Πως κατασκευάζεται ένα ελαστικό;

Tο εργοστάσιο της, στο Ζαλάου της Ρουμανίας.

O συντάκτης μας, Γιώργος Παπαευσταθίου, πλαισιωμένος από τον κ. Σπύρο Πολίτη, Διευθυντή Μάρκετινγκ Michelin Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης (αριστερά) και τον κ. Απόστολο Μαυράκη, Τεχνικό υπεύθυνο Προϊόντων και Υπηρεσιών.

Στο εργοστάσιο της Michelin παρουσιάστηκαν οι νέων σειρές ελαστικών της BFGoodrich, Route Control, Steer Control και Urban Control για επαγγελματικά οχήματα.

Πως φτιάχνονται τα ελαστικά;

18.222 Επισκέψεις στο άρθρο

Βρεθήκαμε στο εργοστάσιο της Michelin στη Ρουμανία, όπου παρακολουθήσαμε από το μηδέν μέχρι το τελικό στάδιο τη δημιουργία ελαστικών για επαγγελματικά οχήματα, αλλά και να δοκιμάσουμε σε μια off-road διαδρομή τα νέα εκτός δρόμου ελαστικά.

Τα ελαστικά αποτελούν ένα από τα κυριότερα μέρη του οχήματος, ορίζοντας σε μεγάλο βαθμό την οδική του συμπεριφορά, περιορίζοντας την κατανάλωση καυσίμου και φυσικά διαδραματίζοντας μεγάλο ρόλο στην ασφάλεια και τις επιδόσεις. Μην ξεχνάτε ότι η απόδοση των ελαστικών είναι σπάνια ορατή με γυμνό μάτι. Ολόκληρη η δύναμη ενός οχήματος μεταφέρεται στον δρόμο μέσω μίας επιφάνειας επαφής στο μέγεθος σχεδόν τεσσάρων καρτ-ποστάλ, με τις απαιτήσεις να αυξάνονται συνεχώς. 

Η εξέλιξή τους είναι ραγδαία τα τελευταία χρόνια, καθώς οι κατασκευαστές κατασκευάζουν διάφορους τύπους ανάλογα τη χρήση που επιθυμεί να κάνει ο χρήστης, αλλά και τις συνθήκες που επικρατούν. Aλλα είναι εστιασμένα στην άνεση, άλλα στις επιδόσεις, άλλα στην οικονομία κ.ο.κ.

Η δομή και τα υλικά των ελαστικών
Τα ελαστικά αποτελούνται από το σκελετό, τη ζώνη, τα πλευρικά τοιχώματα και το πέλμα. Ο σκελετός, τα γνωστά λινά, είναι κατασκευασμένος από ίνες χάλυβα ή συνθετικών υλικών που καταλήγουν στην στεφάνη. Η ζώνη είναι και αυτή κατασκευασμένη από ίνες χάλυβα ή συνθετικά υλικά σε στρώματα, αλλά είναι τοποθετημένα υπό γωνία σε σχέση με την κύλιση των ελαστικών. Σκοπός της είναι να συγκρατεί το σκελετό και να περιορίζει την παραμόρφωσή του.

Ο σκελετός και η ζώνη περιβάλλονται από μείγματα καουτσούκ και συνθετικό πυρίτιο προκειμένου τα πλαϊνά και το πέλμα να πάρουν την εξωτερική μορφή του ελαστικού. Τα πλαϊνά είναι αυτά που δέχονται τα εγκάρσια φορτία και σκοπός τους είναι να κρατάνε το πέλμα σε επαφή με το οδόστρωμα. Το πέλμα είναι ίσως το πιο σημαντικό μέρος του ελαστικού καθώς είναι αυτό που έρχεται σε επαφή με το έδαφος ενώ η επιφάνεια του δεν είναι λεία αλλά φέρει αυλακώσεις οι οποίες διώχνουν το νερό στο βρεγμένο οδόστρωμα και να εξασφαλίζεται η απαιτούμενη πρόσφυση.

Ο τύπος της γόμας χαρακτηρίζει σε μεγάλο βαθμό τις ιδιότητες του πέλματος και συνολικά του ελαστικού. Η μαλακή γόμα προσφέρει καλύτερη οδική συμπεριφορά αλλά έχει μικρότερη διάρκεια ζωής και μικρότερη αντοχή στις καταπονήσεις και την σκληρή χρήση. 

Στο εργοστάσιο της Michelin
Η κατασκευή ενός ελαστικού, όπως καταλαβαίνετε δεν είναι μια απλή διαδικασία, όσο και αν στο μυαλό πολλών είναι κάτι το απλό. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε αυτό, όντας προσκεκλημένοι της Michelin, μαζί με άλλα ευρωπαϊκά μέσα, στο εργοστάσιο της, στο Ζαλάου της Ρουμανίας. Εκεί παράγονται μεταλλικές ενισχύσεις των ελαστικών, μείγματα γόμας και μεταλλικά ενισχυτικά γόμας. 

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Mercedes
moto