Τι αντίκτυπο νομίζετε ότι έχει η ηλικία του αυτοκινήτου σας στην τσέπη σας;
Τι αντίκτυπο νομίζετε ότι έχει η ηλικία του αυτοκινήτου σας στην τσέπη σας;
6.520 Επισκέψεις στο άρθρο (20/5/2014)
Πόσων ετών είναι το αυτοκίνητό σας; Και τελικά πόσο σας απασχολεί η ηλικία του; Μήπως το ότι το έχετε αποπληρώσει σας δίνει την αίσθηση ότι δεν κοστίζει τίποτα;
autotriti team
Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους έχει ανέβει σημαντικά. Φυσικά λόγω της ύφεσης η αγορά καινούργιου έπεσε με αποτέλεσμα όλο και περισσότερα νέα αυτοκίνητα να μπαίνουν στους δρόμους και όλο και λιγότερα παλιά να φεύγουν.Η αύξηση της ηλικίας του στόλου αυτοκινήτων μίας χώρας σε περίοδο ύφεσης δεν είναι φυσικά ελληνικό φαινόμενο. Σε όλες τις χώρες απ όπου πέρασε ύφεση, κυρίως την τριετία 2008-2011, όταν εμείς λέγαμε πως δε μας αγγίξει, ο στόλος των αυτοκινήτων γέρασε γιατί μειώθηκε η αγορά του καινούργιου.Η διαφορά στην Ελλάδα, είναι πως ο στόλος πάγωσε. Δηλαδή πως ο κόσμος σταμάτησε να αλλάζει το αυτοκίνητό του με ένα νεότερο. Στις άλλες χώρες του εξωτερικού, οι άνθρωποι ανανέωσαν το αυτοκίνητό τους με ένα λιγότερο παλιό, μεταχειρισμένο εισαγωγής ή πρώην λήζινγκ, αλλά το ανανέωσαν.Βλέπεις η ανάγκη για καινούργιο αυτοκίνητο δεν έχει να κάνει με το νέο, αλλά με το νεότερο. Δηλαδή όταν οι συνθήκες απαίτησαν χαμηλότερο κόστος μετακίνησης, τα παλιότερα μεγάλα αυτοκίνητα που είχαν αποκτηθεί σε περιόδους παχιών αγελάδων αντικαταστάθηκαν με νεότερα, μικρότερα και πολύ πιο οικονομικά.Στην Ελλάδα πολλοί οδηγοί «παντρεύτηκαν» τα αυτοκίνητά τους, πιστεύοντας πως σε περιόδους κρίσης δεν αγοράζεις αυτοκίνητο. Και βρέθηκαν με σχετικά καινούργια αυτοκίνητα, που όμως ανταποκρίνονταν σε ανάγκες άλλων εποχών. Πότε θα αγόραζε κανείς σήμερα ένα οικογενειακό μικρομεσαίο με 180 άλογα και κατανάλωση πάνω από 10 λτ/100χλμ;Η λογική του «δεν το χρωστάω» φυσικά ενίσχυσε αυτή την απόφαση. Ένα αυτοκίνητο αποπληρωμένο που δεν αποτελεί χρηματική αιμορραγία κάθε μήνα για τη δόση, δεν το αλλάζεις με ένα άλλο που έχει κάθε μήνα «γραμμάτιο». Αυτή η διαφορά είναι αλήθεια σημαντική αφού στο εξωτερικό τα αυτοκίνητα αγοράζονται κυρίως με χρονομίσθωση, οπότε η διακοπή και αντικατάσταση με δεύτερο χέρι πετυχαίνει και νεότερο αυτοκίνητο, και χαμηλότερο πάγιο.Είναι όμως στην Ελλάδα αρκετό το ότι ένα αυτοκίνητο «δεν το χρωστάμε» για να το κρατήσουμε; Ειδικά όταν είναι μεγάλο, βαρύ, καίει και στοιχίζει μια περιουσία σε ασφάλιση, τέλη κυκλοφορίας και σέρβις; Είναι περίεργο που βρέθηκαν τόσα αυτοκίνητα ακινητοποιημένα χωρίς πινακίδες; Δεν θα ήταν προτιμότερο να αντικατασταθεί, με ένα μικρότερο, νεότερο και πιο οικονομικό μοντέλο ακόμη και αν υπήρχε “χασούρα” στη διαδικασία της πώλησης του παλιού;Τι λέτε λοιπόν; Τι αντίκτυπο έχει η ηλικία του αυτοκινήτου σας στην τσέπη σας;
Σίγουρα ένα καινούριο αυτοκίνητο κοστίζει λιγότερο τόσο σε βενζίνη όσο και σε συντήρηση αφού έπειτα απο καποια χιλιόμετρα θα πρέπει να αλλαχτούν κάποια ακριβά αναλώσιμα(σετ συμπλέχτη,δισκόπλακες κ.α) Εγώ προσωπικά έχω ένα αυτοκίνητο 12 ετίας με 180000 χιλιόμετρα το οποίο έχει κάνει όλα τα σερβις στην ώρα τους και πάντα στην επίσημη αντιπροσωπεία.Επειδή το έχω λοιπόν άριστα συντηρημένο και είναι ασφαλές στην κυκλοφορία και επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι και δεν ξέρουμε τί μας ξημερώνει αύριο προτιμώ να το συντηρώ παρά να δώσω ένα κάρο λεφτά και την επόμενη μέρα να μείνω άνεργος και να αναγκαστώ να το πουλήσω σε ασήμφορη τιμή
ΑΝ το αυτοκίνητο δεν βγάζει τεχνικά προβλήματα, ΑΝ δεν υπολείπεται ουσιαστικά σε εξοπλισμό ασφαλείας, και ΑΝ δεν κάνει πολλά χιλιόμετρα, δεν υπάρχει σημαντικός λόγος αντικατάστασής του.
