Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τετρακίνητα με 280 άλογα και τα δύο: 3κύλινδρο turbo 1,6 λτ. το GR Yaris, 2λιτρο το Evo

1.069 Επισκέψεις στο άρθρο (19/11/2025)
Τετρακίνητα με 280 άλογα και τα δύο: 3κύλινδρο turbo 1,6 λτ. το GR Yaris, 2λιτρο το Evo
2 Φωτογραφίες »

Κάτω από το καπό του -αποκλειστικά 3θυρου- Toyota GR Yaris μήκους 3.995 χλστ. βρίσκεται εγκάρσια τοποθετημένος ο 3κυλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1,6 λτ. με κωδική ονομασία G16E-GTS και ονομαστική ισχύ 280 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. με 390 Nm ροπής από τις 3.250 σ.α.λ.. Το εν λόγω μοτέρ πριν την αναβάθμιση απέδιδε 261 άλογα με 360 Nm ροπής, ωστόσο η αύξηση της απόδοσης ήρθε μετά από σειρά παρεμβάσεων στα σωθικά και τα περιφερειακά: ενισχυμένες βαλβίδες, αύξηση της πίεσης ψεκασμού καυσίμου στο σύστημα D-4ST, νέα ελαφρύτερα έμβολα με ελατήρια πιο ανθεκτικά στη φθορά, νέος αισθητήρας πίεσης εισαγωγής, σύστημα ψεκασμού του intercooler κ.ά..


Υπεύθυνο για τη μετάδοση της κίνησης είναι το μηχανικό κιβώτιο iMT6 σχέσεων (σ.σ. υπάρχει και το αυτόματο κιβώτιο DAT δηλαδή Direct Automatic Transmission 8 ταχυτήτων της Gazoo Racing με πυκνή κλιμάκωση και βάρος μόλις 20 κιλά) που συνεργάζεται με το σύστημα τετρακίνησης GR-Four AWD και Torsen μπλοκέ διαφορικό. Σημειώστε πως το GR Yaris έρχεται με σύστημα παραμετροποίησης 3 επιλογών: Sport, Normal και Eco που επηρεάζουν την απόκριση του κινητήρα, το «βάρος» του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού και τον κλιματισμό.

Από άποψης επιδόσεων, το μικρό ιαπωνικό GTi με χειροκίνητο κιβώτιο υπόσχεται 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δλ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα, ενώ με εκπομπές ρύπων CO2 197 γρ./χλμ. υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας 167,5 ευρώ.
 


Περνώντας στο Mitsubishi Lancer Evolution, από τη στιγμή που αποκαλύφθηκε μέχρι το 2007 που ολοκληρώθηκε η παραγωγή της 9ης γενιάς, κάτω από το καπό του ιαπωνικού μοντέλου υπήρχε ένας κινητήρας που αναβαθμιζόταν συνεχώς. Ο λόγος για τον θρυλικό «4G63», έναν 2λιτρο κινητήρα που ξεκίνησε με 244 ίππους και έφτασε μέχρι τους 287 κάτω από το καπό του Evo IX. Από την πρώτη του κιόλας εμφάνιση του, διέθετε δύο εκκεντροφόρους (DOHC) και ήταν εγκάρσια τοποθετημένος στο μηχανοστάσιο. Στην πορεία των ετών εφοδιάστηκε με πιο «άγριους» εκκεντροφόρους, twin scroll σύστημα υπερπλήρωσης και ελαφρύτερα έμβολα.
 
Επιπλέον, στην περίπτωση του Evo IX υιοθετήθηκε το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής, το περίφημο MIVEC. Η ροπή πλέον αγγίζει τα 392 Nm, η οποία περνά σε όλους τους τροχούς μέσω τριών διαφορικών, με το κιβώτιο ταχυτήτων να έχει 5 σχέσεις στις εκδόσεις RS και GT και 6 στην GSR, η οποία συν τοις άλλοις εφοδιάζεται με αναρτήσεις της Bilstein, bucket καθίσματα της Recaro με επένδυση Alcantara (υφασμάτινα στη GT) και το σύστημα SAYC (Super Active Yaw Control) που μεταβάλλει τη ροπή στους πίσω τροχούς αν εμφανιστεί υποστροφή.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η Mitsubishi δημιούργησε την MR (Mitsubishi Racing) εκδοχή του Evo IX, με ζάντες 17 ιντσών της BBS, επίσης ανάρτηση της Bilstein με 10 χιλιοστά χαμηλότερα ελατήρια, αλουμινένια οροφή για να μειωθεί το κέντρο βάρους, και ένα αεροδυναμικό spoiler στον εμπρός προφυλακτήρα.

Τα 100 χλμ/ώρα από στάση, στην έκδοση με το 6-άρι σασμάν, έρχονται σε 5,7 δευτερόλεπτα, ενώ η επιτάχυνση σταματά στα 250 χλμ./ώρα. Όσο για τα τέλη κυκλοφορίας, σε αντίθεση με το καινούργιο GR Yaris που φορολογείται με βάση τους ρύπους, το Mitsubishi Lancer Evo IX, παραγωγής 2005-2007 έχει τέλη με κριτήριο τα κυβικά (1.997 κ.εκ.), δηλαδή 630 ευρώ για τα μοντέλα του 2005 και 690 ευρώ για όσα ταξινομήθηκαν από το 2006 και έπειτα.

Σελίδα 1Mitsubishi Lancer Evo του '07 ή ολοκαίνουργιο Toyota GR Yaris;
Σελίδα 2Τετρακίνητα με 280 άλογα και τα δύο: 3κύλινδρο turbo 1,6 λτ. το GR Yaris, 2λιτρο το Evo
Σελίδα 3Το Toyota GR Yaris είναι 20 χρόνια πιο καινούργιο, το παίρνεις «κούτα» και έχει και 11 χρόνια εγγύηση
Σελίδα 4Το Mitsubishi Lancer Evo IX όμως είναι ο παιδικός σου ήρωας