
H νέα BMW i8 με 362 άλογα καίει μόλις 2,5 λτ./100χλμ.
Όταν τα υπεραυτοκίνητα καίνε κάτω από 5 λίτρα τα 100, αυτά που αγοράζουμε εμείς, τι κατανάλωση πρέπει να έχουν;
6.485 Επισκέψεις στο άρθρο (19/9/2013)
Επτακόσια άλογα και μόλις 3 λτ./100χλμ. γίνεται; Και όμως, στη Φρανκφούρτη είδαμε υπεραυτοκίνητα με εκρηκτικές επιδόσεις που δεν καίνε τίποτα. Αν είναι όμως έτσι, από τα αυτοκίνητα που αγοράζουμε εμείς, τι καταναλώσεις πρέπει να περιμένουμε;
autotriti team
Το μυστικό στις περισσότερες περιπτώσεις, όπως σε αυτή της BMW i8 είναι ο μικρός κινητήρας εσωτερικής καύσης σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρες. Με τον κινητήρα της των 1,5 λίτρων, η i8 πετυχαίνει επιδόσεις που ζηλεύουν σούπερκαρ και καταναλώσεις που ζηλεύουν μίνι μοντέλα.
Στα αυτοκίνητα όμως που αγοράζουμε εμείς τι γίνεται; Δεν μπορεί να περιμένει κανείς να έχει τόσο χαμηλές καταναλώσεις από 1800 κ.εκ. βενζίνης με τούρμπο. Ούτε το υπεραυτοκίνητο της BMW δεν έχει τόσα κυβικά εξάλλου.
Όταν όμως τα κυβικά είναι λίγα, μπορεί κανείς να αγοράσει μία «μινιατούρα» μιας i8 σε αμάξωμα μικρομεσαίου και τιμή μικρομεσαίου που όμως κλέβει λίγο από την απόδοσή της, σε δύναμη δηλαδή και κατανάλωση.
Και φτάσαμε να μιλάμε έτσι για καταναλώσεις 6 ή ακόμη και 5 λτ./100χλμ. Για βενζινοκινητήρες. Αν πάμε στα υβριδικά μοντέλα (βλέπε κυρίως Toyota), που χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία με τα πρωτότυπα της Φρανκφούρτης, τότε τα νούμερα πέφτουν ακόμη πιο κάτω. Στα τέσσερα λίτρα ή ακόμη και στα τρία και κάτι, ειδικά σε μοντέλα με κινητήρες πετρελαίου.
Όταν υπάρχουν τέτοιες καταναλώσεις σήμερα στην αγορά, εσείς τι θεωρείτε αποδεκτό από το αυτοκίνητο που έχετε ή κοιτάτε να αγοράσετε;
Συμβιβάζεστε με τα επτά ή 8 λτ./100χλμ που ήταν πολύ οικονομικά πριν επτά ή οκτώ χρόνια; Ποια είναι η μέγιστη κατανάλωση που θεωρείτε ότι πρέπει να έχει ένα μοντέλο σήμερα για να αξίζει να το αγοράσετε;
Loukia, σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
Ευχαριστώ κύριε Στάθη,και ο κύριος Pan,τα λέει πάρα πολύ ωραία,και ο κύριος Sotos.
Δεν με ενδιαφέρει η κατανάλωση των καινούριων μοντέλων, δεδομένου ότι όσο χαμηλή και αν είναι, είναι αδύνατο να τα αγοράσω. Έχω παλιά αυτοκίνητα, με αρκετά μεγάλη κατανάλωση, που γίνεται ακόμα μεγαλύτερη όταν τα οδηγώ γρήγορα. Όμως κάνω λίγα χιλιόμετρα και επομένως δεν ξεπερνώ τις οικονομικές μου δυνατότητες, σε αγορά βενζίνης. Πέρα από αυτά, συμφωνώ με τη Λουκία, που περιγράφει τέλεια την κατάσταση.
Πράγματι, η χαμηλή κατανάλωση και οι μειωμένες εκπομπές ρύπων έχουν γίνει πολύ της μόδας. Τόσο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, όσο και από τις κυβερνήσεις. Εν έτει 2013, δεν υπάρχει supercar με κινητήρα βενζίνης, που να καταναλώνει από 5 και κάτω λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Ανεξαρτήτως αν αυτός συνοδεύεται και από ηλεκτρικινητήρα ή όχι. Επίσης, συμφωνώ με τον αγαπητό αναγνώστη sotos, ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μάπα, προς το παρόν τουλάχιστον, επειδή πρώτον, αυτά τα αυτοκίνητα είναι πανάκριβα σε κτήση και συντήρηση, δεύτερον, χρειάζονται όλη τη μέρα φόρτιση για μια σύντομη διαδρομή με μειωμένη αυτονομία - δε μπορείς να πας ταξίδι, άρα πρέπει να έχεις και άλλο αυτοκίνητο - τρίτον, ό,τι γλτιώνεις από τα καύσιμα τα πληρώνεις στη ΔΕΗ και τα service και, τέταρτον, επειδή ακόμα βρίσκονται σε πρώιμο, αρχικό στάδιο, τα θεωρώ αναξιόπιστα. Πιστεύω, ότι ο turbo κινητήρας εσωτερικής καύσης - ανεξαρτήτως βενζίνης, πετρελαίου, αερίου ή παράλληλου ηλεκτροκινητήρα ή μη, έχει πολλά περιθώρια να εξελιχτεί περαιτέρω και να προσφέρει ακόμα κι άλλο τις υπηρεσίες του. Τέλος, προσωπικά ναι, συμβιβάζομαι με τα 7 ή 8 λίτρα / 100 χλμ. Και δε με ενδιαφέρει ποια είναι η μέγιστη κατανάλωση που πρέπει να έχει ένα μοντέλο σήμερα, αρκεί ο κατασκευαστής να είναι ειλικρινής και να μην παραπλανεί τους υποψήφιους πελάτες.
