Εσείς όμως πως ψωνίζετε ασφάλιση; Την φτηνότερη ή την οικονομικότερη; Αυτή που καλύπτει τα ελάχιστα νόμιμα με το ελάχιστο κόστος ή αυτή που σας προσφέρει μια άνεση με λίγο παραπάνω;
Πως βλέπετε την ασφάλιση του αυτοκινήτου; Αναγκαίο κακό ή επιπλέον στοιχείο του εξοπλισμού του;
4.712 Επισκέψεις στο άρθρο (17/12/2013)
Ποιος θέλει να πληρώνει εκατοντάδες ευρώ κάθε χρόνο για κάτι που εύχεται να μη χρησιμοποιήσει ποτέ; Από την άλλη όμως αφού πρέπει να πληρώνεται γιατί να μην αποτελεί επιπλέον στοιχείο άνεσης, όπως κάθε άλλο εξτρά στον εξοπλισμό ενός μοντέλου. Εσείς όμως πως βλέπετε την ασφάλιση του αυτοκινήτου σας;
Για πολλά χρόνια η ασφάλιση του αυτοκινήτου γινόταν στον «αυτόματο». Ξεκινούσε δηλαδή με μία εταιρεία και ανανέωνες αυτόματα κάθε χρόνο χωρίς πολλά πολλά, με μόνη αναταραχή κάθε φορά που έπρεπε να εξοφλείται το ασφάλιστρο. Ούτε ρωτούσες, ούτε σε απασχολούσε τι και πως. Μόνο ότι ήσουν εντάξει απέναντι στο νόμο.
Σήμερα όμως με το σαφάρι για χαμηλότερες τιμές να είναι καθημερινότητα, η ασφάλιση του αυτοκινήτου πέτυχε δύο τρυγόνια με ένα σμπάρο. Γιατί πάνω που πέσαμε με τα μούτρα αν κόψουμε ένα ευρώ από εκεί και πενήντα λεπτά από την άλλη, κάναμε αναγκαστικά την απαραίτητη σύγκριση. Τι πληρώνουμε εκεί, και τι αλλού;
Έτσι για πρώτη φορά ο μέσος Έλληνας οδηγός ξέρει ακριβώς τι καλύψεις έχει, τι έχει πληρώσει, τι μπορεί να αγοράσει επιπλέον και με πόσα χρήματα. Σε ένα προϊόν που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν τυφλοσούρτης.
Και έτσι φτάνουμε σε δύο αγοραστές. Από τη μία αυτός που θα πάει για το φτηνότερο πάση θυσία, και θα κόψει ότι κόβεται, περιλαμβανομένου και της καλής, κακής, ή άγνωστης φήμης της ασφαλιστικής εταιρείας, ρισκάροντας ελέω χαμηλού κόστους ακόμη και να μείνει στα κρύα του λουτρού και να πληρώσει διπλά το ασφάλιστρο. Ξεπετάει την ασφάλιση και έχει το κεφάλι του ήσυχο ότι είναι καλυμμένος με όσο το δυνατόν λιγότερα. Απέναντι στο νόμο και την υποχρέωσή του, είναι ΟΚ.
Ο δεύτερος αγοραστής κάνει περίπου το ίδιο, όμως αγοράζει αξία, όχι μόνο τιμή. Δηλαδή κοιτάζει στα λεφτά που δίνει τι του προσφέρει το πακέτο από τη μία ή την άλλη εταιρεία. Μπορεί δηλαδή να πάει με κάτι ακριβότερο, γιατί προσφέρει κάτι περισσότερο. Τα πολύ φτηνά πακέτα δεν περιλαμβάνουν τίποτα πέραν της ελάχιστης νόμιμης κάλυψης. Με λίγα ευρώ το χρόνο όμως μπορεί να δει κανείς ότι ασφαλίζει τα κρύσταλλα και τους καθρέπτες, ή ακόμη και τις λαμαρίνες αν πέσει χαλάζι. Με μερικές δεκάδες ευρώ καλύπτεται από τρομοκρατικές ή κακόβουλες ενέργειες, ενώ η μερική κλοπή κοστίζει ελάχιστα αλλά αξίζει τα πάντα.