Το αυτοκινητό μου του 2002 Alfa 147. Μετά απο τόσα χρόνια χρήσης με 134.000 χιλ. αρχίζει το έρμο να ζητά για πρώτη φορά κάποια ανταλλακτικά π.χ.(δισκόπλακες, τακάκια, λάστιχα) τα υπόλοιπα έχουν γίνει στην ώρα τους βλέπε σετ ιμάντα και μπουζί που κοστίζουν. Δεν μπορώ να πω ότι δεν με απασχολεί το κόστος τους για να συντηρηθεί πάλι αλλά κάλλιο να αντικαταστήσω αυτά και να το κρατήσω γιατί ξερω τι έχω μια και δεν βγάζει βλάβες με καλή οδική συμπεριφορά και επίπεδο εξοπλισμού που για καινούργιο θα θέλει πολλούς "παράδες". Τα χρηματοδοτικά δεν είναι πλέον καλά. Η μεταπωλητική αξία ακούγεται ανέκδοτο, νεώτερο μεταχειρισμένο δεν ξέρεις σε τι κατάσταση πραγματικά είναι, μόνο στο περίπου μπορείς να καταλάβεις άσε που δεν υπαρχει ρευστότητα και εκεί θα πληρώνεις πολλά παραπάνω απ ότι αξίζει με το δάνειο του. Υπομονή λοιπόν για άτοκα χρηματοδοτικά, με μικρές προκαταβολές αν τα πράγματα καλυτερέψουν και επιτρέψουν να ξανανιώσουμε τη συγκίνηση του καινούργου αυτοκινήτου.
Το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου, εξαρτάται κυρίως από τα χιλιόμετρα που κάνει. Έτσι αν κάποιος κάνει ας πούμε γύρω στα 4.000 - 5000 χιλιόμετρα το χρόνο, δεν έχει πρόβλημα αν το αυτοκίνητο του είναι παλιό και καίει πολύ.
Δεν είναι εποχή για να πουλήσει κάποιος το παλαιότερο αυτοκίνητό του γιατί οι αξίες πλέον είναι πολύ μικρές. Θα χρειαστεί και να πληρώσει (αν έχει) επιπλέον αρκετά χρήματα και θα μπει με καινούργιο, έστω και μικρό αυτοκίνητο, άμεσα στο στόχαστρο του αβέβαιου φορολογικού συστήματος.Το ρίσκο είναι μεγάλο και το κέρδος στο κόστος κίνησης ανύπαρκτο, ιδίως αν κάποιος έχει παλαιότερο αμάξι μέχρι 1600 κ.εκ. σε καλή κατάσταση.
