ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Σκότωσε το τούρμπο την ατμόσφαιρα;

Σκότωσε το τούρμπο την ατμόσφαιρα;

Πόσο χάνονται οι ατμοσφαιρικές εκδόσεις ανάμεσα σε αυτές με τούρμπο όταν προσφέρονται και τα δύο;

5.870 Επισκέψεις στο άρθρο (22/1/2014)

Σκότωσε το τούρμπο την ατμόσφαιρα; Αν κρίνει κανείς από το τι κινητήρες εξελίσσουν σήμερα οι κατασκευαστές, μάλλον όχι. Γιατί ακόμη και όσοι έχουν κάνει τη στροφή προς το τούρμπο, χρησιμοποιούν κάποιες εκδόσεις των μοτέρ αυτών με φυσική αναπνοή. Είναι όμως αυτοί οι κινητήρες χαμένοι ανάμεσα στις άλλες εκδόσεις;

autotriti team

Το παράδειγμα της Peugeot με τον εκπληκτικό τούρμπο 1.600άρη το έχουν μιμηθεί πολλοί. Η Peugeot λανσάρισε φυσικά το μοτέρ της στην κορυφαία έκδοση με ιπποδύναμη κοντά στα 200 άλογα, που κινεί από τα δικά της GTI μέχρι και το προηγούμενο, πλέον, Mini Coοper S (το τελευταίο 1,6 αφού το επόμενο είναι δίλιτρο).
Όμως για τη βάση τη γκάμα της, και στο πρώτο σκαλοπάτι από τον 1.400άρη της, η Peugeot άφησε το νέο της μοτέρ στα 120 άλογα χωρίς τούρμπο. Το ίδιο παράδειγμα ακολουθεί και η Ford στο μοτέρ που θα λανσάρει σύντομα, στα 1,5 λίτρα, όπου θα ξεκινάει με ατμοσφαιρική έκδοση πριν τουρμπίσει για τα 150 και πλέον άλογα.
Τι τύχη έχουν όμως αυτά τα μοτέρ; Όχι τόσο λόγο ισχύος, καθότι ένα μικρομεσαίο με 120 άλογα είναι τέλειο από πλευράς ιπποδύναμης. Το θέμα που τίθεται είναι θέμα χαρακτήρα. Γιατί μπορεί η ισχύς να είναι εκεί, οι επιδόσεις και η κατανάλωση να πετυχαίνουν μια χρυσή τομή, όμως όταν όλα τα άλλα αυτοκίνητα, ξεκινώντας από τον 1.000άρη τούρμπο στη βάση, και φτάνοντας στον 200-παρά-κάτι στην κορυφή, έχουν το γνώρισμα της ροπής, του έντονου τραβήγματος σε όλες τις στροφές και της ζωηράδας που κάνει το τούρμπο τόσο δημοφιλές.
Και εκεί στη μέση ένα ατμοσφαιρικό, γραμμικό, ήπιο μοτέρ. Σε καμία περίπτωση κακό, ίσως πολλοί να το θεωρήσουν και το καλύτερο, που όμως δεν έχει κανένα από τα χαρακτηριστικά εκείνα των μικρότερων ή μεγαλύτερων αδελφών του.
Είναι αυτά τα μοτέρ χαμένα από χέρι; Είναι το μοτέρ που πάση θυσία θα αποφύγετε είτε ανεβαίνοντας είτε κατεβαίνοντας προκειμένου να πάρετε το αυτοκίνητο που θέλετε με τον χαρακτήρα που το περιμένετε; Τι λέτε; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

elk test
NISSAN