
Μήπως σήμερα η συνηθέστερη βελτίωση είναι στην κατανάλωση;
Όταν ακούτε τη λέξη βελτίωση σε ένα αυτοκίνητο, τι ακριβώς έχετε κατά νου; Δύναμη ή κατανάλωση;
8.924 Επισκέψεις στο άρθρο (28/11/2013)
Υπάρχει ακόμη όρεξη για βελτίωση; Λόγος; Είναι τα άλογα ακόμη λίγα και πρέπει να τα αυξήσουμε ή μήπως η λέξη βελτίωση σήμερα έχει πάρει μια τελείως διαφορετική έννοια; Μήπως σήμερα η συνηθέστερη βελτίωση είναι στην κατανάλωση; Τι λέτε;
autotriti team
Ειδικά όταν μιλάμε για τις αποδόσεις των κινητήρων, οι κατασκευαστές βρίσκονται σε μία συνεχή και δαπανηρή κούρσα για μείωση της κατανάλωσης. Ακόμη και στις κορυφαίες εκδόσεις των πιο ισχυρών αυτοκινήτων, η μείωση της κατανάλωσης αποτελεί στόχο που κάνουν σημαία τους οι κατασκευαστές.
Δεν είναι η βελτίωση στις επιδόσεις αντίθετη σε αυτή τη λογική; Μέχρι πριν μερικά χρόνια, ειδικά στα τούρμπο μοντέλα, η βελτίωση προσέφερε εύκολα αύξηση της ιπποδύναμης μέχρι και 40 άλογα με μόνη την επέμβαση στο πρόγραμμα, την χαρτογράφηση του κινητήρα. Το πότε δηλαδή γίνεται η ανάφλεξη, πόσο καύσιμο μείγμα ψεκάζεται και πως γενικά πως ακριβώς διαχειρίζεται ο κινητήρας τη βενζίνη που έχει να κάψει.
Αν όμως αυτό που θέλουμε είναι ο κινητήρας να κάψει όσο το δυνατόν λιγότερη, για τι είδους βελτίωση μιλάμε; Σαφώς, το υγραέριο είναι η βελτίωση που εξ ορισμού χτυπάει στην κατανάλωση, και είναι σήμερα η πιο διαδεδομένη επέμβαση που γίνεται στον κινητήρα. Από κει και πέρα όμως;Υπάρχουν αρκετοί βελτιωτές που προσφέρουν αντίστοιχα προγράμματα μείωσης κατανάλωσης χωρίς (μεγάλες) απώλειες σε ισχύ. Υπάρχουν επίσης προγράμματα για ντίζελ κινητήρες που προσφέρουν αύξηση ισχύος χωρίς αύξηση κατανάλωσης. Ποιος ξέρει όμως κατά πόσο αυτά δουλεύουν;
Μπορεί η λογική της βελτίωσης να λειτουργεί από μόνη της και λίγο σαν πλασίμπο και όντως το αποτέλεσμα να είναι λιγότερα έξοδα κίνησης. Γενικά όμως η λογική φαίνεται να παραμένει στην αύξηση της ισχύος και η λέξη βελτίωση να ταυτίζεται με τις επιδόσεις.
Εσείς όμως πως ακούτε τη λέξη βελτίωση; Τη συνδυάζετε μόνο με επιδόσεις ή έχετε αρχίσει να την ταυτίζετε με το υγραέριο; Και τελικά υπάρχει σήμερα όρεξη, χρήμα και ανάγκη για βελτίωση στις επιδόσεις;

Μήπως σήμερα η συνηθέστερη βελτίωση είναι στην κατανάλωση;
2-3 χρονια πριν έγινε μετατροπη, απο ατομο της οικογένειας μου, se σχεδόν καινουργιο αυτοκινητο σε υγραέριο, δεν είπαμε οτι έγινε βελτίωση. Και βέβαια ουτε τωρα λέμε οτι το βελτιώσαμε!, αν και η εξοικονομηση σε καυσιμο ειναι πολυ σημαντική. Ο λόγος, βλάβες!
Νομίζω οτι ο όρος βελτιώση ειναι συνυφασμένος με την ενεργητική ασφάλεια, και εξωτερική εμφάνιση. Ιπποδυναμη, ροπή, αναρτήσεις, πεδηση, ζαντολαστιχα, μεμβράνες, κτλ.
Θα συμφωνησω και με τον φιλο που μιλησε για σχετικά "γηινες" ιπποδυναμεις. Εχεις ένα μοτερ που μπορεί να "δεχτει" κάποια βελτίωση +20% ή +40% σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά μέχρι εκει. Δεν ειμαι μηχανικός αλλα δε νομιζω οτι θα ειναι αξιοπιστο ενα π.χ. Golf 1.4 απο τα νορμαλ 160 αλογα να φτάσει τα 280! Νομίζω οτι υπάρχουν stages που φτάνουν μέχρι εκει, αλλά αγνωστο για πόσο. Δηλαδη ποσο συχνα θα χρείαζεται να μπαίνει στην ...εντατική!
Για after-market βελτιωμένα 2λιτρα μοτέρ με 400 αλογα δεν μπορώ καν να μιλήσω, τα νουμερα ειναι απαγορευτικά. Ελπίζω να βελτιώνεται ανάλογα και το συστημα πεδησης, τιμονη, και προφανώς και πλαίσιο?
Η βελτίωση δεν έχει την σημερινή έννοια του ανεβάζω ιπποδύναμη, βελτιώνω υποσυστήματα ή μειώνω την κατανάλωση του οχήματος, στα παλαιότερα χρόνια.Η έννοια της βελτίωσης στην Ευρώπη ξεκίνησε από την Αγγλία.Στην Αγγλία λοιπόν που ήταν μία βιομηχανική χώρα, έβγαιναν και οχήματα, η ποιότητα των οποίων δεν ήταν στα καλύτερα δυνατά πλαίσια.Έτσι αναγκάζονταν οι ιδιοκτήτες τους να απευθυνθούν στους διάφορους τοπικούς βελτιωτές ώστε να τους βελτιώσουν το όχημα επειδή δεν είχε την κατάλληλη ποιότητα κατασκευής.Κάποιο σχετικό παράδειγμα όπως, αγόραζε κάποιος ένα όχημα το οποίο δεν είχε εκ κατασκευής καλό κιβώτιο ταχυτήτων, πήγαινε στον βελτιωτή και δεν του έλεγε, ξέρεις άλλαξε το κιβώτιο με ένα πιο γρήγορο, κοντό, μακρύ, κ.τ.λ., αλλά του έλεγε σε παρακαλώ μπορείς να μου αλλάξεις για παράδειγμα κάποιο γρανάζι με ένα καλύτερης ποιότητας μετάλλου, διότι το εργοστασιακό έσπαγε πιο εύκολα.Τοποθετούσαν κάτι παραπλήσιο άλλα πιο ποιοτικό δίχως να αλλάξει στο παραμικρό ο χαρακτήρας του οχήματος.Και ούτε γινόταν πιο γρήγορο το όχημα, ούτε πιο αργό, ούτε έκαιγε περισσότερο, ούτε λιγότερο, ήταν το ίδιο, αλλά πιο ποιοτικό.
Στις μέρες μας, αν εξαιρέσουμε την οικονομική συγκυρία, η βελτίωση παραπέμπει στο να αυξήσουμε την ιπποδύναμη του οχήματος μας ή στο να βελτιώσουμε κάποιο υποσύστημα του ή στο να μειώσουμε την κατανάλωση του λόγω των οικονομικών συγκυριών.
Η όποιες βελτιώσεις είναι υποκειμενικές στην κάθεμια και στον καθένα μας.Άλλοι ευαρέσκονται στο να προβουν σε αυτές, άλλοι τις κοροϊδεύουν, άλλοι είναι στη μέση, κ.τ.λ.
Και επειδή και στα τεχνολογικά δρώμενα υπάρχει και η πολιτική, η πολιτική είναι στο να μειωθεί όσο το δυνατόν το κόστος χρήσης των κλασσικών καυσίμων, όχι τα υπόλοιπα, όπως το κόστος αγοράς, χρήσης ενός οχήματος, εκεί όλοι είναι μούγκα στη στρουγκα.Παλαιότερα λοιπόν οι ίδιοι οι κατασκευαστές στρέφαν τους καταναλωτές, αν βλέπαν ότι τους άρεσε, στη βελτίωση της αύξησης ιπποδύναμης ή στη βελτίωση των διαφόρων υποσυστημάτων του οχήματος, και αυτό γιατί τα καύσιμα ήταν πιο φθηνά, βλέπετε τότε έβγαινε το πετρέλαιο και έλεγε γειά σας. είμαι το πετρέλαιο, τώρα έχω 40 δολλάρια το βαρέλι.Η παραγωγή πραγμάτων ήταν φθηνότερη, λόγω αυξημένης παραγωγής, λόγω φθηνότερου περιθώριου κέρδους, κ.τ.λ. οπότε τα ανταλλακτικά, τα βελτιωτικά ήταν φθηνότερα.Οι μισθοί αναλογικά με τώρα ήταν καλύτεροι.Οι κατασκευαστές για λόγους prestige και ονόματος της μάρκας τους και του ιδιοκτήτη της μάρκας τους, θέλαν να υπάρχουν οχήματα τους, πρώτα στους μικρούς νόμιμους αγώνες, στους παράνομους, στους υπόλοιπους κατασκευαστές, κ.τ.λ. διαφορετικά απ ότι τα εργοστασιακά, οπότε αναγκαστικά πάμε στη βελτίωση.
Στις μέρες μας λόγω των πολιτικών οικονομικών συγκυριών, γιατί το θέμα επί της ουσίας δεν είναι οικονομικό, αλλά πρωτίστως πολιτκό, το θέμα είναι το όχημα να καίει όσο το δυνατό λιγότερο.Τώρα έτσι φτιάχνεις prestige για εσένα ως ιδιοκτήτη και για τον κατασκευστή.Οι εποχές αλλάζουν, τώρα προς το καλύτερο προς το χειρότερο, κρίνετε όλοι σας.Τώρα το πετρέλαιο βγαίνει και λέει, γειά σας είμαι το πετρέλαιο, τώρα έχω 100 δολλάρια το βαρέλι.Τι ειρωνεία, να ακολουθεί η τεχνολογία την πολιτική οικονομική συγκυρία.Μία ξεφτίλα είναι.
Για το υγραέριο έχουμε πει.Για τα προγράμματα κατανάλωσης που λέτε, όπως ξέρετε και εσείς, για να παραχθεί έργο, χρειάζεται ύλη.Αυτή η ύλη στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι το καύσιμο.Δεν γίνεται να ρίξουμε την κατανάλωση, δηλαδή την ύλη μας και να θέλουμε να παράγουμε το ίδιο έργο.Δεν μπορούμε ακόμα να υπεκεράσουμε τους νόμους της φυσικής, αργότερα βλέπουμε.Το ίδιο ισχύει και για τους πετρελαιοκινητήρες.Η αύξηση της ιπποδύναμης δεν συμβαδίζει με την οικονομία, σε όλες τις τεχνολογικές μορφές της, είναι φυσικά ανέφικτο το αντίθετο, για τώρα, αργότερα βλέπουμε κατά πόσο μπορεί να συμβεί το αντίθετο.
Όλα τα προγράμματα αύξησης της ιπποδύναμης ή της μείωσης της, δουλεύουν, αν αυτοί που θα τα κάνουν είναι γνώστες, τίμοι και καθαροί, και όχι άσχετοι, απατεώνες και αλμπάνηδες.
Καθείς επιλέγει το τι θέλει και το τι αγαπάει.Προσωπικά μου αρέσει η βελτίωση της αύξησης ιπποδύναμης και των υποσυστημάτων των οχημάτων.Στα κέντρα όμως των πόλεων προτιμώ μηδενικούς ρύπους, οπότε βελτίωση προς την μείωση της ιπποδύναμης.
Ε καλά ρε αδελφέ, δεν μιλάμε για τέτοιες τρελές ιπποδυνάμεις! Εγώ μιλάω για 180-200 άλογα το πολύ που τα βρίσκεις σε πολλά μοντέλα μέχρι 1800-2000cc. Προσωπικά δεν μου χρειάζονται παραπάνω για να βγάλω γούστα. Για τέτοιες επιδόσεις που λες εσύ, θες κάνα 10χίλιαρο και παραπάνω σε βελτιώσεις. Όχι ότι θα με χάλαγε να χα αμάξι με τέτοιες επιδόσεις, άλλα τόσα λεφτά για βελτίωση, δεν δίνω.