Μπορεί λοιπόν στο σύνολο το πακέτο να «τσούξει» κανένα εκατοστάρικο το χρόνο παραπάνω, όμως αυτό δε διαφέρει από ένα ακόμη στοιχείο εξοπλισμού που μπορεί να έχει το αυτοκίνητο, ηλεκτρικά πίσω τζάμια, ή θερμαινόμενα καθίσματα. Κάτι δηλαδή που σε κάνει να νοιώθεις πιο άνετα. Δεν είσαι πιο άνετα στη σκέψη ότι τον καθρέφτη που θα σου ξηλώσει το «παπάκι» στο μποτιλιάρισμα τον έχεις καλυμμένο;
Εσείς όμως πως ψωνίζετε ασφάλιση; Την φτηνότερη ή την οικονομικότερη; Αυτή που καλύπτει τα ελάχιστα νόμιμα με το ελάχιστο κόστος ή αυτή που σας προσφέρει μια άνεση με λίγο παραπάνω; Το έχετε ψάξει; Και πως;
Ούτε το ένα που λέτε, ούτε το άλλο.Η ασφάλεια είναι όταν κάποιοι που δεν γνωρίζουν ή όσα φαίρνει η ώρα δεν τα φένει ο χρόνος ή έτυχε να έχουν μερικά ευρώ επάνω τους και πάνε και αγοράζουν οχήματα αυξημένης ιπποδύναμης, που δεν μπορούν σωματικά να τα υποστηρίξουν και πέρνουν παραμάζωμα κόσμο, κ.τ.λ. να μπορούν να αποζημιωθούν οι άνθρωποι αυτών που αφήνουν πίσω τους.Να μην κάνω κοινωνική ανάλυση, πιστεύω πως όλοι μας, καταλαβαίνουμε, αν και βλέπω υπάρχουν και κάποιοι που δεν καταλαβαίνουν, το παίζουν ότι δεν καταλαβαίνουν, συμβαίνει κάτι άλλο. Σε ανάλογο θέμα αναλύσαμε και το τι πρέπει να γίνει στην χώρα μας, έτσι ώστε όλοι μας να έχουμε τις βασικές καλύψεις δίχως να φοβόμαστε μήπως χάσουμε τα ασφάλιστρά μας επειδή η ασφαλιστική εταιρεία στην οποία είμαστε ασφαλισμένοι θα ρίξει τα κανόνια του ναβαρόνε.Από εκεί και περα για τα υπόλοιπα, αν είναι σε καλές τιμές και όποιοι θέλουν, θα κάνουν και πέραν των βασικών καλύψεων. Όσον αφορά τα κρύσταλλα που λέει ο κύριος Στάθης και πολύ καλά το εντόπισε, οι περισσότερες ασφαλιστικές εξαιρούν τις ηλιοροφές, τους καθρέπτες, τα φανάρια εμπρός πίσω, λες και δεν είναι κρύσταλλα.Γιατί άραγε στα φορτηγά, λεωφορεία το εμπρός τζάμι και των εμπρος φώτων και των πίσω αλλάζει, ενώ στα αυτοκίνητα όχι;Να το απαντήσω, δεν είναι μόνον επειδή τα φανάρια στα φορτηγά και στα λεωφορεία είναι ακριβότερα, είναι και γιατί η ευγενής συνομοταξία των οδηγών φορτηγών και λεωφορείων, καλά κάνουν σε τελική ανάλυση που απαιτούν εντόνως και παίζουν και ξύλο.Στα αυτοκίνητα αφού κανείς δεν απαιτεί, υπάρχει χοντρό κέρδος.Ούτε ρητίνες για επισκευές υπάρχουν.
Παντα είμαι ασφαλισμένος για όσα αυτοκινητα έχω. Επίσης έχω και κάποιες επιπλεον καλύψεις που θεωρεω ότι μου χρειάζονται. όμως είμαι απογοητευμένος από τις καλύψεις αυτές γιατι έχω καταλάβει ότι οι ασφαλιστικές μας εμπαίζουν. Είχα κάλυψη από θραύση κρυστάλλων και όταν κάποια στιγμη διαπίστωσα ότι ένα από τα μπροστινα φαναρια του αυτοκινητου μου ήταν ραγισμένο δεν με κάλυψε, διοτι λέει ότι εξαιρούνται τα κρύσταλλα των φαναριών και τω ν καθρεφτών. Γιατι δηλαδή εξαιρούνται; δεν είναι κρύσταλλα αυτά; Επιπλέον σε εταιρείες επισκευής κρυστάλλων, που απευθύνθηκα, για να μου φτιάξουν το ραγισμένο κρύσταλλο, με πληρωμή από μενα του κόστους, μου είπαν ότι δεν το αναλαμβάνουν. Δεν μου εξήγησαν ποτε το γιατι. Πως δηλαδή μπορούν να επισκευάσουν ένα ραγισμένο παρμπριζ και όχι ένα κρύσταλλο φαναριού. Έτσι τελικά αγόρασα ολόκληρο το φανάρι αντι 600 ευρώ περίπου, από την Αγγλία μεσω ιντερνετ. Αν αναρωτιέστε απο ποιο αυτοκίνητο ήταν το ραγισμένο φανάρι, ήταν από τη Maserati Ghibli GT του 1996.
