Περισσότερο επίφοβα για να δημιουργήσουν ατυχήματα ή δυστυχήματα με πεζούς κατά τη διάρκεια των στροφών είναι τα SUV και τα μεγαλύτερα οχήματα σε σχέση με τα μικρότερα ΙΧ, όπως έδειξαν αποτελέσματα έρευνας!
autotriti team
Ενδιαφέρουσα έρευνα από τις ΗΠΑ
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα μίας έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το Insurance Institute for Highway Safety στις ΗΠΑ. Σε αυτή γίνεται λόγος ότι ορισμένοι τύποι ατυχημάτων στο δρόμο περιλαμβάνουν περισσότερα μεγάλα οχήματα από μικρότερα αυτοκίνητα.
Επίφοβα για δυστυχήματα στις στροφές τα μεγάλα οχήματα
Μιλώντας πιο συγκεκριμένα η έρευνα καταπιάστηκε με τα πιο κοινά είδη συγκρούσεων μεταξύ οχημάτων και πεζών που συμβαίνουν κυρίως σε διασταυρώσεις ή κοντά σε διασταυρώσεις. Στη συνέχεια εξέτασαν τους αριθμούς των τριών μεγαλύτερων τύπων οχημάτων σε αυτές τις συγκρούσεις σε σύγκριση με τα μικρότερα σε μέγεθος αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι πιθανότητες να συμβεί θανατηφόρα σύγκρουση με πεζό κατά τη διάρκεια αριστερής στροφής ήταν περίπου δύο φορές υψηλότερες για τα SUV, σχεδόν τριπλάσιες για τα φορτηγά και τα βαν και σχεδόν τέσσερις φορές υψηλότερες για τα Pick-Up. Σε ότι αφορά τις δεξιές στροφές σε σύγκριση πάντα με τα μικρότερα ΙΧ, τα Pick-Up εμφάνισαν πιθανότητα θανατηφόρας σύγκρουσης με πεζό αυξημένη κατά 89% και τα SUV κατά 63%.
«Ίσως ευθύνονται οι μπροστά κολόνες»
«Είναι πιθανό το μέγεθος, το σχήμα ή η θέση των μπροστά κολόνων να δυσκολεύει τους οδηγούς των μεγαλύτερων οχημάτων να βλέπουν τους πεζούς που διασχίζουν όταν στρίβουν», εξήγησε ο Ανώτερος Μηχανικός Μεταφορών του IIHS, Wen Hu.
Εκτός από τα δυστυχήματα, το IIHS μελέτησε επίσης ατυχήματα πεζών που αναφέρθηκαν από την αστυνομία στη Βόρεια Καρολίνα από το 2010 έως το 2018. Τα τροχαία ατυχήματα αντιπροσώπευαν περίπου 2.070 από τα 5.500 ατυχήματα που σημειώθηκαν σε ή κοντά σε διασταυρώσεις στη Βόρεια Καρολίνα κατά την περίοδο μελέτης. Μεταξύ των ατυχημάτων όπου πρωταγωνίστησαν αυτοκίνητα, τα Pick-Up είχαν αυξημένο ποσοστό κατά 42% και τα SUV κατά 23% στις συγκρούσεις με πεζούς κατά τη διάρκεια αριστερής στροφής. Για ατυχήματα σε δεξιά στροφή, το IIHSA δεν βρήκε σημαντικές διαφορές.
Ενδιαφέρουσα έρευνα.
-Δύο φορές περισσότερες πιθανότητες για θανατηφόρο ατύχημα με πεζό σε αριστερή στροφή έχουν τα SUV σε σχέση με τα μικρότερα ΙΧ.
-Στο +63% οι πιθανότητες σε δεξιά στροφή.
-Αυξημένα ποσοστά και για τα Pick-Up και τα βαν.
-Φταίνε οι μπροστά κολόνες λένε οι ερευνητές.
Εσύ τι λες; Φταίει το μέγεθος του οχήματος, οι κολόνες ή κάτι άλλο;