Για να πετύχουν την αναφερόμενη κατανάλωση θα πρέπει τα υπεραυτοκίνητα αυτά να κινούνται με πολύ χαμηλές ταχύτητες, οπότε σε καμία περιπτωση δεν μπορούμε να βάλουμε στην ίδια εξίσωση τη χαμηλή κατανάλωση και τις υπερ-επιδόσεις...
Λουκία, ειλικρινά, απόψεις για αυτοκίνητα γράφουμε, όχι το προσωπικό μας πόνημα...
ενα θα πω...η ηλεκτροκίνηση στα αυτοκινητα σχέτη ή με παρεα βενζινοκινητήρα ειναι προς το παρον μαπα.....ή θα το πληρώσεις πολύ ακριβα (και παλι μαπα)
Υπεραυτοκίνητα με 5 λίτρα κατανάλωση δυστυχώς δεν υπάρχουν. Η i8 ανακοινώνει ότι έχει κατανάλωση 3 λίτρα.Ας μετρηθεί πρώτα σε πραγματικές συνθήκες και βλέπουμε. Σε κάθε περίπτωση σε αυτοκίνητα ηλεκτρικά η υβριδικά ,θα πρέπει στην κατανάλωση να συνυπολογίζεται και το κόστος φόρτισης ή αναλωσίμων από μπαταρίες κτλ.
Από τα όμορφα,υποκειμενική,προσωπική άποψη,οχήματα το bmw i8,το subaru wrx concept και η laraki με τα 850 άλογα και την ξεχωριστή σχεδίαση.Όσον αφορά στις καταναλώσεις ας περιμένουμε να δούμε υπό πίεση και στα όρια αν η bmw i8 πιάνει τα νούμερα που αναφέρει έστω και 1,5 λίτρο πάνω από αυτά που αναγράφει ή είναι περισσότερο.
Στα οχήματα της σειράς τα πριν 5 έτη και τα σημερινά η φιλοσοφία κατασκευής και η τεχνολογία που υπάρχει,στην πιο κορυφαία μορφή των πολιτικών οχημάτων,σαφώς και δεν υπάρχει.Αυτό γίνεται σταδιακά ώστε η κάθε τεχνολογία να αποφέρει τα κέρδη που έχουν ως στόχο οι κατασκευαστές και κατεπέκταση και άλλοι,όπως κράτος,και τα λοιπά.Μετά θα περάσει και στα οχήματα της σειράς.Κάποια από τα κέρδη των κατασκευαστών θα πάν στο τμήμα εξέλιξης και μελέτης νέων τεχνολογιών και άλλων ερευνών,σε κάθε τομέα,ώστε να υπάρχει συνεχώς κάτι το εξελιγμένο,το νέο,το,το,το,ώστε να υπάρχει μία συνέχεια,όπως και στην ζωή.
Σίγουρα το θέμα αν θέλουμε τέτοιο όχημα ή αν το καλοκοιτούμε,ότι κοστίζει, εφόσον τώρα βγαίνει στην παραγωγή και την πώληση,οπότε κάνουμε τις επιλογές μας.
Ο συμβιβασμός σε όλα τα πράγματα είναι μία πάρα πολύ δύσκολη λέξη.Συνήθως οι περισσότεροι ή οι λιγότεροι,ακροβατούμε μεταξύ του συμβιβασμού και της επιλογής,από εκεί και πέρα είναι θέμα υποκειμενικό για την κάθεμια και τον καθένα μας.Δεν υπάρχει πρέπει και κανόνες,όπως ευαρέσκεται καθείς.Απλά λέμε τα θετικά και τα αρνητικά.
Δεν γνωρίζω πόση πρέπει να είναι μία κατανάλωση στις μέρες μας,Ένα λίτρο τα 100 χιλιόμετρα με ταχύτητες κοντά στο μισό max,ήτοι 500 χιλιόμετρα την ώρα,κάτι περισσότερο,κάτι λιγότερο.Γνωρίζω όμως πως το πετρέλαιο δεν ανήκει κάπου,αλλά σε όλους τους ανθρώπους και πως όταν βγαίνει δεν μιλάει για να μας πει,γειά σας είμαι το πετρέλαιο,τώρα έχω 100 δολλάρια το βαρέλι,μετά 200,και τα λοιπά.Οπότε ας αναλογιστούμε.
Eίναι αλήθεια ότι μας έχουν τρελάνει λίγο με το θέμα των καταναλώσεων. Πραγματικά όταν βλέπεις ότι μπορούν συνδυαστούν επιδόσεις και κατανάλωση τότε καταλαβαίνεις ότι κάποια στιγμή ο συνδυασμός αυτός θα γίνει και "γήινος", δηλαδή προσιτός.