Πόσο χάνονται οι ατμοσφαιρικές εκδόσεις ανάμεσα σε αυτές με τούρμπο όταν προσφέρονται και τα δύο;
5.870 Επισκέψεις στο άρθρο (22/1/2014)
Σκότωσε το τούρμπο την ατμόσφαιρα; Αν κρίνει κανείς από το τι κινητήρες εξελίσσουν σήμερα οι κατασκευαστές, μάλλον όχι. Γιατί ακόμη και όσοι έχουν κάνει τη στροφή προς το τούρμπο, χρησιμοποιούν κάποιες εκδόσεις των μοτέρ αυτών με φυσική αναπνοή. Είναι όμως αυτοί οι κινητήρες χαμένοι ανάμεσα στις άλλες εκδόσεις;
autotriti team
Το παράδειγμα της Peugeot με τον εκπληκτικό τούρμπο 1.600άρη το έχουν μιμηθεί πολλοί. Η Peugeot λανσάρισε φυσικά το μοτέρ της στην κορυφαία έκδοση με ιπποδύναμη κοντά στα 200 άλογα, που κινεί από τα δικά της GTI μέχρι και το προηγούμενο, πλέον, Mini Coοper S (το τελευταίο 1,6 αφού το επόμενο είναι δίλιτρο).
Όμως για τη βάση τη γκάμα της, και στο πρώτο σκαλοπάτι από τον 1.400άρη της, η Peugeot άφησε το νέο της μοτέρ στα 120 άλογα χωρίς τούρμπο. Το ίδιο παράδειγμα ακολουθεί και η Ford στο μοτέρ που θα λανσάρει σύντομα, στα 1,5 λίτρα, όπου θα ξεκινάει με ατμοσφαιρική έκδοση πριν τουρμπίσει για τα 150 και πλέον άλογα.
Τι τύχη έχουν όμως αυτά τα μοτέρ; Όχι τόσο λόγο ισχύος, καθότι ένα μικρομεσαίο με 120 άλογα είναι τέλειο από πλευράς ιπποδύναμης. Το θέμα που τίθεται είναι θέμα χαρακτήρα. Γιατί μπορεί η ισχύς να είναι εκεί, οι επιδόσεις και η κατανάλωση να πετυχαίνουν μια χρυσή τομή, όμως όταν όλα τα άλλα αυτοκίνητα, ξεκινώντας από τον 1.000άρη τούρμπο στη βάση, και φτάνοντας στον 200-παρά-κάτι στην κορυφή, έχουν το γνώρισμα της ροπής, του έντονου τραβήγματος σε όλες τις στροφές και της ζωηράδας που κάνει το τούρμπο τόσο δημοφιλές.
Και εκεί στη μέση ένα ατμοσφαιρικό, γραμμικό, ήπιο μοτέρ. Σε καμία περίπτωση κακό, ίσως πολλοί να το θεωρήσουν και το καλύτερο, που όμως δεν έχει κανένα από τα χαρακτηριστικά εκείνα των μικρότερων ή μεγαλύτερων αδελφών του.
Είναι αυτά τα μοτέρ χαμένα από χέρι; Είναι το μοτέρ που πάση θυσία θα αποφύγετε είτε ανεβαίνοντας είτε κατεβαίνοντας προκειμένου να πάρετε το αυτοκίνητο που θέλετε με τον χαρακτήρα που το περιμένετε; Τι λέτε;
Μια χαρα ειναι το turbo. Αν υπαρχουν ακομα μη turbo αυτοκινητα ειναι μονο για λογους κοστους. Μια turbo μηχανη εχει καποια παρελκομενα που οι απλες δεν εχουν τουρμπινα, ειδικη πολλαπλη εξαγωγης,ιντερκουλερ,εξτρα κολλαρα κλπ, κλπ. Αντι να πετροβολαμε το τουρμπο και τα "προβληματα" του καλυτερο ειναι να πιεσουμε τις εταιριες να βελτιωσουν την ποιοτητα των εξαρτηματων που στρεσαρονται απο την αυξημενη ροπη και τις αναγκες για εξτρα ψυξη αυτων των μηχανων. Αν δεν εκαναν τσιγκουνιες θα ηταν εξισου αξιοπιστα...οσο για επιδοσεις...γεια σας!