VW golf 1.4 του 2002 130,000 χλμ. Σημερινή αξία 1500 ευρω, με 55 λίτρα βενζίνη κάνω 700 με 800 χλμ, με ταχύτητες εώς 130χλμ, προβλήματα μηδενικά πρόσφατη αλλαγή ημαντα και αντλία νερού, λάστιχα 1 έτους, ασφάλιστρα 120 το εξάμηνο φθορές μηδενικές λόγο κλειστού πάρκινγκ, γιατι να το αλλάξω με νεώτερο;;;;; Σκουριά καθόλου λόγο γαλβανησμενου αμαξωματος,
Το θέμα είναι ότι και να πουλησεις το παλιο και ενεργοβόρο αμάξι θα πάρεις λιγα χρήματα και θα χρειαστεί να τσοντάρεις και από πάνω ώστε να πάρεις ένα νέο μη ενεργοβόρο
Η Ελλάδα καλώς, κακώς, ευτυχώς ή δυστυχώς δεν είναι μία χώρα παραγωγής οχημάτων.Εφόσον λοιπόν δεν είναι και εφόσον στις παχιές αγελάδες όπως λέτε μα δανεικά χρήματα αγοράζαν κάποιοι μεγάλα, μικρά, κ.τ.λ. οχήματα έφτασε η ώρα να προχωρήσουμε με σωφροσύνη και όχι με τζάμπα μαγκιές.Δεν ακινητοποιηθήκαν μόνον τα οχήματα με μεγάλα κυβικά, αλλά και μικρά μεσαία με λίγα, οπότε μην βλέπουμε τα πράγματα μόνον από την μία όψη.Επίσης οι τεχνολογία turbo όπως λέμε και σε άλλα θέματα κοστίζει καλώς, κακώς, ευτυχώς, δυστυχώς...Καλύτερα ένα ατμοσφαιρικό σύνολο π.χ. με 1800 κυβικά εκατοστά του 2008 παρά ένα 1400αρι του 2014 με turbo.Και αυτό για λόγους οικονομίας, τα ατμοσφαιρικά έχουν λιγότερες και πιο μακρινές επισκευές από τα μικρά turbo. Ας σταματήσουμε και την καραμέλα του νεότερου οχήματος όταν δεν έχουμε χρήματα.Στα παλαιότερα χρόνια και πάνω από 20 χρόνια κρατούσαμε τα οχήματα.ΝΑΙ, θέλουμε να γίνουμε ΕΥΡΩΠΗ, αλλά με τι;Με 3500000 εκατομμύρια άνεργους;Με ανθρώπους που τους μείναν κάποια καλά οχήματα και βάζουν 5 ευρώ αμόλυβδη;Κ.τ.λ.Με ότι έχουμε και ότι μπορούμε να αγοράσουμε και να συντηρήσουμε ας είμαστε ευχαριστημένοι, αλλιώς προσπαθούμε να παράγουμε, να εργαστούμε περισσότερο, κ.τ.λ. και όχι να δανειζόμαστε και να σκεφτόμαστε ως λαμόγια... Μόνον στην Ελλάδα συμβαίνει αυτό, το να έχουμε πληρώσει για όχημα και τώρα πλέον να μην έχει καμία αξία.ΟΜΩΣ ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΟ.
Σίγουρα ένα καινούριο αυτοκίνητο κοστίζει λιγότερο τόσο σε βενζίνη όσο και σε συντήρηση αφού έπειτα απο καποια χιλιόμετρα θα πρέπει να αλλαχτούν κάποια ακριβά αναλώσιμα(σετ συμπλέχτη,δισκόπλακες κ.α) Εγώ προσωπικά έχω ένα αυτοκίνητο 12 ετίας με 180000 χιλιόμετρα το οποίο έχει κάνει όλα τα σερβις στην ώρα τους και πάντα στην επίσημη αντιπροσωπεία.Επειδή το έχω λοιπόν άριστα συντηρημένο και είναι ασφαλές στην κυκλοφορία και επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι και δεν ξέρουμε τί μας ξημερώνει αύριο προτιμώ να το συντηρώ παρά να δώσω ένα κάρο λεφτά και την επόμενη μέρα να μείνω άνεργος και να αναγκαστώ να το πουλήσω σε ασήμφορη τιμή
ΑΝ το αυτοκίνητο δεν βγάζει τεχνικά προβλήματα, ΑΝ δεν υπολείπεται ουσιαστικά σε εξοπλισμό ασφαλείας, και ΑΝ δεν κάνει πολλά χιλιόμετρα, δεν υπάρχει σημαντικός λόγος αντικατάστασής του.
Το αυτοκινητό μου του 2002 Alfa 147. Μετά απο τόσα χρόνια χρήσης με 134.000 χιλ. αρχίζει το έρμο να ζητά για πρώτη φορά κάποια ανταλλακτικά π.χ.(δισκόπλακες, τακάκια, λάστιχα) τα υπόλοιπα έχουν γίνει στην ώρα τους βλέπε σετ ιμάντα και μπουζί που κοστίζουν. Δεν μπορώ να πω ότι δεν με απασχολεί το κόστος τους για να συντηρηθεί πάλι αλλά κάλλιο να αντικαταστήσω αυτά και να το κρατήσω γιατί ξερω τι έχω μια και δεν βγάζει βλάβες με καλή οδική συμπεριφορά και επίπεδο εξοπλισμού που για καινούργιο θα θέλει πολλούς "παράδες". Τα χρηματοδοτικά δεν είναι πλέον καλά. Η μεταπωλητική αξία ακούγεται ανέκδοτο, νεώτερο μεταχειρισμένο δεν ξέρεις σε τι κατάσταση πραγματικά είναι, μόνο στο περίπου μπορείς να καταλάβεις άσε που δεν υπαρχει ρευστότητα και εκεί θα πληρώνεις πολλά παραπάνω απ ότι αξίζει με το δάνειο του. Υπομονή λοιπόν για άτοκα χρηματοδοτικά, με μικρές προκαταβολές αν τα πράγματα καλυτερέψουν και επιτρέψουν να ξανανιώσουμε τη συγκίνηση του καινούργου αυτοκινήτου.
Το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου, εξαρτάται κυρίως από τα χιλιόμετρα που κάνει. Έτσι αν κάποιος κάνει ας πούμε γύρω στα 4.000 - 5000 χιλιόμετρα το χρόνο, δεν έχει πρόβλημα αν το αυτοκίνητο του είναι παλιό και καίει πολύ.
Δεν είναι εποχή για να πουλήσει κάποιος το παλαιότερο αυτοκίνητό του γιατί οι αξίες πλέον είναι πολύ μικρές. Θα χρειαστεί και να πληρώσει (αν έχει) επιπλέον αρκετά χρήματα και θα μπει με καινούργιο, έστω και μικρό αυτοκίνητο, άμεσα στο στόχαστρο του αβέβαιου φορολογικού συστήματος.Το ρίσκο είναι μεγάλο και το κέρδος στο κόστος κίνησης ανύπαρκτο, ιδίως αν κάποιος έχει παλαιότερο αμάξι μέχρι 1600 κ.εκ. σε καλή κατάσταση.
VW golf 1.4 του 2002 130,000 χλμ. Σημερινή αξία 1500 ευρω, με 55 λίτρα βενζίνη κάνω 700 με 800 χλμ, με ταχύτητες εώς 130χλμ, προβλήματα μηδενικά πρόσφατη αλλαγή ημαντα και αντλία νερού, λάστιχα 1 έτους, ασφάλιστρα 120 το εξάμηνο φθορές μηδενικές λόγο κλειστού πάρκινγκ, γιατι να το αλλάξω με νεώτερο;;;;; Σκουριά καθόλου λόγο γαλβανησμενου αμαξωματος,
Το θέμα είναι ότι και να πουλησεις το παλιο και ενεργοβόρο αμάξι θα πάρεις λιγα χρήματα και θα χρειαστεί να τσοντάρεις και από πάνω ώστε να πάρεις ένα νέο μη ενεργοβόρο
Η Ελλάδα καλώς, κακώς, ευτυχώς ή δυστυχώς δεν είναι μία χώρα παραγωγής οχημάτων.Εφόσον λοιπόν δεν είναι και εφόσον στις παχιές αγελάδες όπως λέτε μα δανεικά χρήματα αγοράζαν κάποιοι μεγάλα, μικρά, κ.τ.λ. οχήματα έφτασε η ώρα να προχωρήσουμε με σωφροσύνη και όχι με τζάμπα μαγκιές.Δεν ακινητοποιηθήκαν μόνον τα οχήματα με μεγάλα κυβικά, αλλά και μικρά μεσαία με λίγα, οπότε μην βλέπουμε τα πράγματα μόνον από την μία όψη.Επίσης οι τεχνολογία turbo όπως λέμε και σε άλλα θέματα κοστίζει καλώς, κακώς, ευτυχώς, δυστυχώς...Καλύτερα ένα ατμοσφαιρικό σύνολο π.χ. με 1800 κυβικά εκατοστά του 2008 παρά ένα 1400αρι του 2014 με turbo.Και αυτό για λόγους οικονομίας, τα ατμοσφαιρικά έχουν λιγότερες και πιο μακρινές επισκευές από τα μικρά turbo.
Ας σταματήσουμε και την καραμέλα του νεότερου οχήματος όταν δεν έχουμε χρήματα.Στα παλαιότερα χρόνια και πάνω από 20 χρόνια κρατούσαμε τα οχήματα.ΝΑΙ, θέλουμε να γίνουμε ΕΥΡΩΠΗ, αλλά με τι;Με 3500000 εκατομμύρια άνεργους;Με ανθρώπους που τους μείναν κάποια καλά οχήματα και βάζουν 5 ευρώ αμόλυβδη;Κ.τ.λ.Με ότι έχουμε και ότι μπορούμε να αγοράσουμε και να συντηρήσουμε ας είμαστε ευχαριστημένοι, αλλιώς προσπαθούμε να παράγουμε, να εργαστούμε περισσότερο, κ.τ.λ. και όχι να δανειζόμαστε και να σκεφτόμαστε ως λαμόγια...
Μόνον στην Ελλάδα συμβαίνει αυτό, το να έχουμε πληρώσει για όχημα και τώρα πλέον να μην έχει καμία αξία.ΟΜΩΣ ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΟ.