
Τι αξίζει περισσότερο, τάξη και δυνατότητα εύρεσης θέσης στάθμευσης ή μερικά ευρώ;
Θα είναι το 2014 η χρονιά που θα τελειώσει το ελεύθερο πάρκιγνκ;
4.951 Επισκέψεις στο άρθρο (9/1/2014)
Σε ποιον δεν αρέσει η δωρεάν στάθμευση; Ποιος ο λόγος να πληρώνεις για κάτι που έχεις ήδη πληρώσει στα τέλη κυκλοφορίας; Όταν όμως η λέξη δωρεάν κάνει την λέξη στάθμευση αδύνατη, μήπως είναι η ώρα να ακολουθήσουμε το μοντέλο της υπόλοιπης Ευρώπης;
autotriti team
Οι ίδιες οι πόλεις με τη σειρά τους έχουν μετατραπεί σε ένα απέραντο πάρκινγκ, και η παντελής έλλειψη ελέγχου, κανόνων και ορίων έχει μετατρέψει τις ελληνικές μεγαλουπόλεις σε μία κόλαση. Και είναι αυτή η μεγαλύτερης διαφορά ανάμεσα στην εικόνα μίας Ευρωπαϊκής πόλης και μία της Ελλάδας: το άναρχο παρκάρισμα. Μήπως πρέπει να σταματήσει;
Η ελεγχόμενη στάθμευση πετυχαίνει να ρυθμίσει ένα μεγάλο μέρος αυτής της ασυδοσίας. Πρώτα οριοθετεί το τι συνιστά μία θέση και τι όχι. Έχοντας οριοθετήσει το που επιτρέπεται και που όχι το πάρκινγκ, η ελεγχόμενη στάθμευση κάνει το πρώτο βήμα προς μια καλύτερη πόλη. Εφαρμόζοντας τώρα μέγιστη διάρκεια στάθμευσης, κάνει αυτές τις θέσεις διαθέσιμες σε περισσότερα αυτοκίνητα, από το ένα που θα παρκάρει για 8 ώρες, όσο ο οδηγός του είναι στη δουλειά. Αυτό σημαίνει ότι όποιος θέλει να κάνει τα ψώνια ή μια δουλειά της μίας-δύο ωρών, θα οδηγήσει, θα παρκάρει και θα εξυπηρετηθεί.
Και ο άλλος; Αυτός που εργάζεται στο κέντρο; Η λογική στην άλλη Ευρώπη λέει πως είναι ανόητο να κινείσαι προς και από τη δουλειά σου στο κέντρο με ένα αυτοκίνητο το οποίο θα μείνει σταθμευμένο για τόσες ώρες. Τα αυτοκίνητα είναι για να κινούνται όχι να κάθονται. Έτσι λένε και πιέζουν για μέσα μαζικής μεταφοράς.
Προς αυτή την κατεύθυνση σε πολλές πόλεις του εξωτερικού έχουν εφαρμόσει και διόδια στις πόλεις ώστε οι να μην μπαίνουν τα ίδια αυτοκίνητα κάθε μέρα στο κέντρο. Όμως για να φτάσουν στα διόδια πέρασαν πρώτα από την λειτουργία της ελεγχόμενης στάθμευσης και έλυσαν το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος.
Στην Ελλάδα κινδυνεύουμε να πάμε κατευθείαν στα διόδια γιατί κανείς δεν μπορεί να λύσει βασικά προβλήματα με την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης. Είναι όμως τώρα ο καιρός για τέτοια; Αντέχει η τσέπη μας άλλα έξοδα; Αντέχει όμως και η καθημερινότητά μας αυτό το χάλι που λέγεται ελεύθερο πάρκινγκ; Τι λέτε;
Δυστυχώς οι άδειες που χορηγεί ο δήμος Αθηναίων, δίδονται μόνο σε εργαζόμενους εκτός δακτυλίου και ισχύουν 1 ώρα το πρωί, για να βγεις από το δακτύλιο (νομίζω 6.00-7.00) και άλλη μια το μεσημέρι την ώρα που σχολάς, για να μπεις και να πας στο σπίτι σου. Αν δεν εργάζεσαι, ή είσαι συνταξιούχος δεν δικαιούσαι καμιά άδεια.
Στάθη συμφωνώ με όσα λες, άλλα είχα την εντύπωση ότι οι μόνιμοι κάτοικοι σε περιοχές που βρίσκονται μέσα στον δακτύλιο, είχαν κάρτα ελευθέρας. Δεν ισχύει κάτι τέτοιο πλέον?
