
To αυτοκίνητο αλλάζει, αποκτά γεννήτριες, μπαταρίες, κινητήρες εμπρός και πίσω. Ασχολείται κανείς με τον άξονα κίνησης;
Όταν μιλάμε για χαμηλή κατανάλωση, ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα και νέες τεχνολογίες, ασχολείται κανείς ακόμη με το αν η κίνηση μεταδίδεται εμπρός ή πίσω;
6.081 Επισκέψεις στο άρθρο (22/9/2013)
Ποιος νοιάζεται για τον άξονα κίνησης ακόμη; Υπάρχει ενδιαφέρον για το αν ένα αυτοκίνητο είναι πισωκίνητο ή προσθιοκίνητο; Μέσα στον καταιγισμό νέων τεχνολογιών και ριζικών αλλαγών στο χώρο του αυτοκινήτου, εσείς πόση σημασία δίνετε στον άξονα κίνησης;
autotriti team
Όταν όμως γύρω μας ρίχνει καταιγίδα, εμείς ασχολούμαστε με τις ψιχάλες; Γιατί αν είδατε την τάση που δημιουργήθηκε στη Φρανκφούρτη, η έμφαση είναι στην χαμηλή κατανάλωση, στα εναλλακτικά καύσιμα και συνολικά στο νέο δρόμο που φαίνεται να παίρνει συνολικά η αυτοκίνηση.
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι ξαφνικά θα σταματήσουν η Mercedes και η BMW να είναι πισωκίνητες, η Audi τετρακίνητη, ούτε πως η Alfa Romeo δε θα προσπαθήσει να φέρει την κίνηση πίσω. Αυτό σημαίνει πως τα αυτοκίνητα που οδηγούμε εμείς, όσοι μετράμε το πόσο κάνουν, πόσο καίνε, πόσο θέλουν ασφάλιση και πόσο σε λάστιχα όταν έρθει η ώρα, δύσκολα μπορεί να απασχολήσουν για τον άξονα κίνησής τους.
Και αυτό φαίνεται και από τα νεότερα μοντέλα τόσο της Mercedes όσο και της BMW που κάνουν αυτό που τόσο καιρό έκανε η Audi. Γιατί στο κάτω άκρο από πλευράς τιμής και μεγέθους, η Mercedes μας δίνει μία ολόκληρη προσθιοκίνητη γκάμα ενώ και η BMW, όπως δείχνουν οι φήμες, σίγουρα θα ακολουθήσει με την επόμενη Σειρά 1 και τις εκδόσεις της (όπως η νέα X1).
Η ίδια η BMW εξάλλου δείχνει τον δρόμο που θα πάρει η «μαζική» αυτοκινητοβιομηχανία μέσα από τη νέα γκάμα της των μοντέλων με κωδικό «I». Τι ακριβώς θα πει «προσθιοκίνητο» όταν άλλο μοτέρ κινεί τους πίσω τροχούς, άλλο τους εμπρός και τα δύο μεταξύ τους δεν συνδέονται καν. Και δεν είναι η πρώτη φορά. Η Lexus εδώ και 10 σχεδόν χρόνια έχει λανσάρει «τετρακίνητο» με ανεξάρτητους κινητήρες σε κάθε άξονα, στο RX400h.
Εσείς όμως πως το βλέπετε; Ασχολείστε ακόμη με τον άξονα κίνησης του αυτοκινήτου; Σας απασχολεί; Και τελικά είναι δείγμα εξέλιξης προς το καλύτερο για τα αυτοκίνητα ή προς το χειρότερο, με απώλεια του χαρακτήρα τους; Τι λέτε;
Οι σύγχρονες τάσεις είναι αυτές που αναφέρετε, κυρίως για οικονομία και άνεση, αλλά χαλάνε την οδηγική ευχαρίστηση. Αυτά τα χαρακτηριστικά ενδιαφέρουν την πλειοψηφία των οδηγών, που αντιμετωπίζουν το αυτοκίνητο σαν μια σύγχρονη κατασκευή, που τους επιτρέπει να μετακινούνται με όσο το δυνατό λιγότερο κόστος. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που δεν είναι αυτά τα κύρια κριτήρια τους στην επιλογή αυτοκινήτου. Εγώ προσωπικά επιλέγω πίσω κίνηση, σε συνδυασμό με βενζινοκινητήρα μεγάλης ιπποδύναμης και ροπής (αν ήταν δυνατό με τη μέγιστη δυνατή), για απόλυτη οδηγική απόλαυση. Μου αρέσει να απολαμβάνω την οδήγηση σε κάθε περίπτωση, σε κάθε δρόμο, σε κάθε συνθήκη.
Σας ευχαριστώ κύριε pan.
Loukia και jb, τα θερμά μου συγχαρητήρια για τις ορθές - κατά τη γνώμη μου - απόψεις σας! Συμφωνώ και επαυξάνω. Ναι, οι καταναλωτές ασχολούνται με το αν η κίνηση μεταδίδεται εμπρός ή πίσω - και πρέπει να συνεχίσει. Και εγώ έτσι το βλέπω. Ασχολούμαι με τον άξονα κίνησης. Πιστεύω, ότι το αντίθετο θα ήταν προς το χειρότερο, με απώλεια του χαρακτήρα τους. Δεν πρέπει να ισοπεδωθούν όλα στο όνομα της δήθεν οικονομίας και της μαζικής - mainstream - παραγωγής.
