
Πως βλέπετε τα μηχανάκια στο δρόμο, ή αν οδηγείτε μοτοσικλέτα, πως βλέπετε τα αυτοκίνητα γύρω σας; Υπάρχει άμιλλα ή ανταγωνισμός; Τι λέτε;
Πόση προσοχή δίνετε στις μοτοσικλέτες στο δρόμο;
5.746 Επισκέψεις στο άρθρο (14/5/2014)
Σας εκνευρίζουν οι μοτοσικλετιστές στο δρόμο; Τους προσέχετε όμως παρόλα αυτά; Γιατί σε αντίθεση με εσάς, πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου σας, οι μοτοσικλετιστές είναι τελείως ευάλωτοι. Το ερώτημα είναι, τι κάνετε εσείς και τι εκείνοι για την προστασία τους;
autotriti team
Με τόσα μηχανάκια ανάμεσα στα αυτοκίνητα, η «τριβή» ανάμεσα στους οδηγούς των δύο οχημάτων είναι συχνά έντονη. Από τη μία ο αριθμός των μοτοσικλετών, από την άλλη το μόνιμο μποτιλιάρισμα και δεν αργείς να καταλάβεις πως στις ελληνικές πόλεις, ασχέτως με το που και πως κινείσαι πρέπει πάντα να κοιτάς αν υπάρχει κανένα μηχανάκι γύρω σου. Είναι τόσα πολλά.
Από την πλευρά των οδηγών αυτοκινήτων, το πρόβλημα με τα μηχανάκια έχει να κάνει με τον σεβασμό του ΚΟΚ. Η διήθηση μπορεί να είναι παράνομη, είναι όμως κανόνας πλέον οπότε πρέπει να προσέχεις τι χώρο αφήνεις από τον διπλανό. Καθρέφτες συχνά σπάνε στην διαδικασία, ενώ, συχνά γίνεται εκνευριστική η διαδικασίας της προσπέρασης μιας μοτοσικλέτας μόνο και μόνο για να σε περάσει στο φανάρι και «φτου» κι από την αρχή.
Αν και οι περισσότεροι μοτοσικλετιστές σέβονται τον ΚΟΚ ώστε να τους σέβονται και οι άλλοι, συχνά καβαλάνε πεζοδρόμια, πάνε ανάποδα σε μονόδρομους, προσπερνούν από δεξιά, στρίβουν χωρίς φλας και γενικά συμπεριφέρονται λες και είναι αλώβητοι σε ένα πιθανό ατύχημα, τη στιγμή που ισχύει ακριβώς το αντίθετο.
Από την άλλη, δεν είναι λίγοι οι οδηγοί αυτοκινήτων που λειτουργούν εκδικητικά, «κλείνουν» τα μηχανάκια, ανοίγουν πόρτες στη μέση του δρόμου, αλλάζουν λωρίδα χωρίς να ελέγξουν και γενικά συμπεριφέρονται λες και δεν υπάρχουν μοτοσικλέτες στο δρόμο.
Εσείς όμως τι κάνετε; Πως λειτουργείτε; Πως βλέπετε τα μηχανάκια στο δρόμο, ή αν οδηγείτε μοτοσικλέτα, πως βλέπετε τα αυτοκίνητα γύρω σας; Υπάρχει άμιλλα ή ανταγωνισμός; Τι λέτε;
Οι οδηγοί μοτοσικλετών είναι στη μεγαλύτερη πλειοψηφία τους νέοι, με μειωμένη αίσθηση του κινδύνου και γιαυτό οδηγούν, όπως όλοι ξέρουμε. Επίσης πολλοί από αυτούς δεν έχουν οδηγήσει αυτοκίνητο και δεν ξέρουν για τις τυφλές γωνίες. Ακόμη, όπως ξέρουμε, αλλάζουν γρήγορα λωρίδες, περνώντας ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, σε σημείο που οι οδηγοί των αυτοκινήτων να μην τους βλέπουν. Μπορεί να κυττάξεις τον καθρέφτη, για να αλλάξεις λωρίδα, να μην δείς τίποτα, να αρχίσεις να αλλάζεις λωρίδα και η μηχανή να βρίσκεται δίπλα σου, επειδή άλλαξε λωρίδα, τόσο γρήγορα, μετά από τη στιγμή που δεν είδες τίποτα, στον καθρέφτη. Επίσης, στις εθνικές οδούς, αναπτύσσουν