφότερα είναι τετρακίνητα με μπλοκέ διαφορικό και turbo κινητήρα, ενώ έχουν εμπλακεί στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι (World Rally Championship ή WRC).
 
Ξεκινώντας από το γηραιότερο Mitsubishi Lancer Evolution, ήταν το πρώτο μοντέλο που μπήκε προετοιμασμένο και ομολογκαρισμένο στη νέα εποχή του WRC, αμέσως μετά τη συμμετοχή του στο Group A. Τα 2.500 Lancer Evo με πολιτική περιβολή για κυκλοφορία στο δρόμο, που ήταν προαπαιτούμενο για να συμμετέχει στο Group A, δε ζόρισαν καθόλου το στρατόπεδο της Mitsubishi αφού σε ένα χρόνο πούλησε τα διπλά (5.000). Όλα ξεκίνησαν το 1992 με την πρώτη γενιά, ακολούθησαν άλλες εννέα, ενώ το 2016 με την έκδοση «Final Edition» η Mitsubishi έγραψε τον επίλογο στο πιο όμορφο ταξίδι της ιστορίας της. Πολλά podium και μεγάλες μάχες της Mitsubishi με τη Subaru εκείνη την περίοδο, αν και η πρώτη κράτησε μόνο έναν παγκόσμιο τίτλο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 1998. Για την ιστορία, το WRC όπως το ξέρουμε σήμερα ξεκίνησε το 1997.

Δύο δεκαετίες αργότερα, το 2017, αποφασίστηκε η επιστροφή της Toyota στο WRC, εκπροσωπούμενη από την Toyota Gazoo Racing, την αγωνιστική ομάδα της ιαπωνικής φίρμας. Το σκαρί του Yaris ήταν αυτό που κέρδισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών πέντε φορές (2018, 2021, 2022, 2023, 2024), με αυτά των τελευταίων τριών ετών να κατακτάται από τη νεότερη, υβριδική γενιά του αγωνιστικού Toyota GR Yaris Rally 1. Αυτό είναι το rallycar που είναι υπεύθυνο για τη γέννηση του «πολιτικού» GR Yaris, που είναι και το ταχύτερο μικρό ευρείας παραγωγής.

Σελίδα 2Τετρακίνητα με 280 άλογα και τα δύο: 3κύλινδρο turbo 1,6 λτ. το GR Yaris, 2λιτρο το Evo
Σελίδα 3Το Toyota GR Yaris είναι 20 χρόνια πιο καινούργιο, το παίρνεις «κούτα» και έχει και 11 χρόνια εγγύηση
Σελίδα 4Το Mitsubishi Lancer Evo IX όμως είναι ο παιδικός σου ήρωας