Τα οδικά δίκτυα ενισχύθηκαν μόνο με την Αττική Οδό που ήρθε αργά και με κόστος ενώ στις εσωτερικές μετακινήσεις, εντός λεκανοπεδίου, δεν συντέλεσε αρκετά. Υπάρχει ανάγκη για δρόμους.
Πόσους νέους δρόμους απέκτησε η Αθήνα τα τελευταία 30 χρόνια;
3.058 Επισκέψεις στο άρθρο (25/5/2014)
Τα αυτοκίνητα στους δρόμους της πρωτεύουσας διπλασιάστηκαν τα τελευταία 30 χρόνια. Οι δρόμοι όμως; Πως γίνεται να μπορέσουν να κυκλοφορήσουν τα διπλά αυτοκίνητα στον ίδιο αριθμό χιλιομέτρων της πρωτεύουσας; Μήπως είναι ώρα να προστεθούν νέοι δρόμοι;
autotriti team
Οι νέοι δρόμοι σε μία πρωτεύουσα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Γιατί αν δεν έχει γίνει εξ αρχής μελέτη για μία πόλη όπου το αυτοκίνητο θα παίζει τον πρώτο ρόλο στις μετακινήσεις, δεν έχει μείνει χώρος. Και η Αθήνα χτίστηκε άναρχα, χωρίς σχέδιο, χωρίς μελέτη για το μέλλον και χωρίς καμία πρόβλεψη για 4.000.000 κατοίκους στο λεκανοπέδιο.Από την άλλη, παρότι είμαστε μία χώρα που δεν παράγει αυτοκίνητα, η βασική μετακίνηση βασίστηκε στο Ι.Χ., πράγμα που έκαναν χώρες όπως οι ΗΠΑ για να προωθήσουν την εθνική τους βιομηχανία. Εμείς έπρεπε να είχαμε διαλέξει άλλα μέσα, αφήνοντας το ιδιωτικό αυτοκίνητο σε δεύτερη χρήση. Όμως αυτά δεν έγιναν.Σήμερα η Αθήνα, και όχι μόνο, ασφυκτιά κάτω από το βάρος των αυτοκινήτων, χωρίς υποδομές για να τα κινήσει επιτυχώς, χωρίς χώρους στάθμευσης για να τα χωρέσει και χωρίς δίκτυα μαζικής μεταφοράς που να μπορούν να τα υποκαταστήσουν.Σαφώς η πόλη απέκτησε μετρό, που ανακούφισε ιδιαίτερα, όμως η χάραξη έγινε εκ των υστέρων και έτσι το αυτοκίνητο παρέμεινε το μέσο μεταφοράς προς και από τους σταθμούς. Όμως για το αυτοκίνητο δεν έχει γίνει, έστω και κατόπιν εορτής, καμία μελέτη στην Αθήνα.Τα οδικά δίκτυα ενισχύθηκαν μόνο με την Αττική Οδό που ήρθε αργά και με κόστος ενώ στις εσωτερικές μετακινήσεις, εντός λεκανοπεδίου, δεν συντέλεσε αρκετά. Υπάρχει ανάγκη για δρόμους.¶λλες πρωτεύουσες, όπως το Λονδίνο, αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα και το έλυσαν εν μέρει με την επέκτασή τους προς τα έξω, όμως η Αθήνα έχει βουνά και έτσι στοιβαχτήκαμε ο ένας πάνω στον άλλον. Και ενώ τα σπίτια χωρούν καθέτως, τα αυτοκίνητα μάλλον όχι.Μετά όμως από μία εκλογική αναμέτρηση για περιφερειάρχες και δημάρχους, είδατε εσείς να γίνεται πουθενά λόγος για το θέμα αυτό; Το κυκλοφοριακό (με την ρύπανσή του, το κόστος καυσίμου του, και το μποτιλιάρισμά του) έπρεπε να είναι στην πρώτη γραμμή της συζήτησης για την πρωτεύουσα και τις άλλες μεγάλες πόλεις.Εσείς ακούσατε τίποτα; Περιμένετε να γίνει κάτι; Που εστιάζετε το μεγαλύτερο πρόβλημα; Τι λύσεις θα θέλατε να δείτε και πόσο εφικτές νομίζετε ότι είναι;