ταχύτητες που ξεπερνούν τα 200 χμ/ώρα, κάτι που είναι αδύνατο να υπολογίσει ο οδηγός του αυτοκινήτου, που βρίσκεται μπροστά τους και θέλει να αλλάξει λωρίδα. Κυττάει στον καθρέφτη και ίσως δει μια κουκίδα στο βάθος του ορίζοντα πίσω του, οπότε εκτιμά ότι η κουκίδα που είδε βρίσκεται πολύ μακρυά και δεν υπάρχει πρόβλημα για να αλλάξει λωρίδα. Όμως αν η μηχανή τρέχει με 200, μπορεί να φθάσει δίπλα του, πριν ακόμη ολοκληρώσει την αλλαγή της λωρίδας. μην ξεχνάμε ότι ο καθρέφτης, δείχνει τα οχήματα πίσω μας, πολύ μικρότερα, από ότι θα τα βλέπαμε με τα μάτια και δεν είναι εύκολο να εκτιμήσουμε τόσο το πόσο μακρυά βρίσκονται, αλλά κυρίως το πόσο τρέχουν. Επίσης είναι και κάτι άλλο, που κανείς δεν το σκέφτηκε: Ο κάθε οδηγός, μετά από κάποιο διάστημα, οδηγεί τελείως μηχανικά και αυτόματα. Έτσι μειώνεται σταδιακά η προσοχή του στο δρόμο και το μόνο ερέθισμα που τον κάνει να προσέχει είναι τα ίδιου μεγέθους ή μεγαλύτερα οχήματα από το δικό του, που απειλούν τη ζωή του. Έτσι π.χ. ένα φορτηγό που θα τον πλησιάσει, θα του δώσει ερέθισμα, στον εγκέφαλο, να προσέξει, ενώ μια μηχανή, θα περάσει απαρατήρητη, επειδή η ύπαρξή της δεν συνιστά απειλή. Αυτό γίνεται τελείως μηχανικά χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός. Για το λόγο αυτό θα πρέπει οι οδηγοί μηχανών να προσέχουν οι ίδιοι τη σωματική τους ακεραιότητα και να μην βασίζονται στους οδηγούς των αυτοκινήτων, διότι απλά πολλοί από αυτούς, χωρίς να το καταλάβουν, δεν θα τους αντιληφθούν κάν. Ακόμη θα ήθελα να επισημάνω και κάτι άλλο, που έχει να κάνει με το νεαρό της ηλικίας των μοτοσικλετιστών. Οι περισσότεροι από αυτούς οδηγούν και συμπεριφέρονται σαν να είναι οι κύριοι του δρόμου και όλοι οι άλλοι θα πρέπει να τους κάνουν τόπο να περάσουν. Αν τολμήσεις να τους κάνεις μια παρατήρηση, ακόμα και με ευγενικό τρόπο, σε αντιμετωπίζουν με απύθμενη θρασύτητα. Αυτό όμως προκαλεί εντάσεις στο δρόμο.
Προσεχω παντα τις μηχανες αλλα δυστυχως οι περισσοτεροι απο αυτους ειναι ανευθυνοι.Η κινηση αναμεσα στους στιχους ειναι ΠΑΡΑΝΟΜΗ οπως και το να αλλαζει 3λωριδες μεσα σε 20μ στην Εθνικη.Δεν μπορουν να οδηγουν οπως θελουν.Οι περισσοτεροι οδηγουν "διχως αυριο" και δε μπορω να καταλαβω την επιθετικη τους οδηγηση.
Πριν κάποιο διάστημα είχα τη μηχανή (750cc) ως αποκλειστικό μέσο μετακινησης μου. Κάποια νύχτα σε στροφή διαπίστωσα πάνω στη στροφή, το δρόμο να έχει σκαφτεί χωρις καμία προειδοποιητική πινακίδα. Δεν έπεσα λόγω χαμηλής κυρίως ταχύτητας.Εκεινη τη στιγμή συνειδητοποίησα πόσο εύκολα θα μπορούσα να ήμουν το θύμα ενός διαλυμένου κρατικού συστήματος στο οποίο φταίει ο ..κανένας!! Την άλλη μέρα την πούλησα, γιατί αποδείχτηκε η κρυφή μου αποψη ότι η οδήγηση με μηχανή στην Ελλάδα είναι ρουλέτα, να είναι σωστή.