Εμένα δεν με απασχολεί το θέμα της εύρεσης θέσης στάθμευσης στο κέντρο, επειδή μένω στο κέντρο και πηγαίνω όπου θέλω με τα πόδια ή με κάποιο ΜΜΜ. Το πρόβλημα για μένα είναι ότι οι κάτοικοι του κέντρου, που έχουν κάθε δικαίωμα να έχουν θέσεις στάθμευσης, σε μόνιμη βάση, δεν έχουν, σε αντίθεση με τους κατοίκους των προαστίων, που συνήθως πάντα βρίσκουν να παρκάρουν. Πρέπει να καταλάβουμε ότι όλοι είμαστε ίσοι και επομένως όλοι θα πρέπει να έχουμε ίσες ευκαιρίες στο παρκάρισμα στους τόπους κατοικίας μας. Η προτεραιότητα λοιπόν είναι να εξασφαλίσει η πολιτεία θέσεις για τους κατοίκους του κέντρου και ότι περισσεύει να θεσμοθετήσει θέσεις με πληρωμή, για τους επισκέπτες,ή τους εργαζόμενους. Ο επισκέπτης ή ο εργαζόμενος, μπορεί να μην πάρει το αυτοκίνητο του, για την είσοδο του στο κέντρο της πόλης. Ο κάτοικος όμως δεν μπορεί να μην το έχει κοντά στο σπίτι του, διότι το αυτοκίνητο του μπορεί να του χρειαστεί σε μια επείγουσα ανάγκη και δεν μπορεί να πρέπει κάνει μεγάλη διαδρομή, για να το βρει. Από τη στιγμή που πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται και τα τέλη στάθμευσης και επομένως έχει την απαίτηση η πολιτεία να του εξασφαλίσει θέση στάθμευσης κοντά στο σπίτι του. Το ίδιο ισχύει και για τους περιορισμούς στην κυκλοφορία μέσα στο δακτύλιο, που θίγει πιο πολύ τους κατοίκους μέσα σε αυτόν. Οι κάτοικοι εγκλωβίζονται τις μισές μέρες του χρόνου και δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν, σε αντίθεση με τους κατοίκους όλων των άλλων περιοχών, ενώ πληρώνουν τα ίδια τέλη κυκλοφορίας. Το βρίσκετε λογικό και δίκαιο αυτό; Οι κάτοικοι του κέντρου γιατι να μην πληρώνουν τα μισά τέλη κυκλοφορίας, ή γιατι να μην κυκλοφορούν ελεύθερα;
Το θέμα δεν είναι το πάρκινγκ με πληρωμή ή άνευ, αλλά με ποιον τρόπο μπορούν να μετακινηθούν οι άνθρωποι στα μεγάλα αστικά κέντρα. Αν τα μέσα μαζικης μεταφοράς επαρκούν, δεν είναι χαζός κάποιος να ταλαιπωρηθεί στο μποτιλιάρισμα και να ψάχνει για πάρκινγκ με τις ώρες. Αν φυσικά τα ΜΜΜ δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες και οι χώροι στάθμευσης είναι λίγοι, ο καθένας θα παίρνει το ΙΧ του και θα έχουμε το μπαχαλο που βλέπουμε καθημερινά. Σίγουρα φταίει και η νοοτροπία μας μέχρι ένα βαθμό, αλλά είναι βασικό πρώτα να δημιουργήσουμε υποδομές και μετά να ζητάμε τα ρέστα.
Σε τόσα και τόσα πράγματα στην Ελλάδα έχουμε κομμουνισμό, τα ελεύθερα parking πείραξαν;Αλλά από ότι φαίνεται ναί, οι δήμοι το παίζουν business men.Φτιάχνουν μερικά κακά parkinhg για να κονομήσουν και κάποιους χώρους τα δίνουν σε ιδιώτες γιατί βρε αδερφέ δεν έχουμε κραγμένο κομμουνισμό, καπιταλιστική κοινωνία είμαστε, δεν αιτούμε να αγοράσω mercedes, άσε και που τα ταξί είναι mercedes.
Ανοχή για όσους κατεβαίνουν στα κέντρα πόλεων επειδή εκεί βρίσκονται τα ιατρεία, ανοχή σε όσους αγοράζουν τρόφιμα, κ.τ.λ. για το σπίτι τους, αν αγοράζουν με 3500000 άνεργους.Όχι ανοχή σε όσους και όσες πάν για χουλιαμά στα καφέ, όχι ανοχή σε όσους εργάζονται στο κέντρο και φέρνουν τα οχήματα τους, όχι ανοχή στον πολιτικό που έχει ασυλία και με το τζιπαριό του παρκάρει στα πεζοδρόμια, ο μισθός δεν του φτάνει για parking, τι να κάνει το παιδί;
Και ας μην μιλάμε μπίρι μπίρι για πράγματα που εννοούνται.Στην εποχή της παπάντζας, πες πες, κάποιοι θα πιστέψουν, στην εποχή που τα παράλογα θεωρούνται φυσιολογικά, τα διόδια στην Ελληνική επικρατεία είναι για να κονομήσουν κάποιοι, ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ, όπως και τόσα άλλα πράγματα στην χώρα μας.
Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.
