
Πώς αντιμετωπίζετε εσείς τα όρια; Τι «τηρείτε» και τι όχι; Τι κάνετε σε δρόμους που ξέρετε;
Πόσο σέβεστε τα όρια ταχύτητας; Είναι μελετημένα ή ξεχασμένα στους δρόμους;
7.306 Επισκέψεις στο άρθρο (27/5/2014)
Έχετε αίσθηση του ορίου ταχύτητας κάθε φορά που οδηγείτε; Ή απλά πάτε με όσο νομίζετε εσείς ότι πρέπει; Τελικά πόσο παρατηρείτε τα όρια ταχύτητας σε κάθε δρόμο, πόσο τα εμπιστεύεστε και πόσο τα τηρείτε;
autotriti team
Και πιθανώς όταν οι δρόμοι κατασκευάστηκαν τέτοιες μελέτες να έγιναν και τα όρια να τοποθετήθηκαν αναλόγως. Σήμερα όμως; Μπορεί οι δρόμοι να είναι ίδιοι, η χρήση τους όμως έχει αλλάξει. Μπορεί ένα όριο 80 χλμ/ώρα να τοποθετήθηκε πριν 20 χρόνια όταν ο δρόμος περνούσε από χωράφια, τώρα όμως που τα χωράφια χτίστηκαν, θα πρέπει το όριο να αλλάξει. Το άλλαξε όμως κανείς;
Αυτό το ερώτημα, το κατά πόσο ασχολήθηκε κανείς να φέρει τα όρια ταχύτητας στις σημερινές συνθήκες του κάθε δρόμου, είναι που μένει αναπάντητο και επιτρέπει στους οδηγούς να απορρίψουν τελείως κάθε όριο και να θέσουν τα δικά τους.
Όμως τα όρια του κάθε οδηγού είναι διαφορετικά, είναι σχετικά, και το πιθανότερο είναι πως επίσης είναι επικίνδυνα. Η «κοινή λογική» είναι μάλλον είδος σε ανεπάρκεια και δεν μπορεί να χρησιμοποιείται αντί των ορίων.Και τότε τι κάνετε; Όταν τα όρια ταχύτητας δείχνουν τυχαία, αυξάνουν την ταχύτητα πριν τις στροφές και την μειώνουν χωρίς λόγο στις ευθείες; Τι κάνετε όταν το όριο έχει μείνει στα 90 και εντωμεταξύ φτιάχτηκε μία νέα αφύλακτη διασταύρωση; Κόβετε; Δεν κόβετε; Έχετε το «δίκιο με το μέρος σας»; Και οι ξεχασμένες πινακίδες με όρια «έργων» που επιμένουν να πηγαίνετε με 30 ή ακόμη και με 20; Ποιος μπορεί να περιμένει χιλιόμετρα κινούμενος σαν χελώνα για να είναι νόμιμος;
Πώς αντιμετωπίζετε εσείς τα όρια; Τι «τηρείτε» και τι όχι; Τι κάνετε σε δρόμους που ξέρετε; Και τι σε δρόμους απΆ όπου περνάτε πρώτη φορά; Και τελικά τι πρέπει να γίνει με τα όρια; Τι λέτε;
Τα όρια τα χρησιμοποιώ συμβουλευτικά (εκτός φυσικά αν υπάρχει περιπολικό τριγύρω), καθώς είναι φανερό ότι τοποθετήθηκαν σε εποχές και για αυτοκίνητα μερικές δεκαετίες πίσω. Φυσικά υπάρχουν ακόμα αυτοκίνητα και νοοτροπίες εκείνης της εποχής, αλλά συχνά τα όρια ακόμα και αν έχεις όλη την καλή (και μαζοχιστική) διάθεση να τα εφαρμόσεις μπορεί να δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα, όπως ουρές εκνευρισμένων οδηγών σε δρόμο με στροφές και όριο 30 χμ/ω, καθώς επιπλέον το σήμα αναίρεση του ορίου συνήθως παραλείπεται. Θα πρότεινα, να καταργηθούν τα τοπικά όρια και να παραμείνουν μόνο τα γενικά για αυτοκινητόδρομους, επαρχιακούς δρόμους, και χωριά /πόλεις, ενώ τα τοπικά όρια (σε στροφές πχ) να αντικατασταθούν με προειδοποιητικές πινακίδες ένδειξης στροφής, ή κινδύνου. Ετσι θα εκλείψουν οι πινακίδες με τα αστεία όρια και αυτές που θα παραμείνουν θα λαμβάνονται σοβαρότερα υπόψη.
