Ξεκάθαρη υπεροχή στο βρεγμένο για το Sava Intensa UHP 2 έναντι του Pirelli Cinturato P7.
3 Φωτογραφίες »

Ξεκάθαρη υπεροχή στο βρεγμένο για το Sava Intensa UHP 2 έναντι του Pirelli Cinturato P7.

Περίμενες 2,5 μέτρα καλύτερο φρενάρισμα τα Sava από τα Pirelli που είναι και 43% ακριβότερα;

51.857 Επισκέψεις στο άρθρο (15/9/2023)

Αποτέλεσμα ΣΟΚ για όσα πιστεύαμε πριν το test. Αναφερόμαστε στο συγκριτικό test μεταξύ των Sava Intensa UHP 2 και Cinturato P7 της Pirelli. Τα Sava φρενάρουν και κρατάνε καλύτερα από τα Pirelli. Και στο στεγνό και στο βρεγμένο!

Ένα λάστιχο από τη Σλοβενία βάζει τα... γυαλιά στο premium Pirelli

Πολύ καλύτερες επιδόσεις στο βρεγμένο οδόστρωμα, ξεκάθαρη υπεροχή σε φρένα και Elk test στο στεγνό. Αυτά τα συμπεράσματα πήραμε κοντράροντας το θερινό ελαστικό Sava Intensa UHP 2 με το premium φήμης Pirelli Cinturato P7. Πώς είπατε; Τι είναι Sava; ΟΚ, δεν παρακολουθείτε όλοι την διεθνή επικαιρότητα, ούτε μπορείτε να ξέρετε τα εκατοντάδες διαθέσιμα ελαστικά. Αν και στην προκειμένη περίπτωση, μιλάμε για μία ευρωπαϊκή φίρμα ελαστικών (από τη Σλοβενία), με διεθνές όνομα και την εγγύηση της Goodyear, στην οποία και υπάγεται.
 
Σίγουρα, λοιπόν, το συγκριτικό test ελαστικών που πραγματοποιήσαμε στις ευρωπαϊκών προδιαγραφών εγκαταστάσεις της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης Driving Academy αποτελεί μία πολύ καλή συστατική επιστολή για το ελαστικό της Sava. Η σύγκριση αφορά διαστάσεις 215/55 R17 και δύο λάστιχα επιδόσεων (σπορ). Αρκετά νεότερο «ηλικιακά» είναι το Sava Intensa UHP 2 (2017), πρώτη παραγωγή αρκετά χρόνια πίσω έχει το Pirelli Cinturato P7 το οποίο έχει μεν εξελιχθεί σε γενιές, ως ετοιμοπαράδοτο όμως προσφέρεται στην γενιά του 2009.
 

Μάρκα/Μοντέλο Sava Intensa UHP 2 Pirelli Cinturato P7
Όχημα Επιβατικό Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
Θερινό Θερινό
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
215/55 R17 215/55 R17
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
   
 
Στοιχεία κατασκευαστή
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
C C
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
A B
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (Α έως C)
72 71
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
98W XL 94W
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
3000 2680
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
270 270
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
2017 2009

Στο βρεγμένο: 2,5 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα & 1 χιλιόμετρο πιο αργό κράτημα το Pirelli

Μεγαλύτερη σιγουριά και άνεση «έβγαλαν» πάνω στο βρεγμένο οδόστρωμα το Ford Puma με ελαστικά Sava Intensa UHP 2. Προφανώς και ο καλύτερος δείκτης πρόσφυσης στο βρεγμένο (Wet A έναντι Wet B) έχει τη σημασία του, αλλά η διαφορά των 2,5 μέτρων στο φρενάρισμα πανικού είναι αποτέλεσμα που εκπλήσσει ευχάριστα μα και προβληματίζει την ίδια στιγμή.
 
Μπορεί τα 31,6 μέτρα που χρειάστηκε για να «κοκκαλώσει» το Sava να βρίσκονται εκτός των ορίων που έχουμε θέσει, δεδομένα όμως είναι επίδοση που προσφέρει πολύ μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας συγκριτικά με τα μόλις 34,2 μέτρα με υπερλειτουργία του ABS που χρειάστηκαν τα Pirelli Cinturato P7.
 
Έπειτα, και στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου το ελαστικό της Pirelli επιβεβαίωσε ξανά ότι δεν νιώθει και τόσο άνετα πάνω στο νερό. Διότι μπορεί το 2009 οι τότε τεχνολογίες που λάνσαρε να το Cinturato P7 να αποτελούσαν τομή για την εποχή, στο σήμερα όμως οι απαιτήσεις και ο πήχης ασφάλειας έχουν ανέβει. Για αυτό και η επίδοση των 64,6 χλμ./ώρα βρίσκεται και αυτή κάτω από τα όρια που έχει βάλει το AutoΤρίτη Test Center. Ένα χιλιόμετρο καλύτερο κράτημα στο βρεγμένο καταγράψαμε με τα Sava Intensa UHP 2, με την ταχύτητα εισόδου των 65,8 χλμ./ώρα να βρίσκεται στο μέσο όρο του ανταγωνισμού.
 