Δεν νομίζω ότι η Αθήνα χρειάζεται περισσότερους δρόμους. Αυτό που χρειάζεται είναι οι δρόμοι να έκπληρώνουν το προορισμό τους, καθώς τα συνηθισμένα προβλήματά τους είναι οι κακοτεχνίες και η κατάληψή τους από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Νομίζω ότι θα βοηθούσε σημαντικά την κατάσταση το να δημιουργηθούν νέες θέσεις παρακαρίσματος, τόσο στο κέντρο όσο και περιφερειακά. Ενας τρόπος, είναι το κράτος να νοικιάσει τα μη χρησιμοποιούμενα ακίνητά του (όσα έχει και όσα προκύψουν από τη συρίκνωση της γραφειοκρατείας) για μετατροπή τους σε πάρκιν, ελέγχοντας όμως τις τιμές. Το ίδιο να υποχρεωθεί να κάνει και η Εκκλησία με τα μη χρησιμοποιούμενα οικόπεδά της. Η συρίκνωση της γραφειοκρατείας (αν και όταν) θα έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα να απαιτούνται λιγότερες μετακινήσεις προς τις δημόσιες υπηρεσίες.
Ίσως επειδή αναφέρετε για δημάρχους, κ.τ.λ. να είναι πολιτικοεπιχειρηματικό το ζήτημα.Να πως και εγώ το τι γνωρίζω.Δημιουργήθηκε πρόβλημα λοιπόν επειδή ο επιχειρηματίας με τις περίεργες μεθόδους και δεν είναι ο μόνος κύριος Μελισσανίδης δεν μπορεί να χτίσει γήπεδο για την ΑΕΚ λόγω υψομέτρου.Έτσι λοιπόν για χάρη του θα συζητηθεί στην βουλή το θέμα της αλλαγής δόμησης των πόλεων Αθήνας και Θεσσαλονίκης, τυχαίο γεγονός και πόλεων, όχι για τις υπόλοιπες.Με την ευκαιρία της αλλαγής αυτής ο αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας μέσα σε εισαγωγικά και εκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος κύριος Μαρινάκης θέλει να φέρει από την Αγγλία το εφοπλιστικό λόμπι, το οποίο οι Άγγλοι του επιβάλλαν τρελλούς φόρους στην στέγαση του. Επίσης ο μέγαλος δήμαρχος της Θεσσαλονίκης κύριος Μπουτάρης, τους εξευτέλισε όλους και ας 70 ετών και άνω και ας μην ανήκω πολιτικά στο χώρο αυτό, τους είπε λοιπόν η Θεσσαλονίκη δομήθηκε όπως η Αθήνα, η Αθήνα όμως έχει παρθενώνα και δεν έπρεπε να έχει υψηλό συντελεστή δόμησης για να μην κρύβεται ο παρθενώνας από τα υπόλοιπα κτήρια που θα ανεγερθούν, στην Θεσσαλονίκη γιατί ακολουθήθηκε αυτή η πεπατημένη αναρωτιόταν και ρωτούσε και δεν του απαντούσε κανείς. Οι κύριοι αυτοί που ανέφερα θέλουν λοιπόν αύξηση του υψομέτρου δόμησης, δηλαδή να φτιάξουν ουρανοξύστες, ώστε αντί για 5 οικοδομές 5 όροφες να υπάρχει ένας ουρανοξύστης με 30+διαμερίσματα, οπότε να εξοικονομηθεί χώρος, να βγάλει κέρδος αυτός που θα χτίσει...Στο δια ταύτα όμως δεν μας λένε τον χώρο που θα μείνει αν τον χρησιμοποιήσουν προς όφελος μας με διαφόρους τρόπους όπως αύξηση δρόμων, παιδικών χαρών, κ.τ.λ.;Για την ταμπακιέρα ούτε λέξη, και επειδή ζούμε στην Ελλάδα καλώς, κακώς, ευτυχώς, δυστυχώς, εμένα όλα αυτά με τρομάζουν, με πονηρεύουν και με ανησυχούν. Πάρτε θέση και εσείς για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω σας να αναρωτηθείτε αν με το σχέδιο αυτό θα έχουμε περισσότερους και καλύτερους δρόμους, κ.τ.λ. ή αν θα συμβεί κάτι άλλο, που θα είναι εις βάρος του λαού.