Οταν καταλαβετε οτι ο κρατικος φορεας αυτος εχει φτιαχτει για να σκοτωνεστε τοτε θα καταλαβετε σε ποια νεα βαση και νεοτροπιας πρεπει να ιοθετισετε
Συμφωνώ με τον knightrider οτι ορισμένα όρια ταχύτητας τα έχουν βάλει καθαρά για εισπρακτικούς λόγους γι αυτό να μην κάνουμε κι άλλα λαμόγια πλούσια, μην πατάμε την μπανανόφλουδα.Ωστόσο για να είμαι νομικά κατοχυρωμένος σε περίπτωση ατυχήματος προσπαθώ όσο γίνεται να τηρώ τα όρια ταχύτητας πρώτα πρώτα για δικό μου συμφέρον αλλά και για να μην έχω τύψεις όπως έχω πει σε άλλο θέμα οτι θα μπορούσα να γλιτώσω μια ανθρώπινη ζωή αν έτρεχα έστω και με ένα χιλιόμετρο λιγότερο.Τώρα το ποιός οδηγός είναι καλός και ποιός κακός όλοι νομίζουμε για τους εαυτούς μας οτι είμαστε ένα κλικ πιο πάνω απο το sena και αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος που τα νεκροταφεία είναι γεμάτα καλούς οδηγούς
1. ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΚΑΙ Ο ΟΡΟΣ, ΕΙΝΑΙ "ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ". ΔΗΛΑΔΗ Η ΑΝΩΤΕΡΗ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΗ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΗΡΟΥΜΕΝΗ.
Τα όρια ταχύτητας, έχουν μπει για διάφορους λόγους. Εγώ προσωπικά τηρώ ορισμένα από αυτά, είτε διότι στο συγκεκριμένο σημείο, που βρίσκονται, κρίνω ότι είναι δικαιολογημένα, π.χ. κατοικημένη περιοχή, διασταύρωση κ.λ.π. είτε διότι στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει κάμερα της τροχαίας. Στις υπόλοιπες περιοχές, τρέχω όσο εγώ κρίνω ότι ελέγχω το αυτοκίνητο. Οπωσδήποτε τα όρια θα πρέπει να αναθεωρηθούν, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα και να τεθούν 2 τουλάχιστον όρια, σε κάθε περιοχή, ένα μέγιστο, αν είναι στεγνό και ένα ελάχιστο, αν είναι βρεγμένο το οδόστρωμα. Πέρα όμως από αυτά, θα ήθελα να σας δώσω μια άλλη άποψη σχετικά με τα όρια ταχύτητας. Όλοι οι οδηγοί, ξέρουμε όλοι ότι δεν έχουν τις ίδιες ικανότητες οδήγησης και όλα τα αυτοκίνητα δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες φρεναρίσματος και κρατήματος. Επίσης οι καιρικές συνθήκες δεν είναι πάντοτε οι ίδιες. Γιατί λοιπόν θα πρέπει όλοι να τηρούμε τα ίδια όρια ταχύτητας, ανεξάρτητα από το αν είμαστε καλοί ή κακοί οδηγοί, αν έχουμε ικανότητες ή όχι, αν οδηγούμε καλό, ή κακό αυτοκίνητο, αν έχει λιακάδα ή βροχή, συνεφιά ή ομίχλη κ.λ.π. Πιστεύω ότι ένα όριο π.χ. 70 χιλιομέτρων την ώρα, σε δρόμο με στροφές και σε βροχή, είναι πολύ επικίνδυνο για έναν οδηγό με μειωμένες ικανότητες, αν το τηρήσει. Από την άλλη, στο ίδιο σημείο, ένας καλός οδηγός, σε στεγνό οδόστρωμα, με άριστα αντανακλαστικά και τέλειο αυτοκίνητο, θα μπορούσε να τρέχει με 100 χιλιόμετρα την ώρα και να μην κινδυνεύει καθόλου. Επομένως βάζοντας κάποια όρια ταχύτητας, που πρέπει να τηρούν όλοι, είναι λάθος. Καταλαβαίνω ότι τα όρια μπήκαν, με τον τρόπο που μπήκαν, επειδή ήταν η εύκολη λύση. Θα πρότεινα λοιπόν κάθε οδηγός όταν παίρνει το δίπλωμα οδήγησης, να βαθμολογείται ανάλογα με τις πραγματικές του ικανότητες, που θα πιστοποιούνται σε κάποιο εργομετρικό κέντρο και θα έχουν να κάνουν με τον χρόνο αντίδρασης (άλλος οδηγός αντιδρά σε 1 δευτερόλεπτο και άλλος σε 0,3 του δευτερολέπτου κάτι που έχει τεράστια σημασία), με τις ικανότητες ελέγχου του οχήματος σε κάθε έδαφος (υποστροφή, υπερστροφή κ.λ.π.), και γενικότερα σε όλα τα επιμέρους στοιχεία που χαρακτηρίζουν έναν οδηγό. Ο κάθε οδηγός, θα πρέπει κάθε 2 χρόνια να περνά από εξετάσεις, που θα πιστοποιούν τις ικανότητες αυτές. Στη συνέχεια ανάλογα με τις ικανότητες του θα παίρνει έναν βαθμό, ο οποίος θα αναγράφεται στο δίπλωμα οδήγησης και με βάση το βαθμό αυτό, θα έχει το δικαίωμα να μπορεί, είτε να υπερβαίνει κατά ένα ποσοστό (π.