Η μπαταρία και η ταχύτητα παίζουν ρόλο

Η μπαταρία και η ταχύτητα παίζουν ρόλο

93.999 Επισκέψεις στο άρθρο (25/11/2023)

Το ηλεκτρικό boom των τελευταίων ετών είναι δεδομένο. Οι κατασκευαστές μη έχοντας και πολλές επιλογές μετά από τα αυστηρά όρια ρύπων προωθούν την ηλεκτροκίνηση και σχεδιάζουν σχετικά το μέλλον της αυτοκίνησης. Οι οπαδοί είναι αρκετοί. Οι haters ακόμα περισσότεροι, που μέσα σε όλα αμφισβητούν και την πρακτικότητα των ηλεκτρικών εστιάζοντας στο κομμάτι της αυτονομίας. Βέβαια, για τις νορμάλ καθημερινές διαδρομές μέσα στην πόλη, μια πλήρης φόρτιση τη βδομάδα αρκεί μιας και σε συνθήκες αστικής χρήσης η ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα, αλλά και οι χαμηλές ταχύτητες κίνησης δίνουν ζωή στη μπαταρία αυξάνοντας την αυτονομία. Τι συμβαίνει όμως όταν τα ηλεκτρικά βγαίνουν στον ανοικτό δρόμο;


Μάθαμε χρόνια τώρα πως οι υποσχέσεις των κατασκευαστών για τις καταναλώσεις των αυτοκινήτων με ορυκτά καύσιμα είναι από λίγο έως πολύ μούφα και υπό κανονικές συνθήκες πρέπει να υπολογίζουμε στην πραγματικότητα τουλάχιστον ένα +20%. Όμως για τα ηλεκτρικά η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική, λόγω της φύσης τους και μάλιστα δεν υπάρχει κάποιος μπούσουλας. Τα εργοστασιακά νούμερα μέσης αυτονομίας για ένα οικογενειακό μοντέλο, με μια μεσαία προς μεγάλη μπαταρία 80 kWh είναι γύρω στα 500 χλμ.. Με μια 60άρα μπαταρία η μέση αυτονομία που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές πέφτει στα 400 χλμ. Μέσα στην πόλη όμως μπορείς να ξεπεράσεις κατά πολύ τα νούμερα αυτά, καθώς η μπαταρία γεμίζει κάθε φορά που φρενάρεις ή αφήνεις το γκάζι.

Όμως σαν πας στον πηγαιμό για το χωριό και βγεις στην εθνική βλέπεις την ένδειξη της αυτονομίας να πέφτει ραγδαία. Και όσο πιο πολύ πατάς, τόσο πιο γρήγορα αδειάζει η μπαταρία, γιατί όπως και στα συμβατικά ΙΧ, η μεγαλύτερη ταχύτητα σημαίνει και μεγαλύτερη αεροδυναμική αντίσταση, που απαιτεί περισσότερη ενέργεια. Γι΄ αυτό λοιπόν αποφασίσαμε να μετρήσουμε σε πραγματικές συνθήκες τι ισχύει. Και όχι σε μια, αλλά σε διαφορετικές συνθήκες. Με 1, αλλά και με 4 άτομα προσημειώνοντας την οικογένεια, όπως επίσης με και χωρίς air condition.

Σελίδα 1Ταξίδι με ηλεκτρικό: Μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε ταχύτητα 80 και 120!
Σελίδα 2Η μπαταρία και η ταχύτητα παίζουν ρόλο
Σελίδα 3Οι μετρήσεις μίλησαν!
ford
NISSAN