Δυστυχώς κανείς δεν ασχολείται με το θέμα των δρόμων, μάλλον για λόγους οικονομίας. Οι δρόμοι κοστίζουν ακριβά και χρήματα δεν υπάρχουν. Από την άλλη μεριά, το κράτος τα παίρνει από τους οδηγούς των αυτοκινήτων, με πολλούς τρόπους, όπως τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια, ασφάλιστρα, καύσιμα και οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με το αυτοκίνητο (ΦΠΑ). Για το λόγο αυτό και οι οδηγοί έχουν απαιτήσεις, όπως να κυκλοφορούν άνετα, να βρίσκουν χώρους στάθμευσης κ.λ.π. μια πρόταση θα ήταν να κατασκευαστούν υπερυψωμένοι δρόμοι, σε κάποιο ύψος πάνω από ήδη υφιστάμενους δρόμους, ώστε να δημιουργηθούν νέες λωρίδες κυκλοφορίας, που θα απορροφήσουν ένα μεγάλο μέρος της κυκλοφορίας. Άλλος τρόπος είναι να εφαρμοστεί το λεγόμενο πράσινο κύμα, στα φανάρια, που θα κάνει τη ροή της κυκλοφορίας πιό στρωτή, χωρίς περιττά σταματήματα. Γενικά οτιδήποτε συντελεί στην αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων, βοηθάει στην αποσυμφόρηση των δρόμων. Ας βρεθούν λοιπόν τρόποι, που θα αυξήσουν τη μέση ταχύτητα, για να ελαφρυνθεί και η κυκλοφορία. όσο για τις θέσεις στάθμευσης, θα μπορούσαν να κατασκευαστούν υπόγεια, σε κάθε ελεύθερο χώρο, όπως πάρκα, πλατείες κ.λ.π.
Δεν νομίζω ότι η Αθήνα χρειάζεται περισσότερους δρόμους. Αυτό που χρειάζεται είναι οι δρόμοι να έκπληρώνουν το προορισμό τους, καθώς τα συνηθισμένα προβλήματά τους είναι οι κακοτεχνίες και η κατάληψή τους από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Νομίζω ότι θα βοηθούσε σημαντικά την κατάσταση το να δημιουργηθούν νέες θέσεις παρακαρίσματος, τόσο στο κέντρο όσο και περιφερειακά. Ενας τρόπος, είναι το κράτος να νοικιάσει τα μη χρησιμοποιούμενα ακίνητά του (όσα έχει και όσα προκύψουν από τη συρίκνωση της γραφειοκρατείας) για μετατροπή τους σε πάρκιν, ελέγχοντας όμως τις τιμές. Το ίδιο να υποχρεωθεί να κάνει και η Εκκλησία με τα μη χρησιμοποιούμενα οικόπεδά της. Η συρίκνωση της γραφειοκρατείας (αν και όταν) θα έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα να απαιτούνται λιγότερες μετακινήσεις προς τις δημόσιες υπηρεσίες.
Ίσως επειδή αναφέρετε για δημάρχους, κ.τ.λ. να είναι πολιτικοεπιχειρηματικό το ζήτημα.Να πως και εγώ το τι γνωρίζω.Δημιουργήθηκε πρόβλημα λοιπόν επειδή ο επιχειρηματίας με τις περίεργες μεθόδους και δεν είναι ο μόνος κύριος Μελισσανίδης δεν μπορεί να χτίσει γήπεδο για την ΑΕΚ λόγω υψομέτρου.Έτσι λοιπόν για χάρη του θα συζητηθεί στην βουλή το θέμα της αλλαγής δόμησης των πόλεων Αθήνας και Θεσσαλονίκης, τυχαίο γεγονός και πόλεων, όχι για τις υπόλοιπες.Με την ευκαιρία της αλλαγής αυτής ο αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας μέσα σε εισαγωγικά και εκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος κύριος Μαρινάκης θέλει να φέρει από την Αγγλία το εφοπλιστικό λόμπι, το οποίο οι Άγγλοι του επιβάλλαν τρελλούς φόρους στην στέγαση του.