χ. 20 ή 30%) τα υπάρχοντα όρια ταχύτητας, είτε αν δεν είναι τόσο ικανός να υποχρεώνεται να τηρεί μικρότερα όρια κατά ένα αντίστοιχο ποσοστό, που θα κριθεί ότι δεν κινδυνεύει (αυτός και οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου). Αυτό θα μπορούσε να επεκταθεί και στα αυτοκίνητα όπου π.χ. ένα παλιό και λιγότερο ασφαλές αυτοκίνητο να υποχρεώνεται να τηρεί χαμηλότερα όρια ταχύτητας, από ένα καινούριο και απόλυτα ασφαλές κ.λ.π. Τώρα πως θα μπορούσε η τροχαία να ελέγχει όλες αυτές τις περιπτώσεις: Θα μπορούσε αν κάθε αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο με ένα μικροτσιπ, αλλά και κάθε δίπλωμα οδήγησης επίσης με το δικό του μικροτσιπ. Όταν το αυτοκίνητο περνάει κάτω από κάμερα, τα μικροτσίπ θα εκπέμπουν τα στοιχεία τους προς την κάμερα, που θα έχει τον κατάλληλο δέκτη και έτσι θα ελέγχεται τόσο ο οδηγός, όσο και το αυτοκίνητο, σε ποιά κατηγορία βρίσκονται και αν η ταχύτητα είναι πάνω από τα όρια, αλλά δικαιολογείται, από τον συνδυασμό οδηγού και αυτοκινήτου, να μην γίνεται τίποτε. Αν όμως η ταχύτητα κριθεί υπερβολική για τον συγκεκριμένο συνδυασμό, τότε να τον γράφει η κάμερα. Έτσι πιστεύω ότι θα ήσαν πιό δίκαια και σωστά τα όρια και θα συνέβαλλαν στη μείωση των ατυχημάτων.
Τα όρια ταχύτητας έχουν ξεχαστεί από το 1970 που τα αυτοκίνητα όταν έφθαναν τα 120 χλμ/ώρα ήταν super sport. Ποιος να σεβαστεί αυτά τα όρια ταχύτητας. Καταρχάς κινδυνεύεις να σκοτωθείς αν τα τηρήσεις. Όλο και κανένα 106 Rally θα περάσει από πάνω σου κι ας οδηγάς jaguar. Πέραν του αστείου, όλα τα όρια ταχύτητας χρήζουν αναθεώρησης, στα σημερινά δεδομένα (δυνατότητες αυτοκινήτων, τεχνολογία και προπάντων κατάσταση δρόμων). Ας φτιάξουν πρώτα ασφαλείς δρόμους με το σκασμό διοδίων που πληρώνουμε και μετά συζητάμε για όρια!!!
Αν και ειχα αντιθετη αποψη, συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΑ με τον knightrider πλεον, ΜΟΝΟ εισπρακτικό χαρακτήρα εχουν τπτ παραπανω! Σε δρομο 3 λωρίδων ανοιχτο κτλ εχει ενα ξεχασμενο 70km/h και φοβάσε να πας με 80 μην σε γραψουν..
Επισης να προσθέσω ότι τα όρια ταχύτητας εξαρτώνται και απο το είδος του αυτοκινητου που οδηγεί κανεις γιατι και εκει οι διαφορές είναι πολύ μεγάλες. Συμφωνω και γω ότι πολλές φορές απέχουν τα ορια ταχύτητας από το να είναι ρεαλιστικά. Ανεξαρτητως τούτου το σημαντικό είναι να προσέχουμε στους δρόμους
Προσπαθώ να σέβομαι τα όρια ταχύτητας, αν και τις περισσότερες φορές δεν τα καταφέρνω.Δεν το κάνω εξ επίτηδες...
Ρωτήστε το αρμόδιο υπουργείο γιατί συμβαίνουν όλα αυτά τα ευτράπελα.Με Λιάπηδες επειδή είναι σόϊ, ξάδερφος, κ.τ.λ. που να πας παρακάτω, τόσο κόβει, τόσο κάνει, άντε να μιλήσεις για κάτι άλλο, σε περνάνε για εχθρό, ufo, κ.τ.λ.
Εδώ σε κάποια σημεία που τα όρια ταχύτητας ήταν 130 χιλιόμετρα έχουν μειωθεί στον ίδιο δρόμο στα 120 χιλιόμετρα, γιατί κανείς δεν ξέρει, όλοι υποθέτουν, όλοι λεν, κ.τ.λ. ελεν με λεν σε λεν...
Τα λέμε, τα ξεναλέμε, μάλλον χειάζεται δραστικά μέτρα για να ακουστούμε.
Τα ορια δεν προκειτε ποτε να τα αλλαξουν μονο και μονο για να εισπρατουν προστιμα, μιας και ολοι γνωριζουμε οτι η τροχαια εχει ρολο εισπρακτορα και οχι προστατευτικο. Αυτο ομως μεχρι το 2010 που η βενζινα ειχε 1 ευρω, οταν πηγε στο 1.60, θελοντας και μη εγω προσωπικα οχι μονο παω οσο λενε οι 30χρονες πινακιδες οριων, αλλα πολλες φορες βαζω και νεκρα για να εξοικονομησω περισσοτερα χρηματα απο την βενζινη