Αγαπητέ c.bin και εγώ θα προτιμούσα ένα μεταχειρισμένο δυνατό αυτοκίνητο, αλλά όσο φτηνό και αν είναι το ακολουθούν στη συνέχεια υψηλά τέλη κυκλοφορίας και τεκμήρια που το κάνουν απαγορευτικό για το λαό. Π.χ θέλω ένα αυτοκίνητο με 400 ίππους. Αναγκαστικά θα πρέπει να διαλέξω μεταξύ Ferrari, Maserati, Porsche, ή κάποιο Αμερικάνικο Ford Mustang, Cobra κ.λ.π. Ας πούμε ότι βρίσκω ένα φθηνό και το παίρνω. Πως θα μπορέσω να το κρατήσω, με τα τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στα 3000, 4.000, 5000, 6000cc; Όμως τις ίδιες συγκινήσεις μπορεί να μου δώσει και πάλι ένα μεταχειρισμένο, αλλά με λιγότερα κυβικά, όπως ένα δίλιτρο με turbo π.χ. ένα Subaru Impreza, βελτιωμένο στους 400 ίππους, που σήμερα το βρίσκεις στην αγορά με το πολύ 8.000 ευρώ. Και αν θέλω ακόμα λιγότερα κυβικά μπορώ να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο BMW Ε46 1800cc και να το βελτιώσω στους 400 ίππους, ή έστω στους 300. Επομένως για να καταλήξω, η βελτίωση είναι μονόδρομος, όταν θέλουμε πολλούς ίππους από μικρό κινητήρα.
Εγώ ήμουν πάντα κατά της βελτίωσης. Αν θέλω ένα δυνατό και ασφαλές αμάξι, προτιμώ να πάρω εκείνο το όχημα που θα μου προσφέρει τις προδιαγραφές που θέλω από την μάνα του. Αν δεν μπορώ να το πάρω καινούργιο, θα το πάρω μεταχειρισμένο και ας πάω όσο πίσω χρειαστεί προκειμένου να πληρώσω όσα μπορώ. Τώρα όσο αφορά τις μετατροπές σε υγραέριο κτλ, και πάλι θα προτιμήσω μια εργοστασιακή λύση παρά μια πατέντα που δεν ξέρω μακροπρόθεσμα τι επιπτώσεις θα έχει στο μοτέρ και κατ επέκταση στην τσέπη μου. Εντάξει, τώρα να αλλάξεις κάνα ζαντολάστιχο, ή κάνα τελικό, δεν το θεωρώ ουσιαστική βελτίωση, παρά μόνο αισθητική.
Για μένα η βελτίωση είναι η ζωή μου. Είναι ένα χόμπυ που έχω από μικρός και μου δίνει τη μεγαλύτερη χαρά. Έχω βελτιώσει όλα τα αυτοκίνητα που είχα και που έχω. Η βελτίωση μας επιτρέπει να έχουμε ένα πιο δυνατό και ασφαλές αυτοκίνητο, από αυτό που μας προσφέρει ο κατασκευαστής και μπορούμε να αγοράσουμε. Επίσης αντι να αγοράσουμε ένα δυνατό και συνήθως πολλών κυβικών του εμπορίου, που είναι πολύ ακριβό και έχει υψηλά τέλη κυκλοφορίας και τεκμήρια, μπορούμε να αγοράσουμε ένα μικρότερο και να το βελτιώσουμε ώστε να γίνει πολύ πιο δυνατό. Επίσης με τη βελτίωση προσαρμόζουμε ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο στις δικές μας ανάγκες και μας δίνει την ικανοποίηση ότι κανείς ή ελάχιστοι έχουν ένα ίδιο. Η βελτίωση βέβαια κοστίζει ακριβά. Όμως υπάρχει η δυνατότητα να γίνεται σταδιακά και έτσι να ξοδεύουμε χρήματα όταν έχουμε. Σήμερα π.χ. έχω κάποια χρήματα τα ξοδεύω στη βελτίωση των φρένων. Τον άλλο μήνα ή χρόνο βελτιώνω τους τροχούς και την ανάρτηση κ.λ.π. Με τη μέθοδο αυτή κερδίζω και κάτι άλλο. Αλλάζοντας σταδιακά από καιρού σε καιρό κάτι στο αυτοκίνητο, η αλλαγή αυτή με κάνει να νοιώθω σαν να έχω αλλάξει το αυτοκίνητο έστω μερικώς. Ακόμη όσοι απο μας έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μόνοι τους διάφορες εργασίες στο αυτοκίνητο κερδίζουν τα εργατικά.