
Μπορεί το μοντέλο που σου αρέσει να ανήκει σε άλλη μάρκα από αυτή που προτιμάς. Μπορεί ακόμη κανένα από τα δύο να μην τα φέρνει ο αντιπρόσωπος που ξέρεις και εμπιστεύεσαι. Τελικά όταν διαλέγεις αυτοκίνητο, τι μετράει περισσότερο;
Πόσο μετράει το μοντέλο, πόσο η μάρκα και πόσο ο αντιπρόσωπος;
4.585 Επισκέψεις στο άρθρο (19/12/2013)
Μπορεί το μοντέλο που σου αρέσει να ανήκει σε άλλη μάρκα από αυτή που προτιμάς. Μπορεί ακόμη κανένα από τα δύο να μην τα φέρνει ο αντιπρόσωπος που ξέρεις και εμπιστεύεσαι. Τελικά όταν διαλέγεις αυτοκίνητο, τι μετράει περισσότερο;
autotriti team
Στην Ελλάδα όμως η κοινωνίες είναι συχνά πιο ισχυρές από τις μάρκες και τα μοντέλα τους. Μπορεί το αυτοκίνητο που θες να είναι συγκεκριμένο, όμως αντίστοιχα, ή παρόμοια έχουν και άλλοι κατασκευαστές.
Όταν έχεις ψωνίσει από έναν αντιπρόσωπο που σου έκανε πολύ καλή τιμή και διάφορες ευκολίες στην διαδικασία της αγοράς, σε γέμισε με δώρα στην παράδοση, και σου συμπεριφέρθηκε σαν άνθρωπο, αν όχι σαν άρχοντα, στην εξυπηρέτηση, δύσκολα αλλάζεις μαγαζί.
Και όχι άδικα, αφού μεγάλο μέρος της εμπειρίας με ένα αυτοκίνητο διαμορφώνεται από τον αντιπρόσωπο και την συμπεριφορά του απέναντί σου. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που πελάτες με αυτοκίνητα 10ετίας και μάλιστα μικρού κυβισμού εξυπηρετήθηκαν σαν νέοι αγοραστές της ναυαρχίδας της μάρκας. Με αυτοκίνητα αντικατάστασης, παραλαβή και παράδοση στο σπίτι και δωρεάν ελέγχους για το παραμικρό, χώρια η προθυμία εύρεσης λύσης και μάλιστα οικονομικής σε κάθε πρόβλημα, μικρό ή μεγάλο.
Όταν λοιπόν έχεις αυτό το δεδομένο, πόση σημασία θα δώσεις στο μοντέλο ώστε να φύγεις και να πας σε μία αντιπροσωπία που δεν ξέρεις;Για πολύ κόσμο, ο αντιπρόσωπος βαραίνει πολύ την απόφαση. Ακόμη και όταν δε μιλάμε για μικρότερες κοινωνίες όπου η προσωπική σχέση βαραίνει επιπλέον. Πολλοί κατασκευαστές έχουν πετύχει να έχουν τέτοια φήμη σε ολόκληρο το δίκτυό τους, και υπάρχουν μάρκες σήμερα και στην Ελλάδα που έχτισαν τις πωλήσεις τους πάνω σε αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό: της εκπληκτικής σχέσης με τον αντιπρόσωπο, αφήνοντας έτσι πίσω τους «λεπτομέρειες» όπως οι επιμέρους συγκρίσεις των μοντέλων τους με τον ανταγωνισμό.
Τι λέτε όμως, ισχύει κάτι τέτοιο σήμερα; Μήπως είναι η αγορά πιο απρόσωπη; Ή λόγω της συρρίκνωσης έχουμε επιστρέψει πάλι στις καλές εποχές της προσοχής στον πελάτη και της τέλειας εξυπηρέτησης; Και τελικά πόσο μετράει αυτό σήμερα στην επιλογή ενός καινούργιου αυτοκινήτου;
Όλα αυτά που αναφέρετε, μετράνε πάρα πολύ και όπως έχουμε πει σε αντίστοιχο θέμα, στην κάθεμια και στον καθένα υπερισχύει κάτι το διαφοερετικό.
Παλαιότερα η αγορά ήταν σε μεγάλο ποσοστό απρόσωπη, ειδικά στο θέμα όχημα γιατί είχαν μπει οι τράπεζες και χρηματοδοτούσαν τα προϊόντα.Πιο παλιά που δεν υπήρχαν οι τράπεζες και δεν χρηματοδοτούσαν τα προϊόντα, υπήρχε μία σχέση διαφορετική μεταξύ επιχειρηματία, πελάτη και αυτό γιατί ο κύκλος των πωλήσεων ήταν περιοροσμένος, ο επιχειρηματίας πλήρωνε τις εγγυητικές από την τσέπη του και δεν έπαιρνε δάνεια γιατί τότε δεν δίναν οι τράπεζες, τότε που ο τόκος ήταν και στο 28%.Μετά περάσαμε στην παντοκρατορεία των τραπεζών, που δεν ενδιέφερε τον επιχειρηματία ο πελάτης γιατί γινόταν το δώσε και εμένα μπάρμπα.Ήξερε ότι θα πάρει τα χρήματα από την τράπεζα.Τώρα που δεν υπάρχει και πάλι η τράπεζα, ξαναγυρίσαμε στα παλιά, είδατε εξέλιξη, όλα από κάπου ξεκινάν και καταλήγουν κάπου, και πάλι από την αρχή.
Για άλλους μετράει το μοντέλο, για άλλους ο αντιπρόσωπος, για άλλους και τα δύο, για άλλους τίποτα από τα δύο.
Προσωπικά σε κάποια μοντέλα που οι αντιπρόσωποι απλά είναι ανύπαρκτοι γενικά, ή προχωράς στην αγορά τους, σκέφτεσαι δηλαδή με συναίσθημα, καρδιά, ξέροντας ότι αν σπάσεις για παράδειγμα έναν καθρέπτη, είτε θα περιμένεις 6 μήνες, είτε πρέπει να έχεις τα προσωπικά σου κονε στο εξωτερικό για να εξυπηρετηθείς, ή σκέφτεσαι με το μυαλό, λογική και λες ας σπάσω και 1000 καθρέπτες, ο αντιπρόσωπος είναι εντάξει, έχει, μου φέρνει, στους δύο ο ένας δώρο, τι άλλο να θέλω;
Προσωπικά ακροβατώ μεταξύ λογικής και συναισθήματος.
Η αγορά της Ελλάδας είναι μία μικρή και στρεβλή αγορά σε όλα και παντού, και μονίμως κάποιοι βάζουν το σωβρακάκι και τρέχουν από φιλότιμο, για να μπορούν μερικοί τζάμπα μάγκες, να το παίζουν μάγκες.Αυτοί είμαστε, αυτά έχουμε, καθείς κάνει τις όποιες επιλογές του και προχωράει.