Ταμπούρα ή δισκόφρενα: Τι κάνουν και ποιο είναι καλύτερο; (video)
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ταμπούρα ή δισκόφρενα: Τι κάνουν και ποιο είναι καλύτερο; (video)

7.728 Επισκέψεις στο άρθρο (23/2/2023)

Στους μπροστά τροχούς όλα τα αυτοκίνητα φρενάρουν με αεριζόμενους δίσκους. Στους πίσω τροχούς βλέπουμε δύο διαφορετικά είδη φρένων, τα ταμπούρα και τα δισκόφρενα. Πώς λειτουργεί το καθένα και ποιο είναι καλύτερο;

Αξίζουν τα ταμπούρα; Τι λέει το AutoΤρίτη Test Center;

Κακά τα ψέματα, στο μυαλό των περισσοτέρων η παρουσία ταμπούρων στους πίσω τροχούς δημιουργεί αρνητικές σκέψεις. Μιλάμε για μία τεχνολογία με αρκετά χρόνια «ζωής», με τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα να έχουν πίσω δισκόφρενα. Η πραγματικότητα, βέβαια, είναι κάπως διαφορετική.
 
Θα δούμε στη συνέχεια πως τα δισκόφρενα είναι πιο αποδοτικά σε βάθος χρόνου, άρα πρέπει να τα προτιμάς. Την ίδια στιγμή, όμως, και τα ταμπούρα είναι αξιόπιστα όταν τα χρειαστείς, στο φρενάρισμα πανικού. Στο AutoΤρίτη Test Center, αρκετά μοντέλα με πίσω δοκιμάσαμε, αποδείχθηκαν αποτελεσματικά από τα 100-0 χλμ./ώρα. Διότι μπορεί να «ζεσταίνονται» πιο εύκολα, ωστόσο τη μία φορά που θα τα χρειαστείς θα είναι εκεί για να σε προστατεύσουν.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Puma & Captur φρενάρουν καλά, Polo πάνω από 40 μ.

Η Renault είναι μία εταιρεία που εμπιστεύεται τα ταμπούρα και οι μετρήσεις μας έχουν αποδείξει πως το σύστημα αυτό αποδίδει καλά. Χαρακτηριστικότερη περίπτωση είναι το «βασικό» Renault Captur με τον 1,0 TCe βενζινοκινητήρα των 90 ίππων. Εξοπλισμένο με ταμπούρα 9" (ΑΔ 280 χλστ. εμπρός) δεν μας «προβλημάτισε» καθόλου, καθώς τα 36,2 μ. που χρειάστηκε για να ακινητοποιηθεί πλήρως από τα 100 χλμ./ώρα είναι μία από τις κορυφαίες μετρήσεις των mainstream SUV πόλης. Σε αντίστοιχα πολύ καλά επίπεδα βρίσκουμε και το Ford Puma. Το 3ο δημοφιλέστερο B-SUV για το 2022 «φορά» πίσω ταμπούρα στην έκδοση των 125 ίππων (δισκόφρενα στα 155 PS και Puma ST). Σύμφωνα με το AutoΤρίτη Test Center, το Ford Puma με τον 1.000άρης EcoBoost και το 6άρι χειροκίνητο «κοκκάλωσε» στα 37,2 μέτρα, νούμερο από τα καλά της κατηγορίας.
 
Βέβαια, υπάρχον και περιπτώσεις που πρέπει να σημειώσουμε. Το Volkswagen Polo, για παράδειγμα, στην «βασική» των 95 ίππων με πίσω ταμπούρα, φρέναρε από τα 100 χλμ./ώρα πάνω από τα 42 μέτρα. Παρόμοια επίδοση είχε και σε μεταγενέστερη δοκιμή μας, με άλλο σετ ελαστικών. Αντιθέτως, το VW T-Cross με το ίδιο μοτέρ και πίσω ταμπούρα, φρένα πάνω από το μέσο όρο, στα 37,4 μ..

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
Kalitero aytokinito
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel