Απεικόνιση σε τομή ενός turbo με μεταβλητή γεωμετρία πτερυγώσεως (VTG). Τέτοια turbo συναντώνται κυρίως στους diesel κινητήρες γιατί οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες. Στους βενζινοκινητήρες οι θερμοκρασίες είναι πολύ υψηλές και τα πτερύγια συνήθως σπάνε.

Διαθέτει τούρμπο με VGT. Μέχρι τώρα, τέτοιο είχαν οι diesel & μερικές Porsche

144.386 Επισκέψεις στο άρθρο

Καταρχάς ας εξηγήσουμε τι είναι ένα turbo με μεταβλητή γεωμετρία πτερυγώσεως (VGT). Όπως πιθανότατα γνωρίζετε το turbo είναι μια συσκευή, στην μια πλευρά της οποίας (του στροβίλου) «χτυπούν» τα καυσαέρια και στην άλλη πλευρά (του συμπιεστή) εισέρχεται ατμοσφαιρικός αέρας προκειμένου να συμπιεστεί. Ο στρόβιλος με τον συμπιεστή συνδέονται με έναν άξονα με σχέση μετάδοσης 1:1. Αυτό σημαίνει ότι αν ο στρόβιλος δεν έχει μεγάλη ταχύτητα περιστροφής, δεν θα έχει ούτε ο συμπιεστής που συνδέεται με αυτόν, άρα δεν θα συμπιέζει επαρκώς τον αέρα. Αυτό συμβαίνει κατά κόρον στις χαμηλές στροφές του κινητήρα όπου τα καυσαέρια είναι λίγα, και δεν έχουν και μεγάλη κινητική ενέργεια με αποτέλεσμα την γνωστή σε όλους υστέρηση απόκρισης ή στα ελληνικά turbo lag. 

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
Το turbo lag μπορεί να αντιμετωπιστεί σε μεγάλο βαθμό με turbo τα οποία διαθέτουν VTG (μεταβλητή γεωμετρία πτερυγώσεως). Σε αυτά τα turbo, γύρω από τον στρόβιλο, υπάρχουν πολλά οδηγητικά πτερύγια, τα οποία ανοιγοκλείνουν ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα. 
 
Στις χαμηλές στροφές τα πτερύγια είναι σχεδόν κλειστά αφήνοντας ένα πολύ μικρό διάκενο για τα καυσαέρια. Λόγω της πολύ στενής διατομής τα καυσαέρια επιταχύνονται, ο στρόβιλος περιστρέφεται ταχύτερα συγκριτικά με το αν δεν είχε τα οδηγητικά πτερύγια και φυσικά και ο συμπιεστής με αποτέλεσμα την καλύτερη απόδοση στις χαμηλές στροφές. 
 
Στις υψηλές στροφές τα οδηγητικά πτερύγια ανοίγουν την διατομή τους με αποτέλεσμα το turbo να φτάνει στην προδιαγραφείσα πίεση υπερπλήρωσης. Δυστυχώς όμως, αυτή η πολύ ωραία τεχνολογία αφορά μόνο τους κινητήρες πετρελαίου. Ο λόγος είναι η θερμοκρασία των καυσαερίων. Οι κινητήρες πετρελαίου έχουν καλύτερο βαθμό απόδοσης από τους κινητήρες βενζίνης, αυτό σημαίνει ότι τα καυσαέριά τους είναι πιο κρύα από τα αντίστοιχα των κινητήρων βενζίνης. 

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

NEO PROACE
NISSAN