AUTOCHECK
Πώς λειτουργεί το iMT κιβώτιο της Hyundai;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πώς λειτουργεί το iMT κιβώτιο της Hyundai;

14.484 Επισκέψεις στο άρθρο (2/12/2022)

Είναι αυτοκίνητο ή... ιστιοπλοϊκό; Τα ήπια υβριδικά μοντέλα της Hyundai με συνεργάζονται με το «έξυπνο» χειροκίνητο iMT, ένα κιβώτιο που σβήνει τον κινητήρα στην εθνική και σε πάει με… τα πανιά για ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση. Πώς λειτουργεί;

Ένα σασμάν διαφορετικό από όλα τα άλλα

Είναι χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά κάνει κάποια πράγματα όπως ένα αυτόματο. Για παράδειγμα μπορείς να αλλάξεις ταχύτητα χωρίς να πατήσεις συμπλέκτη (στην Ελλάδα δεν διατίθεται η εν λόγω λειτουργία), ή να σβήσει τον κινητήρα ενώ ρολάρεις στην εθνική και έχοντας μέσα κουμπωμένη την 6η σχέση.
 
Παρακάτω θα αναλύσουμε το iMT κιβώτιο της Hyundai-Kia, ένα έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο που συμβάλλει στην ευκολία του χρήστη και τη μείωση της κατανάλωσης, καθώς εφαρμόζεται αποκλειστικά σε ήπια υβριδικά μοντέλα. Στην Έκθεση του AutoΤρίτη «Καίνε τα μισά» μπορείτε να δείτε τα αυτοκίνητα των Hyundai και Kia με mild hybrid τεχνολογία, χάρει στην οποία μπορείτε να έχετε όφελος από τα ετήσια κόστη καυσίμων έως και 1.400 ευρώ! 


Το iMT κιβώτιο προσφέρεται αποκλειστικά στις ήπια υβριδικές εκδόσεις με το 48βολτο κύκλωμα και το έξτρα ηλεκτρικό μοτέρ των 16 ίππων και των 55 Nm ροπής.

Το iMT κιβώτιο προσφέρεται αποκλειστικά στις ήπια υβριδικές εκδόσεις με το 48βολτο κύκλωμα και το έξτρα ηλεκτρικό μοτέρ των 16 ίππων και των 55 Nm ροπής.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Χωρίς μηχανικό συμπλέκτη αλλά με e-clutch πεντάλ

Καταρχάς, η ακριβής ονομασία του iMT κιβωτίου είναι «Intelligent Manual Transmission».  Η εξέλιξή του συγκεκριμένου κιβωτίου έγινε το 2020 στο Τεχνικό Κέντρο της Hyundai Motor Group στη Γερμανία. Πρόκειται για ένα κλασικό 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που ναι μεν έχει συμπλέκτη, είναι όμως τεχνολογίας by-wire. Το κιβώτιο, δηλαδή, δεν έχει μηχανική διασύνδεση με τον συμπλέκτη, αλλά υπάρχει ένα ηλεκτρονικό πεντάλ e-clutch, το οποίο και πετυχαίνει περιορισμό στην κατανάλωση καυσίμου των ήπια υβριδικών μοντέλων.
 
Όπως είπαμε, το iMT κιβώτιο της Hyundai το βλέπουμε αποκλειστικά και μόνο σε mild hybrid εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης SmartStream (1,0 και 1,6 λτ.) και diesel EcoDynamics. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις 48βολτων Hyundai είναι το μικρό crossover Hyundai Kona και το οικογενειακό SUV Hyundai Tucson. Σε αμφότερα τα μοντέλα, μαζί με τον «βασικό» θερμικό κινητήρα, συνυπάρχει και ένα μικρότερης ισχύος ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο αποδίδει 16 ίππους (12 kW) και 55 Nm ροπής. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 0,44 kWh. Το όλο κύκλωμα 48V μαζί με το iMT κιβώτιο συνεργάζονται με την γεννήτρια/μίζα της μονάδας κίνησης, για αυτό και το «άναψε-σβήσε» του κινητήρα γίνεται... παιχνιδάκι.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
RENAULT TRAFIC
VW AMAROK