Τα Φθηνότερα Βενζινάδικα στην περιοχή σου
Συζητήσεις για επιδότηση στην αγορά καινούργιων ελαστικών

Συζητήσεις για επιδότηση στην αγορά καινούργιων ελαστικών

8.465 Επισκέψεις στο άρθρο (25/3/2022)

Η Ιταλία ανοίγει το δρόμο για την αγορά καινούργιων ελαστικών με κρατική επιδότηση, που θα μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα. Όλα αυτά, στον απόηχο της επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Σαν το «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αλλά για λάστιχα αυτοκινήτου

Αρκετές ευρωπαϊκές χώρες δίνουν κίνητρα για την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων που εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους, δηλαδή για ηλεκτρικά οχήματα, με απώτερο σκοπό την ανανέωση του στόλου και κατ΄ επέκταση την βελτίωση της ποιότητας του αέρα στα αστικά κέντρα και συνολικά στη χώρα. Στα πλαίσια αυτή της κινητοποίησης, η ελληνική κυβέρνηση έχει δημιουργήσει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» προσφέροντας επιδότηση έως 8.000 ευρώ για την αγορά καινούργιου ηλεκτρικού οχήματος από ιδιώτες. Έτσι λύνεται σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Τι γίνεται όμως με τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο κατά τη χρήση του, όπως για παράδειγμα από την τριβή που έχουν κάποια «φτωχής» ποιότητας ελαστικά με την άσφαλτο; Η λύση έρχεται από την γειτονική Ιταλία...

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Η Ιταλία ξεκινά τις συζητήσεις για επιδότηση ελαστικών

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου, έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις για τη δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου που θα βοηθήσει τους Ιταλούς να αντικαταστήσουν τα ελαστικά των αυτοκινήτων τους με καινούργια «πράσινα» ελαστικά που θα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Συγκεκριμένα, τον περασμένο Νοέμβρη, ο Fabio Bertolotti, ο πρόεδρος του ιταλικού Συνδέσμου Κατασκευαστών Ελαστικών και Πλαστικών «Assogomma» έκανε πρόταση στην ιταλική κυβέρνηση για την εφαρμογή αυτού του είδους των επιδοτήσεων. Μάλιστα, αναφέρεται πως υπάρχει ήδη το νομικό πλαίσιο για συγκεκριμένες χώρες εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, σχετικά με την επιδότηση αγοράς «πράσινων» ελαστικών, κάτι που μπορεί να φέρει παραπάνω από ένα οφέλη για τον καταναλωτή, αφού πέρα από το οικονομικό κομμάτι, το αυτοκίνητό του θα «φοράει» καινούργια ελαστικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας για τον ίδιο, αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

Τι εννοούμε λέγοντας «πράσινα» ελαστικά;

Για να χαρακτηριστεί φιλικό προς το περιβάλλον ένα ελαστικό αυτοκινήτου, σύμφωνα πάντα με την πρόταση των Ιταλών, θα πρέπει να βαθμολογείται από πλευράς απόδοσης στις κατηγορίες Α ή Β. Για να χαρακτηριστούν ως Α ή Β τα λάστιχα θα πρέπει να έχουν αντίστοιχους δείκτες στο κράτημα στο βρεγμένο οδόστρωμα και στην οικονομία καυσίμου. Ως εκ τούτου, οι καταναλωτές θα αγοράσουν με επιδότηση καινούργια ελαστικά αυτοκινήτου «από το πάνω ράφι», αφού για να χαρακτηριστούν «πράσινα» συνεπάγεται πως πρόκειται για βέλτιστης ποιότητας λάστιχα με υψηλούς δείκτες στις κυριότερες βαθμολογίες επιδόσεων.

2 δισεκατομμύρια λιγότερα λίτρα βενζίνης & diesel το χρόνο μόνο στην Ιταλία

Πηγές από την Ιταλία αναφέρουν πως η γειτονική χώρα καταναλώνει περί τα 40 δισεκατομμύρια λίτρα υγρών καυσίμων (βενζίνη και diesel) το χρόνο, με εκτιμώμενο κόστος περίπου 60 δις ευρώ (σ.σ. αυτή η εκτίμηση έγινε τον περασμένο Νοέμβρη με τις τιμές καυσίμων πολύ χαμηλότερα). Με τη χρήση ελαστικών με δείκτες Α και Β, τα οποία θα έχουν τη σωστή πίεση αέρα, αυτή η ποσότητα υπολογίζεται πως μπορεί να μειωθεί έως και κατά 2 δισεκατομμύρια λίτρα (!), που σε επίπεδα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) μεταφράζεται σε μείωση κατά σχεδόν επτά εκατομμύρια τόνους CO2. Παράλληλα θα επωφεληθεί και ο τελικός καταναλωτής με τη χρήση «πράσινων» ελαστικών, καθώς η συνολική μείωση των εξόδων υπολογίζεται σε πάνω από 4 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο για το σύνολο του ιταλικού πληθυσμού, τα οποία ίσως πολλά περισσότερα αν συνεχίσει το ράλι των τιμών στα καύσιμα λόγω των γεγονότων στην Ουκρανία.

Χωρίς να υπάρχουν προς το παρόν επιβεβαιωμένες πληροφορίες για το ύψος της επιδότησης, δεν αποκλείεται να κυμανθεί από τα 30 έως και 50 ευρώ ανά ελαστικό, ήτοι από 120 έως και 200 ευρώ στην τετράδα, που σε κάθε περίπτωση, είτε μιλάμε για το άνω ή το κάτω άκρο είναι ένα σημαντικό κίνητρο για την αγορά ελαστικών με δείκτες Α ή Β.

Θα θέλατε να υπάρξει κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα; Αν ισχύσει, θα βάλετε καλύτερα ελαστικά στο αυτοκίνητό σας ή θα προτιμήσετε πιο οικονομικές λύσεις και ας μην είναι Α ή Β σε βαθμολογία και ποιότητα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ας δούμε τι καίει κάθε τύπος αυτοκινήτου: