
Σε ποιο κυβισμό θα καταλήγατε όταν μιλάμε για μικρό diesel αυτοκίνητο;
Στην εποχή που όλα μικραίνουν, μέχρι πόσα κυβικά θα φτάνατε σε μικρό diesel αυτοκίνητο;
6.791 Επισκέψεις στο άρθρο (15/12/2013)
Τα κυβικά έπαιζαν πάντα ρόλο σε ένα μικρό αυτοκίνητο. Πόσο μάλλον τώρα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε όλα τα αυτοκίνητα κάτω από 4 μέτρα με κινητήρες από 900 κυβικά και το πολύ μέχρι 1,4 λτ.. Όταν όμως μιλάμε για ντίζελ; Μήπως η συζήτηση αυτή είναι διαφορετική; Τι λέτε;
autotriti team
Για αυτό και βλέπουμε συνεχείς παρουσιάσεις κινητήρων στην κατηγορία, σε μία προσπάθεια να πετύχουν τη χρυσή αυτή τομή. Έτσι οι κατασκευαστές κατεβαίνουν στα 1.000 κυβικά πλέον πολύ συχνά, με πρώτη την Toyota και τον εκπληκτικό τρικύλινδρο, και τώρα την Ford με την προσθήκη τούρμπο. Η Renault, o πρώτος διδάξας της σμίκρυνσης, έχει αφήσει πλέον τον 1.200άρη TCe να παίζει το ρόλο του «μεγάλου» μοτέρ στο Clio, αρχίζοντας την γκάμα με τον ολοκαίνουργιο 900άρη της.
Και μέσα σε αυτή την σμίκρυνση, το ντίζελ επιμένει στα 1,6 λίτρα. Είναι πολλά τα μικρά μοντέλα που παίζουν με τον μοναδικό ντίζελ που έχει μια μάρκα κάτω από τα 2,0 λίτρα. Τα μικρά ντίζελ μοτέρ είναι πολύ πιο ακριβά στην εξέλιξή τους, ενώ αποδίδουν εμπορικά μόνο στην Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει πως δεν είναι εύκολο για μια μάρκα να διαθέτει πολλούς κυβισμούς. Και έτσι τα 1.600 παίζουν μπαλαντέρ ανάμεσα σε μικρά και μικρομεσαία.Αυτό δεν ισχύει πάντα. Η Toyota έχει ένα από τα καλύτερα μοτέρ στα 1,4 λίτρα.
Με 1,2 λίτρα υπάρχουν ντίζελ μοτέρ από τον όμιλο VW, ενώ το πασπαρτού της Fiat στα 1,3 λίτρα φοριέται από την ίδια, τη Lancia και την Alfa Romeo αλλά και από την Opel, τη Chevrolet, και τη Suzuki. Αντίστοιχα οι Hyundai και Kia έχουν ένα πολύ καλό κινητήρα diesel στα 1,1 λίτρα.
H Renault βρίσκεται μια ανάσα πιο πάνω στα ντίζελ, με τον 1.500άρη της που σπάει ρεκόρ κατανάλωσης, σε όποιο αυτοκίνητο και αν φοριέται, γαλλικό, ιαπωνικό ή γερμανικό. Επίσης, στο Fiesta συναντούμε έναν 1,6 diesel με εξαιρετικές επιδόσεις.
Πόση σημασία έχουν τα κυβικά αφού μιλάμε για ντίζελ, όπου η κατανάλωση είναι εγγυημένα μικρότερη ακόμη και από τα 1.000άρια μοτέρ βενζίνης; Μήπως έχει να κάνει με το πώς το βλέπουμε, ή με το τι φοβόμαστε από την εφορία; Σε ποιο κυβισμό θα καταλήγατε όταν μιλάμε για μικρό diesel αυτοκίνητο; Τι λέτε;
Προσωπικά θα έφτανα και μέχρι το μισό κυβικό, αλλά θα αντέξει;Το κόστος επισκευής ή αντικατάστασης είναι τελικά μικρό;Προσωπικά άλλα βλέπω, και απαιτούν χρήματα, όχι λόγια.Όσες εταιρείες βγάζουν μεγάλα πετρελαιοκίνητα είναι για ξύλο, ενώ όσες βγάζουν μικρά είναι το σημείο αναφοράς;
Και αν είναι έτσι τότε, γιατί στις μέρες μας τελικά υπάρχουν γενικώς μεγάλα μοτέρ;Όλοι που τα αγοράζουν είναι κακοί άνθρωποι;
Το ότι τα 3κύλινδρα μοτέρ είτε βενζίνη, είτε πετρέλαιο είναι για γέλια και δεν είναι αντοχής δεν μετράει;Τελικά ο σοφός λαός έχει μεγάλο δίκιο, είμαι πολύ φτωχός για να αγοράζω φθηνά προϊόντα, που στο τέλος μου βγαίνουν ακριβά.
Τώρα επιλογή κάνει καθείς, ή ένα για παράδειγμα και καλό ή αρκετά και ακριβά, μαγικές λύσεις και τεχνολογίες δεν υπάρχουν.Όσο και να υπάρχει εξέλιξη, από την γέννηση της αρχής δεν μπορεί να ξεφύγει κανείς και τίποτα, νόμος της φύσης και των επιστημών.Όλα πάντα ξεκινάν από κάπου, από αυτό το κάπου δεν μπορεί να ξεφύγει κανείς και τίποτα.
Η toyota βγάζει και 1600άρι πετρέλαιο, δεν κάνει καλώς;Η mercedes που βγάζει και μεγαλύτερα σύνολα δεν κάνει τελικά καλώς;Και πόσα άλλα παραδείγματα.
Η τεχνολογία συνεχως προχωρά. Απλά όσο μικράινει ο diesel πρέπει να ανεβαινει η τεχνολογία του turbo του καθώς χαμηλά κατω από τις 2.000rpm και μέχρι να σπουλάρει ο υπερτροφοδότης, τα μικρά diesel χωλάινουν πολύ. Π.χ βλέπε άσχημες κριτικές για τον 1.2 ΤDI V.A.G που έχει τυχει να οδηγήσω σε Polo 6R και σε μικρές ανηφοριές κάτω από τις 2.000rpm απλά δε σηκώνει ΚΑΘΟΛΟΥ 2Η ΣΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ και νομίζεις ότι μοτέρ έχει χαλάσει. Αν προσεχθεί το θεματάκι αυτο μπορούμε να δούμε και 900άρη Turbodiesel αλλά ρε παιδιά EΛΕΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥΣ! Μπουχτίσαμε χαχα