Πόσο καιρό σκοπεύετε να κρατήσετε το αυτοκίνητό σας; Συμφωνείτε με την λογική ότι η μεγάλη απαξίωση απαιτεί ταχύτερη αντικατάσταση;
Τι νομίζετε ότι έχει αλλάξει, τώρα που η απαξίωση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι μεγαλύτερη;
4.529 Επισκέψεις στο άρθρο (21/10/2013)
Στην Ελλάδα γκρινιάζουμε συνέχεια για την «απόσταση» που μας χωρίζει με την υπόλοιπη Ευρώπη στο θέμα του αυτοκινήτου. Για το πόσο υψηλοί είναι οι φόροι, για το πόσο ακριβά είναι κάποια μοντέλα. Τώρα που επιτέλους ταυτίστηκε η απαξίωση των αυτοκινήτων με αυτή της υπόλοιπης Ευρώπης, τι πραγματικά άλλαξε και στην Ελλάδα;
autotriti team
Το δεδομένο είναι ότι η μεγάλη απαξίωση είναι ο μοχλός της αγοράς καινούργιων στην Ευρώπη. Γιατί απλά, το πολύ στα τέσσερα χρόνια ένα αυτοκίνητο πρέπει να αντικαθίσταται ώστε να περιορίζονται οι ζημιές. Όμως αυτό στην Ελλάδα δεν είναι πολύ εύκολο.
Μπορεί η αριθμητική λογική να λέει πως όντως, χάνεις τα λιγότερα λεφτά αν αλλάζεις αυτοκίνητο κάθε 4 χρόνια (σε αντίθεση με το αν αλλάζεις κάθε πέντε, έξι ή εφτά), όμως προς το παρόν πολλοί είναι σήμερα στην Ελλάδα με το ίδιο αυτοκίνητο πάνω από 8 ή δέκα χρόνια. Υπάρχει και θέμα ρευστότητας. Αν το ιδιωτικό λίζινγκ είχε φορολογικά ελαφρυντικά το πράγμα θα ήταν αλλιώς, αλλά άλλη συζήτηση αυτή.
Το θέμα είναι ότι ένα αυτοκίνητο έξι, επτά ή οκτώ ετών σήμερα έχει πολύ χαμηλή αξία στη μεταπώληση. Αυτό μπορεί να μην απασχολεί όσους δεν ενδιαφέρονται να πουλήσουν, ενδιαφέρει όμως τις ασφαλιστικές.Γιατί ένα τρακάρισμα που θα χρειαζόταν τρεις ή 4.000 ευρώ για να επισκευαστεί, θα είχε λογική να καλυφθεί από την ασφαλιστική όταν η αξία του αυτοκινήτου ήταν δέκα ή 12.000 ευρώ. Όταν όμως είναι το πολύ πέντε;Μια πρώτη αλλαγή (που έρχεται από την Ευρώπη) θα είναι λοιπόν στο θέμα των ακριβών επισκευών. Αν η αξία του αυτοκινήτου είναι μικρή και συγκρίσιμη με αυτή της ζημιάς, η ασφαλιστική θα προτιμά να το διαγράφει και να πληρώνει την εμπορική αξία του αυτοκινήτου. Και από κει που είχες αυτοκίνητο, τώρα θα έχεις απλά 5.000 ευρώ στο χέρι.
Ακόμη μια διαφορά που θα έρθει, είναι η ρήτρα ανταλλακτικών. Γιατί τα ανταλλακτικά για παλιά αυτοκίνητα κοστίζουν και οι ασφαλιστικές θα προσαρμόσουν τα ασφάλιστρα προς τα πάνω ώστε να καλύψουν το έξοδο αυτό.
Με λίγα λόγια, η μεγάλη απαξίωση των αυτοκινήτων μπορεί να μην ενδιαφέρει όσους σκοπεύουν να τα κρατήσουν για «πάντα», θα αλλάξει όμως κάποια πράγματα στον τρόπο κάλυψης από τις ασφαλιστικές. Όπως γίνεται και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Εσείς πως βλέπετε αυτή την εξέλιξη; Πόσο καιρό σκοπεύετε να κρατήσετε το αυτοκίνητό σας; Συμφωνείτε με την λογική ότι η μεγάλη απαξίωση απαιτεί ταχύτερη αντικατάσταση; Και τελικά πόσο σας επηρεάζει η αλλαγή της αντιμετώπισης από τις ασφαλιστικές;
Η αγορά οχήματος, είναι θέμα επιλογής, ιδιοσυγκρασίας και οικονομικών.Από πάντα και όχι τώρα η Ελλάδα δεν ήταν μία χώρα που οι περισσότεροι αλλάζαν εύκολα και γρήγορα οχήματα παντώς είδους.Μετά περάσαμε σε μία δήθεν διαφορετική κατάσταση, αλλά τα οικονομικά μεγέθη δεν κρατήσαν ψηλά μα ξεφουσκώσαν.
Ποτέ δεν άλλαζε ο κόσμος της Ελλάδας κάθε 3-4-5 χρόνια όχημα, κάποιοι μόνον το κάναν.Οι υπόλοιποι τα κρατούσαν και 20 χρόνια και παραπάνω, ας μην τα ξεχνάμε αυτά.
Όσο για τις ασφαλιστικές, δεν φταίν αυτές όταν κάποιοι χρεώνουν ανεβοκατέβασμα προφυλακτήρα για παράδειγμα 100 φορές.Τα ανταλλακτικά ενός παλιού οχήματος δεν είναι τοσο ακριβά και ειδικά τα μεταχειρισμένα.Μπορεί η ασφαλιστική να πληρώσει για μεταχειρισμένα ανταλλακτικά σε ένα όχημα 20ετίας μεταχειρισμένα ανταλλακτικά και όποιοι το επιθυμούν να πληρώσουν μία διαφορά για καινούργια, λύσεις υπάρχουν.
Το θέμα επίσης είναι ότι και αν πάρουμε είναι σώφρον να μπορούμε να το συντηρήσουμε, είτε είναι 5ετίας, είτε 20ετίας, και όχι να παίζουμε με την αφάλεια όλων μας.Καλό είναι να μπαίνουμε από ένα όχημα νέο σε ένα άλλο, αλλά ας μην ξεχνάμε και τις δυνατότητες μας.
Η αντικατάσταση αυτοκινητου απαιτει λεφτά, λεφτά που δεν υπάρχουν...μακαι να σου χαρισουν 2λιτρο αυτοκινητο δεν το θες γι αυτο και πεσαν οι τιμές...θες 1000 το χρονο για να το εχεις και σουυ πεταει και το τεκμηριο στο θεο....
Το αυτοκινητο χανει πολύ γρηγορα την αξία του οποτε δεν συμφερει να το αλλαζεις.....με 600ευρω το μηνα θες να δουλευεις 24 μηνες για ενα αυτοκινητο μικρό.....
οι ασφαλιστικές αν κανουν κατι τετοιο απλα θα αναγκάσουν και άλλο κόσμο να παραδώσει τις πινακίδες των οχηματων τους...ας ριξουν τις τιμες τα ανταλλακτικά.....και προσοχη μην τρακαρουμε παιδια..ένα το έχουμε..ποιος αγοράζει άλλο τωρα....