Οποιος δεν έχει οδηγήσει μηχανή δεν ξέρει να προστατεύει τους αναβάτες αλλά και οι αναβάτες πρέπει να συνηδειτοποιήσουν ότι η ασφάλεια της μετακινησής τους είναι πρωτίστως δικό τους μέλημα. Ο αναβάτης πρέπει να γνωρίζει ότι ο δρόμος δεν είναι πίστα και εάν έχει ειδικές ικανότητες να τις βγάλει στις πίστες και όχι στο δρόμο που κυκλοφορούν γέροι ή ατομα άσχετα με την οδήγηση όπως τα παιδιά που δεν αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο.
Εάν επίσης οι αγαπητοί αναβάτες θα ήθελαν κάτι να διδάξουν στους μικρούς, αυτό θα ήταν να μάθουν να σταματάνε όταν το φανάρι είναι κοκκινο και όχι να συνεχίζουν επειδή βιάζονται. Τα παιδικά μάτια βλέπουν τα πάντα γύρω τους και παραδειγματίζονται αρνητικά.
Τέλος και λαμβανομένου υπόψη του τεράστιου αριθμού των ατυχημάτων με μηχανές, θα έλεγα ότι τελικά στην Ελλάδα είναι επικίνδυνο να κυκλοφορείς ακόμη και με ποδήλατο.
Και εγώ, όπως και ο ΑΠΚ, πιστεύω ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων προσέχουν περισσότερο τους αναβάτες, παρά οι ίδιοι τους εαυτούς τους.
Προσπαθώ να προσέχω πάντα τις μηχανές αλλά θα πρέπει και αυτοί να είναι το ίδιο προσεχτικοί και να μην προσπερνούν από την εσωτερική του αυτοκινήτου την ίδια ώρα που αυτό κάνει προσπέραση(μου έχει τύχη 3 φορές).Φυσικά πάντως θα αναφερθώ και στα delivery που κάνουν ότι τους καπνίσει.
Ένα άλλο που θέλω να αναφερθώ που αφορά τους ποδηλάτες είναι ότι δεν βάζουν το γνωστό σε όλους κουδουνάκι με αποτέλεσμα πολλοί πεζοί να έχουν χτυπηθεί από ποδήλατο (που ενώ θα έπρεπε να είναι στο δρόμο και όχι στα πεζοδρόμια) χωρίς να το καταλάβουν αφού έρχονται αθόρυβα από πίσω τους.
Αυτά με τις δυο ρόδες που κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα, λες και δεν υπάρχει άυριο; Μάλλον δεν τους πολυενδιαφέρει η ζωή τους
Λοιπόν εγω σέβομαι απόλυτα τους δικυκλιστές αλλά μου φαίνεται πως πολλοί εξ αυτών αδιαφορούν για την ίδια τους τη ζωή. Δεν εξηγείται αλλιως ότι όταν αλλάζω σιγά σιγά λωρίδα (πάντα βγάζω φλας) και τους βλέπω από μακρυά αντί να κόψουν ταχύτητα έρχονται καταπάνω μου. Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί τέτοια επιθετική οδήγηση. Επίσης μη ξεχνάμε ότι κάθε αυτοκίνητο έχει νεκρές γωνίες με αποτέλεσμα συχνα πυκνά να μη βλέπουμε τα δίκυκλα πίσω μας. Για το λόγο αυτο πρέπει να ελεγχουμε 2 φορές πριν προβούμε σε αλλαγή λωρίδας. Αλλά αυτό ισχύει και για τους δικυκλιστές
Όλοι γνωρίζουμε το τι γίνεται, άλλωστε βλέπουμε, οδηγούμε, κ.τ.λ.Ως οδηγός και μηχανής, πάντα προσέχω τις υπόλοιπες μηχανές...
Από εκεί και πέρα όλοι πρέπει να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τον κακό μας εαυτό και σαν οδηγοί οχήματος και σας οδηγοί μηχανής.
Για το καλό όλων.Επίσης σεβασμός και στα ποδήλατα, πατίνια, ρόλλερ...