Συμφωνώ με τη Λουκία στην αναγκαιότητα να υπάρχουν όλες οι εκδόσεις και οι ατμοσφαιρικές και οι υπερτροφοδοτούμενες, προκειμένου ο κάθε αγοραστής να μπορεί να επιλέξει αυτήν που ταιριάζει στα μέτρα του. Όμως διαφωνώ στο ότι οι εκδόσεις με turbo δεν θα πρέπει να αφορούν μικρούς κινητήρες. Στην Ελλάδα σήμερα φορολογούνται τα κυβικά, με διάφορους τρόπους, είτε με τα τέλη κυκλοφορίας, είτε με τα τεκμήρια. Παρόλο που τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν διαφορετικό τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, δεν παύουν τα τεκμήρια να βασίζονται στα κυβικά του κινητήρα. Έτσι όποιος δεν έχει εισοδήματα, που να καλύπτουν τα τεκμήρια, αναγκαστικά θα επιλέξει αυτοκίνητο με μικρό κινητήρα. Εδώ έρχεται το turbo να καλύψει τη διαφορά και να δώσει μια ιπποδύναμη, που δεν μπορεί ο αγοραστής να βρει με άλλο τρόπο.
Τα καλυτερα μοτερ κατα την ταπεινη μου γνωμη απο πλευρας αξιοπιστιας, μακροζωιας, βλαβων, απροσκοπτης λειτουργιας κ.τ.λ ειναι τα ατμοσφαιρικα. Τα τελευταια χρονια πηξαμε στα τουρμπο με τις εξωπραγματικες επιδοσεις και την ατελειωτη πολυπλοκη τεχνολογια και πολλοι απο εμας τα "πηραμε" στα χερια. Οι τουρμπο κινητηρες θελουν περισσοτερη προσοχη και συντηρηση στην καθημερινη τους χρηση ενω οι απλοι εβαλες μπροστα και εφυγες. Σιγουρα οι ατμοσφαιρικοι στα χαρτια υστερουν σε επιδοσεις αλλα στο δρομο αυτο δεν φαινεται τεραστια διαφορα ωστε να σε οδηγησει με κλειστα ματια στην αγορα ενος τουρμπο.Παραδειγμα η Ford. Εγγυαται οτι για 200.000χλμ το 1000αρι τουρμπο δεν θα βγαλει απροοπτα. Μετα τι γινεται? Πιο παλια το Golf 170PS 1400 εβγαλε ενα καρο σοβαρα προβληματα. Παντα οι ατμοσφαιρικοι κινητηρες θα ειναι μεσα στην αγορα με τις αξιοπρεπεις επιδοσεις τους απλα αυτες τις εποχες οι αυτοκινητοβιομηχανιες "πουλανε" σαν μοδα τους τουρμπο.
Δεν χάνονται οι ατμοσφαιρικές εκδόσεις με τις turbo, δεν συγκρίνονται και πολλά άλλα δεν.Είναι το ένα μοτέρ, με το άλλο τελείως διαφορετικό.Θέμα ιδιοσυγκρασίας είναι, επιλογής και ευαρέσκειας. Λίγοι κατασκευαστές πλέον διατηρούν στη γκάμα τους μικρούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες και πιστεύω, πως καλά κάνουν, και θα ακούγονται για ότι και αν κάνουν.Αφήνουν επιλογή στους καταναλωτές.Mercedes, ford, toyota, mazda, κ.τ.λ. μου αρέσουν που έχουν ατμοσφαιρικά μοτέρ στα 1600 κυβικά, πιο κάτω ή πιο πάνω. Στα μικρά κυβικά και αναλόγως του οχήματος, προτιμώ τα ατμοσφαιρικά μοτέρ.Ένα mondeo για παράδειγμα το προτιμώ σε ατμοσφαιρική έκδοση στα 1600 κυβικά, πάρα πολύ λιγότερο σαν turbo, αν αφήσει επιλογή στους καταναλωτές ο εν λόγω κατασκευαστής, τον εκτιμώ ακόμα περισσότερο, του να βγάζει από ατμοσφαιρικό μοτέρ μέχρι turbo και σε διαφορετικές ιπποδυνάμεις, και μπράβο του. Καθείς ότι θέλει και όπως το βλέπει, κάποιες σταθερές όμως δεν αλλάζουν, όπως η αξιοπιστία στα μικρά μοτέρ, για πολλούς και διάφορους λόγους.
Μια χαρα ειναι το turbo.
Αν υπαρχουν ακομα μη turbo αυτοκινητα ειναι μονο για λογους κοστους.
Μια turbo μηχανη εχει καποια παρελκομενα που οι απλες δεν εχουν
τουρμπινα, ειδικη πολλαπλη εξαγωγης,ιντερκουλερ,εξτρα κολλαρα κλπ, κλπ.
Αντι να πετροβολαμε το τουρμπο και τα "προβληματα" του καλυτερο ειναι να
πιεσουμε τις εταιριες να βελτιωσουν την ποιοτητα των εξαρτηματων που στρεσαρονται απο την αυξημενη ροπη και τις αναγκες για εξτρα ψυξη αυτων των μηχανων.