Επίσης ο μέγαλος δήμαρχος της Θεσσαλονίκης κύριος Μπουτάρης, τους εξευτέλισε όλους και ας 70 ετών και άνω και ας μην ανήκω πολιτικά στο χώρο αυτό, τους είπε λοιπόν η Θεσσαλονίκη δομήθηκε όπως η Αθήνα, η Αθήνα όμως έχει παρθενώνα και δεν έπρεπε να έχει υψηλό συντελεστή δόμησης για να μην κρύβεται ο παρθενώνας από τα υπόλοιπα κτήρια που θα ανεγερθούν, στην Θεσσαλονίκη γιατί ακολουθήθηκε αυτή η πεπατημένη αναρωτιόταν και ρωτούσε και δεν του απαντούσε κανείς.
Οι κύριοι αυτοί που ανέφερα θέλουν λοιπόν αύξηση του υψομέτρου δόμησης, δηλαδή να φτιάξουν ουρανοξύστες, ώστε αντί για 5 οικοδομές 5 όροφες να υπάρχει ένας ουρανοξύστης με 30+διαμερίσματα, οπότε να εξοικονομηθεί χώρος, να βγάλει κέρδος αυτός που θα χτίσει...Στο δια ταύτα όμως δεν μας λένε τον χώρο που θα μείνει αν τον χρησιμοποιήσουν προς όφελος μας με διαφόρους τρόπους όπως αύξηση δρόμων, παιδικών χαρών, κ.τ.λ.;Για την ταμπακιέρα ούτε λέξη, και επειδή ζούμε στην Ελλάδα καλώς, κακώς, ευτυχώς, δυστυχώς, εμένα όλα αυτά με τρομάζουν, με πονηρεύουν και με ανησυχούν.
Πάρτε θέση και εσείς για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω σας να αναρωτηθείτε αν με το σχέδιο αυτό θα έχουμε περισσότερους και καλύτερους δρόμους, κ.τ.λ. ή αν θα συμβεί κάτι άλλο, που θα είναι εις βάρος του λαού.
Δυστυχώς κανείς δεν ασχολείται με το θέμα των δρόμων, μάλλον για λόγους οικονομίας. Οι δρόμοι κοστίζουν ακριβά και χρήματα δεν υπάρχουν. Από την άλλη μεριά, το κράτος τα παίρνει από τους οδηγούς των αυτοκινήτων, με πολλούς τρόπους, όπως τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια, ασφάλιστρα, καύσιμα και οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με το αυτοκίνητο (ΦΠΑ). Για το λόγο αυτό και οι οδηγοί έχουν απαιτήσεις, όπως να κυκλοφορούν άνετα, να βρίσκουν χώρους στάθμευσης κ.λ.π. μια πρόταση θα ήταν να κατασκευαστούν υπερυψωμένοι δρόμοι, σε κάποιο ύψος πάνω από ήδη υφιστάμενους δρόμους, ώστε να δημιουργηθούν νέες λωρίδες κυκλοφορίας, που θα απορροφήσουν ένα μεγάλο μέρος της κυκλοφορίας. Άλλος τρόπος είναι να εφαρμοστεί το λεγόμενο πράσινο κύμα, στα φανάρια, που θα κάνει τη ροή της κυκλοφορίας πιό στρωτή, χωρίς περιττά σταματήματα. Γενικά οτιδήποτε συντελεί στην αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων, βοηθάει στην αποσυμφόρηση των δρόμων. Ας βρεθούν λοιπόν τρόποι, που θα αυξήσουν τη μέση ταχύτητα, για να ελαφρυνθεί και η κυκλοφορία. όσο για τις θέσεις στάθμευσης, θα μπορούσαν να κατασκευαστούν υπόγεια, σε κάθε ελεύθερο χώρο, όπως πάρκα, πλατείες κ.λ.π.