Συμφωνω με την ελεγχομενη σταθμευση και τα πλεονεκτηματα της αλλα με κοστος προσγειωμενο στην αυτη πραγματικοτητα και οχι σαν ενα ακομη χαρατσι. Το συγκεκριμενο μετρο ταιριαζει σε μεγαλες πολεις και πρωτευουσες ενω σε μικροτερου βαθμου πληθυσμιακα πολεις π.χ. κωμοπολεις, δημους, προκρινω το ελευθερο παρκινγκ λογω ευρεσης περισσοτερων χωρων. Οντως για τους επισκεπτες και καταναλωτες μιας πολης θα αποτελεσει κινητρο για κινηση και ανασα στην αγορα απο την αλλη οι μονιμοι εργαζομενοι θα αξιοποιησουν τα μεσα μαζικης μεταφορας. Εξαλλου ειδικα για την Αθηνα ετσι οπως παει το πραγμα με το κεντρο σε λιγα χρονια το αυτοκινητο θα κινειται σε συγκεκριμενους δρομους ενω οι υπολοιποι (αν υλοποιηθει το προτζεκτ) θα γινουν πεζοδρομοι η δρομοι ηπιας κυκλοφοριας.
Δε μπορεί να γίνει σύγκριση της Αθήνας με τις άλλες ευρωπαικές πόλεις οι οποίες έχουν αναπτύξει ένα τέτοιο δύκτιο συγκοινωνιών που άμεσα εξυπηρετεί τους πολίτες όπου και να κατοικούν και όπου και να θέλουν να μεταβούν. Παρά ταύτα δεν ξεχάσω ποτέ το πήξιμο της περιφερειακής του Παρισιου που ήταν χειρότερο και από αυτό της Κατεχάκη. Τέλος πάντων σήμερα μεσούσης της οικονομικής κρίσης η κυκλοφορία των οχημάτων έχει μειωθεί κατά τουλάχιστον 20% και κάπου τόσο έχουν συντμηθεί και οι χρόνοι για να πάει κάποιος στη δουλειά του. Αυτό σημαίνει ότι και το πρόβλημα της σταθμευσης καιτοι παραμένει υπαρκτό εντούτοις δεν ειναι τόσο έντονο όσο πριν από από 4-5 χρόνια. Σας μιλάω από προσωπική εμπειρία όπου η καθημερινή απόσταση Κηφισιά Αμπελόκηποι και τούμπαλιν γίνεται πλέον σε περίπου 40 λεπτά αντι της μιας και πλέον ώρας που γινόταν προ τετραετιας πενταετίας και η εύρεση νόμιμης ή έστω νομιμοφανούς θέσεως σταθμευσης (όχι πάνω σε ράμπες αναπήρων ποτε αυτό) στις πέριξ της οδού Πανόρμου οδούς δεν είναι και τόσο δύσκολη υπόθεση για το ΧΙΟΥΝΤΑΙ ΑΤΟΣ. Επομένως θεωρώ άκαιρη τη λήψη ενός άκρως εισπρακτικού μέτρου όπως αυτό των διοδίων ή της ελεγχόμενης στάθμευσης. Που να πάρει η ευχή να πάρει πληρώνω στο Κράτος τέλη κυκλοφορίας και ένα πλήθος άλλους φόρους συναρτώμενους άμεσα και έμμεσα με τη κατοχή και χρήση του αυτοκινήτου. Σε τελική ανάλυση αφού το Κρατος λόγω οικονομικής κρίσης δεν μπορεί να μου φτιάξει συγκοινωνίες ώστε να μη θέλω πάνω από μια ώρα να πάω από τη Κηφισια στους Αμπελοκήπους για να βγάλω τα προς το ζειν της οικογενείας ας δημιουργήσει στις κεντρικές οδικές αρτηρίες ποδηλατόδρομους. Αυτό δεν κοστίζει ακριβά αφήστε που επιδοτείται και από την ΕΕ. ΕΙλικρινά αν μπορούσα με ασφάλεια να πηγαινω από Κηφισια Αθήνα και τούμπαλιν με ποδήλατο θα το έκανα (λαχταρω τα Σαββατοκύριακα που κάνω όλες μου τις δουλειές με το ποδήλατο). Οι πόλεις μας θα ήταν πιο ανθρώπινες και η ζωή μας πιο ποιοτική αν βάζαμε ενεργα σε αυτην το ποδήλατο όπως ήδη κάνουν εδω και χρόνια στην Ευρωπη (κάτι ποδηλατόδρομοι στη Βιένη άλλο πραγμα). Όταν μάλιστα η ευλογημενη από το Θεό χώρα μας έχει ηλιοφάνεια κατά μέσο όρο πάνω από 300 μέρες το χρόνο αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι συνθήκες για ποδήλατο είναι υπέρ του δέοντος ιδανικές. Έτσι θεωρώ ότι τα όποια προβλήματα με τη στάθμευση και την κυκλοφορία θα περιορίζονταν σημαντικά αφήστε που θα γινόταν και σημαντική οικονομία από τη περιορισμένη κατανάλωση βενζίνης (120 περιπου ευρω το μηνα μου κοστίζει μόνο η βενζίνη του Χιουντάι οπότε αν έπαιρνα ηλεκτρικό ποδήλατο με ένα 1000ρικο θα κανα απόσβεση σε 8 μήνες).