
Πόση σημασία έχει για εσάς η χρήση του κινητού στο αυτοκίνητο, και πόσο τελικά νομίζετε ότι θέτει σε κίνδυνο η χρήση του με ανοιχτή ακρόαση;
Τι λέτε για τη χρήση κινητού στο αυτοκίνητο με ανοιχτή ακρόαση; Είναι επικίνδυνο;
7.855 Επισκέψεις στο άρθρο (9/12/2013)
Τι κάνει το κινητό επικίνδυνο στο αυτοκίνητο; Είναι το χέρι που απασχολεί για να μιλάμε, ή η προσοχή μας που στρέφεται σε αυτό αντί να είναι στο δρόμο; Η απαγόρευση της χρήσης κινητού ακόμη και με ανοιχτή ακρόαση φαίνεται να δρομολογείται αλλού, εσείς όμως τι γνώμη έχετε;
autotriti team
Στο κάτω κάτω στο κινητό, όπως και με τον συνοδηγό σου, κάνεις μια συζήτηση. Το μυαλό σου είναι εκεί αλλά δεν έχει φανεί ποτέ να σε δυσκολεύει μια κουβέντα στην οδήγηση. Σαφώς, ένας καβγάς, μια έντονη συζήτηση είναι άλλο πράγμα, αλλά όταν μιλάς κανονικά, η οδήγηση δεν επηρεάζεται.
H όχι; Το αντεπιχείρημα σε αυτή τη λογική απαντά πως το πιθανότερο είναι μια συζήτηση στο κινητό να γίνεται με πολύ περισσότερη ένταση από μια απλή «κουβέντα». Είτε πρόκειται για δουλειά, είτε οτιδήποτε άλλο, το ότι μιλάμε στο τηλέφωνο στο αυτοκίνητο, μεταφράζει το ζήτημα της συζήτησης ως επείγον και άρα ικανό να αποσπάσει την προσοχή.
Βέβαια αυτά τα λένε στη Βρετανία και την Γερμανία, όπου πιθανώς οι συζητήσεις στο κινητό να είναι περισσότερο επαγγελματικές και έντονες και λιγότερο «κουβεντούλα» για παρέα στην κίνηση. Μια απαγόρευση της ανοιχτής ακρόασης φαίνεται πως θα κάψει μαζί με τα ξερά και κάποια χλωρά. Αξίζει όμως;
Το θέμα με το κινητό στο αυτοκίνητο φαίνεται πως έχει απασχολήσει πολύ, ιδιαίτερα τώρα που τα «έξυπνα» τηλέφωνα τα χρησιμοποιείς και χωρίς να μιλάς. Η αποστολή μηνύματος, ή πιο πρόσφατα το σερφάρισμα στο ίντερνετ και γενικά η τάση όχι μόνο να απασχολεί το κινητό το χέρι και την σκέψη, αλλά και το βλέμμα, φαίνεται πως έχουν δημιουργήσει ένα κίνημα για συνολική απαγόρευση. Δεν είναι λίγες οι φωνές που μιλάνε για κυκλώματα μπλοκαρίσματος του σήματος εγκατεστημένα υποχρεωτικά στο αυτοκίνητο ώστε το κινητό να νεκρώνει όταν ο κινητήρας λειτουργεί.
Εσείς τι λέτε; Σας φαίνονται αυτά λίγο ακραία; Πόση σημασία έχει για εσάς η χρήση του κινητού στο αυτοκίνητο, και πόσο τελικά νομίζετε ότι θέτει σε κίνδυνο η χρήση του με ανοιχτή ακρόαση;
όταν κινείσαι με μηχανάκι στην πολη καταλαβαίνεις αμέσως τον μ@@@κ@ που μιλάει στο κινητο και μάλιστα χωρις ανοιχτη ακρόαση και hands free αυτό τα λέει όλα....ούτε φλας..μια δεξιά και μια αριστερά και άντε γειά!!! αν ειναι και πάνω απο 50 χρονων???..κλαφτα....χειρότερα απο μεθυσμένος...
Συμφωνώ με τους προηγούμενους φίλους. Ο κύριος λόγος που δεν πρέπει να μιλάμε όταν οδηγούμε γενικά, είτε στο τηλέφωνο, είτε στο συνοδηγό μας, είναι διότι όταν κάνουμε μια λίγο σύνθετη συζήτηση, όπου δηλαδή θα απαιτηθεί σκέψη, πριν την απάντηση, μειώνεται η προσοχή μας στο δρόμο. Έχω παρατηρήσει ότι όταν συζητάω στο αυτοκίνητο, μειώνεται αυτόματα η ταχύτητα με την οποία κινούμαι. Δηλαδή καθώς μειώνεται η προσοχή μου στο δρόμο,λόγω της συζήτησης, ασυναίσθητα μειώνω και την ταχύτητα, ώστε να προλαβαίνω και τη συζήτηση, αλλά και τα συμβαίνοντα γύρω μου. Επίσης θα πρέπει να συζητηθεί η χρήση GPS, την ώρα της οδήγησης, διότι το κύτταγμα της οθόνης, για να δούμε το χάρτη, είναι πολύ επικίνδυνο, καθώς παίρνουμε το βλέμμα από το δρόμο, για να δούμε την οθόνη. Ακόμα και το κύτταγμα των οργάνων του ταμπλό, μπορεί να αποσπάσει την προσοχή μας από το δρόμο, έστω για πολύ λίγο, αλλά αυτό το πολύ λίγο είναι ικανό να προκαλέσει ατύχημα, αν τη συγκεκριμένη στιγμή, που θα αποσπάσουμε την προσοχή μας από το δρόμο, φρενάρει ο μπροστινός μας και χάσουμε πολύτιμο χρόνο αντίδρασης.
Είτε το κρατάς, είτε έχεις ανοιχτή ακρόαση, ο εγκέφαλος αναλαμβάνει και 2 δραστηριότητα. Το τι θα πεις, το να ακούσεις τι θα σου πουν, το να σκεφτείς να απαντήσεις, μειώνουν την προσοχή στο δρόμο και δεν έχουν σχέση με τον τρόπο που γίνεται η επικοινωνία. Απλά, με ανοιχτή ακρόαση, είναι εξαιρετικά δύσκολο να σε δεις-αντιληφθεί αστυνομικός και να σε σταματήσει.
Επειδή η κατάσταση στην Ελλάδα έχει ξεφύγει σε αυτό το θέμα, πρέπει να υπάρχει τεχνικά απαγόρευση του κινητού στο όχημα, αλλά ότι κλειδώνει, ξεκλειδώνει, ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
Αφού η παιδεία είναι των πατωμάτων, ας πάμε στα αστυνομικά μέτρα, και πάλι θα ρίχνουμε τα τηλέφωνα στα κονέ μας, για να μας σβήσουν τις κλήσεις, και ας λένε στα μ.μ.ε. ότι οι κλήσεις δεν σβήνονται.Τι πρέπει να γίνει λοιπόν;Να παίζουμε ξύλο;Τι;Είναι μία δύσκολη κατάσταση στην Ελλάδα.Πρέπει στις νεότερες γενιές να επενδύσουμε στην παιδεία, ώστε να τους πούμε και να τους δείξουμε στα νοσοκομεία, κ.τ.λ. εκτός των θετικών της κινητής τηλεφωνίας και τα αρνητικά της.
Δεν είναι το ίδιο με το να μιλάω με τους συνεπιβάτες μου, ακούω μουσική, με το τρώω, καπνίζω, μιλάω στο κινητό, βλέπω τηλεόραση, είμαι στον υπολογιστή, για όσους έχουν στο όχημα τους και υπολογιστή.
Όταν μιλάς στο κινητό απορραφάσαι τόσο έντονα, που δεν έχει καμία σχέση με το ακούς μουσική, να συνομιλείς με επιβάτες.Θέλεις να ακούσεις τον συνομιλητή στο κινητό τηλέφωνο, το σήμα δεν είναι το καλύτερο δυνατό μέσα στο όχημα λόγω της ιδιομορφίας του εδάφους και των κεραιών κινητής τηλεφωνίας.Στην μουσική μπορείς να ξεφύγεις νοητικά και να συγκεντωθείς στην οδήγηση.
Και η τηλεόραση και ο υπολογιστής στο όχημα όταν οδηγάμε και ασχολούμαστε με αυτά είναι περισσότερο επικίνδυνα ή το ίδιο με το κινητό τηλέφωνο.
Ένα ημίμετρο είναι να υπάρχει η ανοικτή ακρόαση, αλλά και πάλι δεν είναι η ασφαλέστερη λύση, καθότι και εκεί η προσοχή μας είναι έντονη, παρά στην οδήγηση.Οι περισσότεροι βέβαια δεν θα θέλαν την καθολική απαγόρευση του κινητού, αλλά τη χρήση ανοικτής ακρόασης.Στις δημοκρατίες συμφωνείς με τους πολλούς, χωρίς αυτό να σημαίνει υποχρεωτικά ότι έχουν δίκιο.Λες πάντοτε την γνώμη σου, όσο σκληρή να είναι αυτή.