Ως προς την γενική αίσθηση, οδηγώντας με τα ελαστικά Sava πάνω στο νερό υπήρχε καλύτερος έλεγχος του αμαξώματος και πιο προβλέψιμες αντιδράσεις. Η κατασκευή του ελαστικού, οι βελτιστοποιημένες κοιλότητες αέρα και η τεχνολογία σύνθεσης του πέλματος με πυρίτιο επιτρέπουν στο ελαστικό να προσαρμόζεται προοδευτικά στις απαιτήσεις, δίνοντας μπόλικα περιθώρια σε συνθήκες υδρολίσθησης.
 

Στο στεγνό: Καλύτερο & μέσα στα όρια μας το Sava Intensa UHP 2

Κάθε ελαστικό επιδόσεων έχει τις προδιαγραφές για καλύτερες επιδόσεις στο στεγνό, κάτι που επιβεβαιώσαμε στην πράξη και με το Sava Intensa UHP 2. Το μοντέλο της σλοβενικής φίρμας είχε καλύτερες επιδόσεις από το Pirelli Cinturato P7 σε φρενάρισμα πανικού και Elk test. Πιο συγκεκριμένα, με τα Sava «κοκκαλώσαμε» από τα 80 χλμ./ώρα σχεδόν 60 πόντους πιο σύντομα (26,2 μέτρα), ενώ περάσαμε τους κώνους του «Ταράνδου» κινούμενοι πιο γρήγορα κατά περίπου μισό χιλιόμετρο (78,5 έναντι 77,9 του Pirelli). Σημαντικό ατού για το Sava είναι η «XL» φύση του, με τα σκληρά πλαϊνά να εξασφαλίζουν πιο άμεσες αντιδράσεις και εξαιρετικό κράτημα στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Τα άκαμπτα εξωτερικά μπλοκ ώμων επιτρέπουν καλύτερη διαχείριση δυνάμεων στο φρενάρισμα, την ώρα που το μονό ισχυρό σύρμα βοηθά στην ακρίβεια χειρισμού του αυτοκινήτου.
 

Επιδόσεις - Μετρήσεις AutoΤρίτη Test Center
Μάρκα/Μοντέλο Sava Intensa UHP 2 Pirelli Cinturato P7
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 80 χλμ./ώρα (μ.)
26,2 Μέτρα    26,8 Μέτρα   
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 80 χλμ./ώρα (μ.)
31,6 Μέτρα    34,2 Μέτρα   
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου.Επίδοση Elk Test στεγνό (χλμ./ώρα)
78,5 Χλμ/ώρα 77,9 Χλμ/ώρα
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου σε βρεγμένο δρόμο.Επίδοση Elk Test βρεγμένο (χλμ./ώρα)
65,8 Χλμ/ώρα 64,6 Χλμ/ώρα

Πράσινο  Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας

Κόκκινο  Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)

Κίτρινο  Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του\
 

Value for money - Η γνώμη μας

Το ελαστικό της Sava ξεχωρίζει σαν Value for money επιλογή ενώ στον τομέα των επιδόσεων βρίσκεται στον μέσο όρο των επιδόσεων της κατηγορίας.

Από την άλλη το ελαστικό της Pirelli είναι 43% ακριβότερο και στα κόκκινα της αξιολόγησης σε 3 από τις 4 βασικές δοκιμασίες (φρενάρισμα στο Στεγνό, φρενάρισμα στο βρεγμένο και αποφυγή κινδύνου -elk test- στο βρεγμένο).

Πιο συγκεκριμένα, γύρω στα 350 ευρώ θα χρειαστείς για μία 4άδα Sava Intensa UHP 2, στα 500 ευρώ είναι το κόστος για τα Pirelli Cinturato P7, πάντοτε χωρίς να υπολογίζουμε την τοποθέτηση. Αξίζει να σημειώσετε πως η αντιπροσωπεία της Pirelli δίνει εμπορική εγγύηση 1 έτους δίχως όριο χιλιομέτρων (δικαιούσαι αντικατάσταση 1 ή 2 ελαστικών, ακόμη και αν υπάρχει δική σου υπαιτιότητα).

Σε κάθε περίπτωση, αν ψάχνεις εμπορίες ελαστικών & προσφορές τους, δες με 1 κλικ εδώ.
 
Εν κατακλείδι, στη συγκεκριμένη συγκριτική δοκιμή, το Sava Intensa UHP 2 κερδίζει... παντού και σε όλα. Στην οδήγηση στο βρεγμένο οδόστρωμα είναι πολύ πιο αποτελεσματικό, ενώ υπερέχει οδηγικά και σε στεγνές επιφάνειες. Και το κάνει σε πολύ πιο προσιτή τιμή, γύρω στα 150 ευρώ ανά αλλαγή σετ σε σχέση με τα Pirelli Cinturato P7.
 

Βαθμολογία AutoΤρίτη (%)
Μάρκα/Μόντελο Sava Intensa UHP 2 Pirelli Cinturato P7
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο στεγνόΑπόδοση στο στεγνό
67% 62%
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο βρεγμένοΑπόδοση στο βρεγμένο
63% 52%
Φρεναρισμα σε στεγνό και βρεγμένοΑπόδοση στο φρενάρισμα
63% 54%
Κρατημα σε στεγνό και βρεγμένοΚράτημα
66% 60%
Η πιο συμφέρουσα επιλογή, με βάση την τελική βαθμολογία και την τιμή του.Value for money (%)
76% 58%
Τελική βαθμολογία (%) 65% 57%

Πράσινο  Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας

Κόκκινο  Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)

Κίτρινο  Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του

Συνέχεια του άρθρου >>>
SPRING CHECK MERCEDES
skoda