2 φωτογραφίες »

Η φιλοσοφία του συστήματος διεύθυνσης

4.529 Επισκέψεις στο άρθρο (12/5/2021)

Η δύναμη που ασκεί ο οδηγός και το feedback που δέχεται είναι ζωτικής σημασίας για την αίσθηση του τιμονιού. Κάθε Audi μπορεί να οδηγηθεί ομαλά και με ακρίβεια με ελάχιστη προσπάθεια κατά τη διάρκεια ελιγμών και στάθμευσης - το αυτοκίνητο οδηγείται αβίαστα. Ο σπορ χαρακτήρας του εκφράζεται από μια ελεγχόμενη, σταθερή αίσθηση στη μεσαία θέση του τιμονιού. Αυτό είναι αισθητό κατά τη σταθερή, ευθεία οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες, η οποία επηρεάζεται όχι μόνο από την ταχύτητα, αλλά και από τους πλευρικούς ανέμους που προκύπτουν και τις οδικές συνθήκες. Ο οδηγός πρέπει ακόμη να συμμετέχει, αλλά με πολύ λιγότερη δύναμη. Ένας αισθητήρας μετρά συνεχώς τη γωνία διεύθυνσης του τιμονιού. Η αυτοευθυγράμμιση του τιμονιού είναι πάντοτε αισθητή ακριβώς από τη μεσαία θέση της και αυξάνεται αισθητά μέχρι την υψηλή δύναμη επαναφοράς. Η βέλτιστη αίσθηση διεύθυνσης σημαίνει επίσης ότι ένα αυτοκίνητο ανταποκρίνεται στις εντολές διεύθυνσης άμεσα, με μια ανεπαίσθητη χρονική καθυστέρηση. Ο λανθάνων χρόνος μεταξύ της κίνησης του τιμονιού και της εφαρμογής στους άξονες ανέρχεται μόνο σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου.


Η ισορροπία του συστήματος διεύθυνσης επηρεάζεται ουσιαστικά από τα τρία στοιχεία της φυσικής οδήγησης: διαμήκη, πλευρική και κατακόρυφη δυναμική. Εκτός από την επιτάχυνση και την επιβράδυνση του οχήματος, οι πλευρικές δυνάμεις που προκύπτουν κατά την οδήγηση σε καμπύλη τροχιά, καθώς και οι διακυμάνσεις του φορτίου των τροχών και οι δονήσεις μάζας στο σασί έχουν επίσης αντίκτυπο. Ο κύριος στόχος για τους μηχανικούς της Audi είναι η κατάλληλη ανατροφοδότηση από τις δυνάμεις του μπροστινού άξονα σε σχέση με τις συνθήκες οδήγησης, την ισορροπία, το επίπεδο πρόσφυσης και τις ανωμαλίες στον δρόμο. Το καλά βαθμονομημένο τιμόνι αποκρίνεται προβλέψιμα και γραμμικά ή προοδευτικά ανάλογα με την κατάσταση. Και επικοινωνεί πάντα το πότε έχουν προσεγγιστεί τα όρια της φυσικής. Για παράδειγμα, η ροπή διεύθυνσης μειώνεται αισθητά όταν το αυτοκίνητο φτάσει στην υψηλότερη δυνατή δύναμη στροφής στον μπροστινό άξονα, δηλαδή όταν ξεκινά η υποστροφή. Για το λόγο αυτό, το τιμόνι συμβάλλει ουσιαστικά στην αίσθηση της ασφαλούς οδήγησης.

Στην Audi, η δύναμη που πρέπει να ασκήσει ο οδηγός καθορίζεται σε μια συγκεκριμένη περιοχή. Κάθε μοντέλο επιτυγχάνει τον συγκεκριμένο χαρακτήρα διεύθυνσής του εντός αυτού του εύρους. Για παράδειγμα, ως compact αυτοκίνητα, τα μοντέλα S και RS απαιτούν υψηλότερη δύναμη από το Audi A1 ή A3. Επιπλέον, ο λεπτός συντονισμός του συστήματος διεύθυνσης σε μια γκάμα διαφέρει μεταξύ παραλλαγών κινητήρα ή πλαισίου. Ο στόχος των προγραμματιστών είναι πάντα βέλτιστα ισορροπημένα χαρακτηριστικά διεύθυνσης που προσφέρουν μια τυπική ισορροπία μεταξύ ασφάλειας οδήγησης, άνεσης και σπορ αίσθησης για κάθε μεμονωμένη σειρά. Οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Audi drive select για να προσαρμόσουν τα χαρακτηριστικά διεύθυνσης σε διάφορες λειτουργίες. Στο "δυναμικό" προφίλ οδήγησης, για παράδειγμα, το τιμόνι βαραίνει και απαιτείται μεγαλύτερη δύναμη, από ό, τι στη ρύθμιση "άνεση".
 
 

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Hyundai
KIA