Κινητήρας-Αυτονομία: Προσπερνούν πιο γρήγορα και πάνε μακρύτερα

42.263 Επισκέψεις στο άρθρο (15/3/2024)
Η μεγαλύτερη μπαταρία και η βελτιωμένη αποδοτικότητα του ηλεκτρικού συστήματος βοήθησαν ώστε το ανανεωμένο Peugeot e-2008 να κάνει έως 360 χλμ. με μία φόρτιση (από 280-290).
2 Φωτογραφίες »

Η μεγαλύτερη μπαταρία και η βελτιωμένη αποδοτικότητα του ηλεκτρικού συστήματος βοήθησαν ώστε το ανανεωμένο Peugeot e-2008 να κάνει έως 360 χλμ. με μία φόρτιση (από 280-290).

Τα ανανεωμένα e-208 και e-2008 κινούνται από το νέο σύστημα κίνησης που πρωτοείδαμε στο ηλεκτρικό Jeep Avenger με την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα να έχει αυξηθεί από τους 136 στους 156 ίππους, αλλά τη ροπή να παραμένει στα 260 Nm. Παράλληλα υπάρχει και νέα, ελαφρώς ελαφρύτερη, κυρίως όμως μεγαλύτερης χωρητικότητας και καλύτερης σε ενεργειακή πυκνότητα μπαταρία: Από 46,3 kWh η ωφέλιμη χωρητικότητα «ανέβηκε» στις 48,1 kWh (50,8 από 46,3 kWh στο e-2008). Για το e-2008 η στάνταρ υποδοχή φόρτισης είναι πλέον στα 11 kW (20-80% φόρτιση σε λιγότερες από 3 ώρες), κάτι που στο e-208 είναι έξτρα με τη στάνταρ παροχή να είναι στα 7,4 kW (20-80 % φόρτιση σε 4,5 ώρες). Ο χρόνος μπορεί να μειωθεί έως και τα 30 λεπτά της ώρας σε ταχυφορτιστή, με την υποδοχή ισχύος να παραμένει στα 100 kW, που δεν είναι κάτι ιδιαίτερο για τα σημερινά δεδομένα.


Ο ηλεκτροκινητήρας του εικονιζόμενου Peugeot e-208, όπως και του e-2008 κέρδισε 20 άλογα με αποτέλεσμα τα δύο γαλλικά ηλεκτρικά να έχουν περισσότερο «νεύρο» και να προσπερνούν πιο γρήγορα.
2 Φωτογραφίες »

Ο ηλεκτροκινητήρας του εικονιζόμενου Peugeot e-208, όπως και του e-2008 κέρδισε 20 άλογα με αποτέλεσμα τα δύο γαλλικά ηλεκτρικά να έχουν περισσότερο «νεύρο» και να προσπερνούν πιο γρήγορα.


Στην πράξη, η ακόμα πιο έντονη αίσθηση της επιτάχυνσης στο πάτημα του γκαζιού αποτυπώνεται και στις μετρήσεις μας με τα δύο μοντέλα να προσπερνούν πιο σβέλτα από πριν (60-100 χλμ./ώρα σε 4,1 δλ. το e-208 και 4,2 δλ. το e-2008 από 4,7 και 4,9 δλ. αντίστοιχα). Η τελική ταχύτητα συνεχίζει να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα για λόγους οικονομίας της μπαταρίας (σ.σ. στον αυτοκινητόδρομο η ενέργεια των μπαταριών των ηλεκτρικών πέφτει ραγδαία). Υπάρχει φυσικά σύστημα παραμετροποίησης της οδήγησης (Eco, Normal, Sport) το οποίο σε κάθε ρύθμιση επεμβαίνει στο τιμόνι, την απόδοση και την λειτουργία του κλιματισμού, δίδοντας στον οδηγό την δυνατότητα να «ρυθμίσει» την αυτονομία του οχήματος αλλά και του χαρακτήρα του. Το αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης διαθέτει και λειτουργία «B» για πιο έντονο Brake Regeneration (όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι γεμίζει η μπαταρία).

Το καλύτερο είναι πως το σύστημα κίνησης παρότι πιο ισχυρό, είναι πλέον πιο αποδοτικό και χρειάζεται λιγότερη ενέργεια ( σύμφωνα με τις μετρήσεις μας η μέση κατανάλωση ενέργειας έχει πέσει γύρω στη1,5 kWh/100 χλμ.) κάτι το οποίο σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη μπαταρία έχει αυξήσει τη μέση αυτονομία με μια φόρτιση: Από τα 300-310 χλμ. στα 360-370 χλμ. για το e-208 και από τα 280-290 χλμ. στα 340-350 χλμ. στο e-2008.

Σελίδα 1Παράλληλη δοκιμή: Ανανεωμένα Peugeot e-208 & e-2008
Σελίδα 2Εσωτερικό & σχεδίαση
Σελίδα 3Κινητήρας-Αυτονομία: Προσπερνούν πιο γρήγορα και πάνε μακρύτερα
Σελίδα 4Στο δρόμο: Παραμένουν οδηγικά ισορροπημένα
Σελίδα 5Η γνώμη μας
Σελίδα 6Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά
Mercedes
test center