Και βέβαια ενδιαφέρει τον κόσμο που είναι η πίσω κίνηση,και αυτό και για λόγους οδηγικής απόλαυσης,στην κάθε μία περίπτωση διαφορετικά,άλλη η χάρη της πίσω κίνησης,άλλη της τετρακίνησης,άλλη της προσθιοκίνησης,αλλά και για ουσιαστικούς λόγους σε κάθε τύπο οχήματος.Δεν μπορεί,και το αντιμετώπισα προσωπικά,με ένα αγροτικό να το φορτώνω για να μεταφέρω πράγματα,και να έχει εμπρός κίνηση,να κάθεται πίσω από το βάρος και να είναι σηκωμένο το εμπρός μέρος του.Με τι ασφάλεια,με τι οδηγική συμπεριφορά θα κάνω την μεταφορά;Είναι ένα επικίνδυνο όχημα και για εμένα και για όλους τους υπολοίπους.Επίσης είδα όχημα με εμπρός κίνηση να σέρνει βάρκα σε μεγάλης κλίσης ανηφόρα και δεν μπόρεσε ούτε εμπρός να πάει,ούτε πίσω.Αν δεν είχα τετρακίνητο όχημα,μεγάλης ιπποδύναμης να τραβήξω και το όχημα και την βάρκα,ακόμα θα τον βρίζαν οι από πίσω χρήστες του δρόμου,μέχρι να έρθει κάποιο ειδικό όχημα να τους τραβήξει.
Αν παρουσιάσουμε το όποιο όχημα με το ανθρώπινο σώμα,δεν σημαίνει πως δίνουμε σημασία σε κάποια τμήματα του σώματος και τα υπόλοιπα τα ξεχνάμε.Το ίδιο συμβαίνει και με το όχημα,κάθε τμήμα του είναι ξεχωριστό και το βλέπουμε συνολικά,ώστε να απαρτίσει ένα ολοκληρωμένο όχημα.
Επειδή οι κατασκευαστές στο όνομα της οικονομίας των καυσίμων,ένα προσθιοκίνητο όχημα,ίδιο με ένα πισωκίνητο καταναλώνει λίγο περισσότερο καύσιμο,δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταργηθεί η πισωκίνηση ή τετρακίνηση,ούτε και πως αυτός είναι ο κύριος λόγος.Οι κατασκευαστές πρωτίστως επιθυμούν τα προσθιοκίνητα οχήματα και τα τετρακίνητα όχι με τρία διαφορικά αλλά με δύο,για το λόγο ότι μειώνει το συνολικό κόστος και αφήνει λίγο μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.Επίσης αρωγός των όλων αυτών είναι το ότι ένα προσθιοκίνητο όχημα,είναι ασφαλέστερο ενός πισωκίνητου,άσχετα αν πλέον τα τετράθυρα πισωκίνητα οχήματα και κάποια τρίθυρα,είναι ρυθμισμένα να συμπεριφέρονται κάτα κάποιο τρόπο ως προσθιοκίνητα,οπότε οι κατασκευαστές το λέν ασφάλεια οδηγική και για τον πιο κακό,μέσο οδηγό.Και βέβαια η ασφάλεια είναι το παν,το πρωτεύον,κ.τ.λ.,αρκεί να μην χρησιμοποιείται από κάποιους,λίγους,πολλούς ως κουτοπονηριά,προς όφελος τους.Να μην χάσουν τα οχήματα τον πάσης είδους προσανατολισμό τους,και τις πολλαπλές χρήσεις που προσφέρουν σε όλους τους χρήστες,εις το όνομα της ασφάλειας,της οικονομίας και των νέων τεχνολογιών.
Μπορεί η bmw να δείχνει κάτι το νέο,αλλά δεν έχει μελετηθεί διεξοδικά ακόμα.Μπορεί η toyota με το lexus της να λανσάρει τετρακίνητο με ανεξάρτηους κινητήρες σε κάθε άξονα,εδώ και 10 έτη,αλλά δεν είδα έστω σε αυτό τον τομέα να έχει να δείξει κάποια κορυφαία συμπεριφορά δακτυλοδεικτούμενη,αντίθετα είναι μέτρια σε αυτό το κομμάτι,δίχως εξάρσεις.Το να είσαι μέτριος δεν είναι κακό,αλλά είπαμε,και η ανθρώπινη ματαιοδοξία.
Φυσικά και υπάρχουν άνθρωποι που είναι ακόμη λάτρεις της πισωκίνησης και δεν την αλλάζουν με τίποτα. Το ίδιο ισχύει και με την τετρακίνηση. Μπορεί η οικονομία να είναι το ζητούμενο πλέον αλλά μη χάσουμε και την οδηγική απόλαυση.