Αν δεν εκαναν τσιγκουνιες θα ηταν εξισου αξιοπιστα...οσο για επιδοσεις...γεια σας!
Συμφωνώ με τη Λουκία στην αναγκαιότητα να υπάρχουν όλες οι εκδόσεις και οι ατμοσφαιρικές και οι υπερτροφοδοτούμενες, προκειμένου ο κάθε αγοραστής να μπορεί να επιλέξει αυτήν που ταιριάζει στα μέτρα του. Όμως διαφωνώ στο ότι οι εκδόσεις με turbo δεν θα πρέπει να αφορούν μικρούς κινητήρες. Στην Ελλάδα σήμερα φορολογούνται τα κυβικά, με διάφορους τρόπους, είτε με τα τέλη κυκλοφορίας, είτε με τα τεκμήρια. Παρόλο που τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν διαφορετικό τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, δεν παύουν τα τεκμήρια να βασίζονται στα κυβικά του κινητήρα. Έτσι όποιος δεν έχει εισοδήματα, που να καλύπτουν τα τεκμήρια, αναγκαστικά θα επιλέξει αυτοκίνητο με μικρό κινητήρα. Εδώ έρχεται το turbo να καλύψει τη διαφορά και να δώσει μια ιπποδύναμη, που δεν μπορεί ο αγοραστής να βρει με άλλο τρόπο.
Τα καλυτερα μοτερ κατα την ταπεινη μου γνωμη απο πλευρας αξιοπιστιας, μακροζωιας, βλαβων, απροσκοπτης λειτουργιας κ.τ.λ ειναι τα ατμοσφαιρικα. Τα τελευταια χρονια πηξαμε στα τουρμπο με τις εξωπραγματικες επιδοσεις και την ατελειωτη πολυπλοκη τεχνολογια και πολλοι απο εμας τα "πηραμε" στα χερια. Οι τουρμπο κινητηρες θελουν περισσοτερη προσοχη και συντηρηση στην καθημερινη τους χρηση ενω οι απλοι εβαλες μπροστα και εφυγες. Σιγουρα οι ατμοσφαιρικοι στα χαρτια υστερουν σε επιδοσεις αλλα στο δρομο αυτο δεν φαινεται τεραστια διαφορα ωστε να σε οδηγησει με κλειστα ματια στην αγορα ενος τουρμπο.Παραδειγμα η Ford. Εγγυαται οτι για 200.000χλμ το 1000αρι τουρμπο δεν θα βγαλει απροοπτα. Μετα τι γινεται? Πιο παλια το Golf 170PS 1400 εβγαλε ενα καρο σοβαρα προβληματα. Παντα οι ατμοσφαιρικοι κινητηρες θα ειναι μεσα στην αγορα με τις αξιοπρεπεις επιδοσεις τους απλα αυτες τις εποχες οι αυτοκινητοβιομηχανιες "πουλανε" σαν μοδα τους τουρμπο.
Δεν χάνονται οι ατμοσφαιρικές εκδόσεις με τις turbo, δεν συγκρίνονται και πολλά άλλα δεν.Είναι το ένα μοτέρ, με το άλλο τελείως διαφορετικό.Θέμα ιδιοσυγκρασίας είναι, επιλογής και ευαρέσκειας.
Λίγοι κατασκευαστές πλέον διατηρούν στη γκάμα τους μικρούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες και πιστεύω, πως καλά κάνουν, και θα ακούγονται για ότι και αν κάνουν.Αφήνουν επιλογή στους καταναλωτές.Mercedes, ford, toyota, mazda, κ.τ.λ. μου αρέσουν που έχουν ατμοσφαιρικά μοτέρ στα 1600 κυβικά, πιο κάτω ή πιο πάνω.
Στα μικρά κυβικά και αναλόγως του οχήματος, προτιμώ τα ατμοσφαιρικά μοτέρ.Ένα mondeo για παράδειγμα το προτιμώ σε ατμοσφαιρική έκδοση στα 1600 κυβικά, πάρα πολύ λιγότερο σαν turbo, αν αφήσει επιλογή στους καταναλωτές ο εν λόγω κατασκευαστής, τον εκτιμώ ακόμα περισσότερο, του να βγάζει από ατμοσφαιρικό μοτέρ μέχρι turbo και σε διαφορετικές ιπποδυνάμεις, και μπράβο του.
Καθείς ότι θέλει και όπως το βλέπει, κάποιες σταθερές όμως δεν αλλάζουν, όπως η αξιοπιστία στα μικρά μοτέρ, για πολλούς και διάφορους λόγους.