Πώς φτιάχνονται τα ελαστικά: Τα 5 στάδια [vid]

Πώς φτιάχνονται τα ελαστικά: Τα 5 στάδια [vid]

2.953 Επισκέψεις στο άρθρο (1/2/2024)

- Στα πρώτα δύο στάδια συγκεντρώνονται τα υλικά & κατασκευάζονται τα εξαρτήματα
- Ακολουθούν η δόμηση (κατασκευή) του ελαστικού, η ωρίμανση (βουλκανισμός)
- Η τελευταία φάση περιλαμβάνει τον ποιοτικό έλεγχο, ακόμη κι από ακτίνες X
- Τα ελαστικά αποτελούνται από το σκελετό, τη ζώνη, τα πλευρικά τοιχώματα & το πέλμα (3 τύποι χάραξης)

Στα πρώτα δύο στάδια συγκεντρώνονται τα υλικά & κατασκευάζονται τα εξαρτήματα

Έχουμε μιλήσει για τις καινοτόμες και επαναστατικές τεχνολογίες που αναμένουμε τα επόμενα χρόνια στον κόσμο των ελαστικών. Μιλάμε για σύγχρονες μεθόδους, που συνδυάζουν τεχνογνωσία από τον κόσμο τριών επιστημών: α) χημείας, β) φυσικής, γ) μηχανικής. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα σημερινά ελαστικά έχουν κάτι να ζηλέψουν. Τουναντίον, η διαδικασία που ακολουθείται για την κατασκευή ενός ελαστικού προϋποθέτει συγκεκριμένα στάδια, για να ακολουθήσουν οι δοκιμές εξέλιξης, ακόμη και το τσεκάρισμα από... ακτινογραφίες.
 
Ποια είναι όμως αυτά τα 5 στάδια κατασκευής ενός ελαστικού; Ξεκινώντας να πούμε ότι τα πρώτα δύο, θα τα χαρακτηρίζαμε προκαταρκτικά. Αυτά περιλαμβάνουν την συγκέντρωση των υλικών (στάδιο 1) και την κατασκευή των εξαρτημάτων με τεμάχισμα σε λωρίδες προκειμένου να γίνουν πλαϊνά, πέλματα ή άλλα μέρη (στάδιο 2).

Ακολουθούν η δόμηση (κατασκευή) του ελαστικού, η ωρίμανση (βουλκανισμός)

Σε τρίτο και τέταρτο στάδιο έχουμε την κυρίως κατασκευή του ελαστικού, από μέσα προς τα έξω. Αρχικά έχουμε τη δόμηση κατά την οποία τα εξαρτήματα του ελαστικού ενώνονται μεταξύ τους, αφού τοποθετηθούν στο κατάλληλο μηχάνημα κατασκευής (στάδιο 3). Κατόπιν έχουμε την ωρίμανση (βουλκανισμό). Τότε το ελαστικό επεξεργάζεται με θείο, προκειμένου να βελτιωθούν οι χημικές και μηχανικές ιδιότητες τού καουτσούκ.

Η τελευταία φάση περιλαμβάνει τον ποιοτικό έλεγχο, ακόμη κι από ακτίνες X

Για το τέλος έχουμε τον ποιοτικό έλεγχο, την περίφημη επιθεώρηση προτού τα ελαστικά βγουν στην παραγωγή. Σε αυτό το 5ο στάδιο οι επιθεωρητές τσεκάρουν τα ελαστικά για πιθανά ελαττώματα. Μάλιστα, ορισμένα περνούν και από ακτίνες X για τυχόν εσωτερικές ατέλειες.

Τα ελαστικά αποτελούνται από το σκελετό, τη ζώνη, τα πλευρικά τοιχώματα & το πέλμα (3 τύποι χάραξης)

Το φινάλε της παραπάνω διαδικασίας δημιουργεί το ελαστικό που ξέρουμε. Αυτό το ελαστικό αποτελείται από 4 βασικά μέρη:

  • σκελετός
  • ζώνη
  • πλευρικά τοιχώματα
  • πέλμα
Ειδικά για το πέλμα, να πούμε υπάρχουν 3 τύποι χάραξης (συμμετρικό, ασύμμετρο, κατευθυντικό).
 

Σελίδα 2Τι ακριβώς συμβαίνει στα 5 στάδια κατασκευής ενός ελαστικού;
CORAL GAS PASXA
fiat