
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Με τη βοήθεια του χαμηλού βάρους, το C4 Cactus «στρίβει» αποτελεσματικά, κρατάει καλά και δεν εμφανίζει περίεργες αντιδράσεις.
Στο δρόμο: Ευέλικτα, ικανά και… αφ` υψηλού
65.409 Επισκέψεις στο άρθρο (23/7/2016)
Χωρίς τετρακίνηση, τα 6 μοντέλα της δοκιμής δεν θα γίνουν κατακτητές των κορυφών, ούτε θα πάνε μέχρι εκεί που σκάει το κύμα, αλλά η απόσταση από το έδαφος είναι όση ακριβώς χρειάζεται για το κυνήγι της light περιπέτειας κυρίως σε πατημένους χωματόδρομους ή… τα σαμαράκια των πόλεων.
Από εκεί και πέρα, το C4 Cactus δίνει προτεραιότητα στην άνεση, αν και οι μεγάλες εγκάρσιες κακοτεχνίες δεν απομονώνονται εντελώς. Με τη βοήθεια του χαμηλού βάρους, το Cactus «στρίβει» αποτελεσματικά, κρατάει καλά και δεν εμφανίζει περίεργες αντιδράσεις, τη στιγμή που η αποτελεσματικότητα των φρένων είναι κορυφαία για την κατηγορία. Την όποια διάθεση του οδηγού για γρήγορους ρυθμούς κίνησης πάντως θα αποτρέψει τόσο το πλαδαρό τιμόνι, όσο και ο χαλαρός επιλογέας του κιβωτίου.
Το Fiat 500X διακρίνεται για τη στιβαρότητα και σταθερότητα του πλαισίου, όπου μαζί με τη ρύθμιση της ανάρτησης, φροντίζουν ώστε το δικίνητο compact crossover να διατηρείται σταθερό και με άκρως προβλέψιμες αντιδράσεις σε πιο οριακές καταστάσεις. Η ικανή απόσταση από το έδαφος επιτρέπει στο 500X να μην το πολυσκέφτεται σε δρόμους με δυσκολίες, το απαραίτητο stop όμως θα βάλουν τα ασφάλτινα ελαστικά. Στις εκδόσεις Cross πάντως προσφέρονται ελαστικά M+S και κυρίως το σύστημα παραμετροποίησης των βασικών λειτουργιών έχει το Traction+, που βοηθά την πρόσφυση σε σαθρά εδάφη.
Η κύλιση του Ford EcoSport είναι σφιχτή σε χαμηλές ταχύτητες, αλλά γίνεται καλύτερη όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Σε συνδυασμό με το χαμηλό επίπεδο θορύβου, την στιβαρότητα του αμαξώματος και την απουσία τριγμών, το EcoSport σε κρατάει φρέσκο στο ταξίδι. Οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι υπερβολικές παρά τα 160 χλστ. από το έδαφος και όταν το παρακάνεις έχει τυπικά υποστροφική συμπεριφορά. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και εμπνέει σιγουριά, όντας το καλύτερο στην κατηγορία και βοηθώντας στην ευχάριστη, συγκριτικά, αίσθηση του EcoSport. Η απουσία ρεζέρβας (υπάρχει κιτ επισκευής) δρα αποτρεπτικά στην κίνηση εκτός δρόμου.
Το Nissan Juke εμφανίζει ζωηρά οδικά χαρακτηριστικά, που συνάδουν απόλυτα με τον δυναμικό του σχεδιασμό. Στις στροφές, προσφέρει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ουδέτερες αντιδράσεις, κινούμενο σε ρυθμούς που δεν μας έχουν συνηθίσει τα crossover. Στο όλο αίσθημα σιγουριάς, ρόλο παίζει και το γρήγορο και με πολύ καλή αίσθηση τιμόνι, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά και με πολύ καλή αίσθηση. Τα ασφάλτινα ελαστικά δεν είναι ότι καλύτερο για κίνηση μακριά από την άσφαλτο. Παντως, μαζί με το 500Χ, είναι τα μόνα που έχουν και τετρακίνητη έκδοση.
Την τελευταία προσπαθεί να υποκαταστήσει το σύστημα All Grip του Peugeot 2008, που επεμβαίνει στη λειτουργία του ESP για καλύτερη πρόσφυση σε οδήγηση στην άσφαλτο, στο χιόνι, τη λάσπη ή τα χιόνια. Παράλληλα υπάρχουν και M+S ελαστικά, που θα βοηθήσουν αρκετά την κίνηση στην λάσπη, ή το χιόνι. Κατά τα άλλα, το 2008 είναι προσανατολισμένο περισσότερο προς την άνεση καθώς η μαλακή ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες, αφήνοντας όμως το αμάξωμα να παίρνει κάποιες κλίσεις που είναι ωστόσο φυσιολογικές. Τα φρένα, παρότι προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση, στην μέτρησή μας στο 100-0 χλμ./ώρα εμφάνισαν μια μέτρια επίδοση 40,5 μέτρων λόγω των Mud and Snow ελαστικών.
Το Renault Captur έχει τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος ανάμεσα στα μοντέλα της δοκιμής και προσφέρει την πιο πανοραμική θέση οδήγησης. Στο δρόμο δείχνει καλοζυγισμένο και αν το πιέσεις θα στρίψει ουδέτερα και με αντιδράσεις που δεν επιφυλάσσουν εκπλήξεις. Το πίσω μέρος δύσκολα θα γλιστρήσει και σε γενικές γραμμές σε εμπνέει να εμπιστευτείς το καλό πλαίσιο και να οδηγήσεις σβέλτα και με ασφάλεια, αν και το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά ακριβές, ενώ υπάρχει και λειτουργία Eco για οικονομική οδήγηση. Πολύ καλά τα καταφέρνει τέλος το μοντέλο της Renault και στο πεδίο της άνεσης, παρότι στον αυτοκινητόδρομο ο θόρυβος που φτάνει στα αυτιά των επιβατών είναι αυξημένος.

Μόλις οι τροχοί του Ford EcoSport αρχίσουν να κυλούν γρήγορα διαπιστώνεις πως εμφανίζει οδηγικό ενδιαφέρον για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Μία φορά στο κεφάλαιο "Η άποψή μας" να διαβάσω μία ξεκάθαρη (έστω υποκειμενική) άποψη και τι στον κόσμο!
Ο λογος που στο συγκριτικο τεστ για το fiat 500X εχετε επιλεξει το 1.3 multijet ενω υπαρχει το 1.6 multijet με 120 αλογα που θα μπορουσε να ανταγωνιστει τα υπολοιπα συνολα που ειναι 1.5 και 1.6 ποιος ειναι ακριβως? Μη δημιουργειτε εντυπωσεις κυριοι! Επιτελους πια!!!!