Ούτε το ένα που λέτε, ούτε το άλλο.Η ασφάλεια είναι όταν κάποιοι που δεν γνωρίζουν ή όσα φαίρνει η ώρα δεν τα φένει ο χρόνος ή έτυχε να έχουν μερικά ευρώ επάνω τους και πάνε και αγοράζουν οχήματα αυξημένης ιπποδύναμης, που δεν μπορούν σωματικά να τα υποστηρίξουν και πέρνουν παραμάζωμα κόσμο, κ.τ.λ. να μπορούν να αποζημιωθούν οι άνθρωποι αυτών που αφήνουν πίσω τους.Να μην κάνω κοινωνική ανάλυση, πιστεύω πως όλοι μας, καταλαβαίνουμε, αν και βλέπω υπάρχουν και κάποιοι που δεν καταλαβαίνουν, το παίζουν ότι δεν καταλαβαίνουν, συμβαίνει κάτι άλλο.
Σε ανάλογο θέμα αναλύσαμε και το τι πρέπει να γίνει στην χώρα μας, έτσι ώστε όλοι μας να έχουμε τις βασικές καλύψεις δίχως να φοβόμαστε μήπως χάσουμε τα ασφάλιστρά μας επειδή η ασφαλιστική εταιρεία στην οποία είμαστε ασφαλισμένοι θα ρίξει τα κανόνια του ναβαρόνε.Από εκεί και περα για τα υπόλοιπα, αν είναι σε καλές τιμές και όποιοι θέλουν, θα κάνουν και πέραν των βασικών καλύψεων.
Όσον αφορά τα κρύσταλλα που λέει ο κύριος Στάθης και πολύ καλά το εντόπισε, οι περισσότερες ασφαλιστικές εξαιρούν τις ηλιοροφές, τους καθρέπτες, τα φανάρια εμπρός πίσω, λες και δεν είναι κρύσταλλα.Γιατί άραγε στα φορτηγά, λεωφορεία το εμπρός τζάμι και των εμπρος φώτων και των πίσω αλλάζει, ενώ στα αυτοκίνητα όχι;Να το απαντήσω, δεν είναι μόνον επειδή τα φανάρια στα φορτηγά και στα λεωφορεία είναι ακριβότερα, είναι και γιατί η ευγενής συνομοταξία των οδηγών φορτηγών και λεωφορείων, καλά κάνουν σε τελική ανάλυση που απαιτούν εντόνως και παίζουν και ξύλο.Στα αυτοκίνητα αφού κανείς δεν απαιτεί, υπάρχει χοντρό κέρδος.Ούτε ρητίνες για επισκευές υπάρχουν.
Παντα είμαι ασφαλισμένος για όσα αυτοκινητα έχω. Επίσης έχω και κάποιες επιπλεον καλύψεις που θεωρεω ότι μου χρειάζονται. όμως είμαι απογοητευμένος από τις καλύψεις αυτές γιατι έχω καταλάβει ότι οι ασφαλιστικές μας εμπαίζουν. Είχα κάλυψη από θραύση κρυστάλλων και όταν κάποια στιγμη διαπίστωσα ότι ένα από τα μπροστινα φαναρια του αυτοκινητου μου ήταν ραγισμένο δεν με κάλυψε, διοτι λέει ότι εξαιρούνται τα κρύσταλλα των φαναριών και τω ν καθρεφτών. Γιατι δηλαδή εξαιρούνται; δεν είναι κρύσταλλα αυτά; Επιπλέον σε εταιρείες επισκευής κρυστάλλων, που απευθύνθηκα, για να μου φτιάξουν το ραγισμένο κρύσταλλο, με πληρωμή από μενα του κόστους, μου είπαν ότι δεν το αναλαμβάνουν. Δεν μου εξήγησαν ποτε το γιατι. Πως δηλαδή μπορούν να επισκευάσουν ένα ραγισμένο παρμπριζ και όχι ένα κρύσταλλο φαναριού. Έτσι τελικά αγόρασα ολόκληρο το φανάρι αντι 600 ευρώ περίπου, από την Αγγλία μεσω ιντερνετ. Αν αναρωτιέστε απο ποιο αυτοκίνητο ήταν το ραγισμένο φανάρι, ήταν από τη Maserati Ghibli GT του 1996.