Το νέο Civic με υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1.000 κ.εκ. Ψήφος εμπιστοσύνης στους τρεις κυλίνδρους και από τη Honda!

    Τα μειονεκτήματα των τρικύλινδρων

    184.120 Επισκέψεις στο άρθρο

    Μπορεί τα στοιχεία στα οποία υπερτερούν οι τρικύλινδροι κινητήρες να είναι αρκετά, αλλά υπάρχουν κάποια σοβαρά προβλήματα που οι μηχανικοί πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών κλήθηκαν να επιλύσουν. Ήδη έχουμε αναφέρει ότι κατά τη λειτουργία ενός κινητήρα με τρεις κυλίνδρους δεν ασκούνται ομοιόμορφα οι δυνάμεις και οι ροπές. Αντίθετα, στους τετρακύλινδρους κινητήρες, όταν ένα έμβολο κινείται προς μία κατεύθυνση, κάποιο άλλο κινείται με ίδια ταχύτητα και αντίθετη φορά δημιουργώντας ισορροπία στο σύστημα. Κάτι τέτοιο δημιουργεί ενοχλητικούς κραδασμούς, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται αντικραδασμικοί άξονες, άμεσα συνδεδεμένοι με τον στρόφαλο. Επίσης, όπως είναι λογικό, οι κραδασμοί δημιουργούν θορύβους, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται επιπλέον μονωτικά υλικά γύρω από τον κινητήρα, ώστε η λειτουργία του να γίνει πιο «πολιτισμένη». 

    Για το τέλος αφήσαμε το σημαντικότερο εμπόδιο στην ανάπτυξη των τρικύλινδρων, που δεν είναι άλλο από την παύση παραγωγής μηχανικού έργου. Μπορεί στους τετρακύλινδρους η παραγωγή ενέργειας να είναι συνεχόμενη, αφού πάντα κάποιος κύλινδρος είναι σε φάση εκτόνωσης, αλλά σε κινητήρες με τρεις κυλίνδρους κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Το αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχει ομαλή παροχή ισχύος και να επιδεινώνεται η δυναμική ισορροπία του κινητήρα. Όλα αυτά, βέβαια, γίνονται εμφανή στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, όπου η παύση ισχύος για 60 μοίρες περιστροφής του στροφάλου αντιστοιχεί σε μεγάλο χρονικό διάστημα. Όταν οι στροφές ανά λεπτό αυξηθούν, ο κινητήρας αποκτά πιο ομαλή λειτουργία.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    Toyota
    test center