Το success story της Ford με τον 1,0 Ecoboost
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το success story της Ford με τον 1,0 Ecoboost

30.914 Επισκέψεις στο άρθρο (15/2/2022)

Ο πρώτος τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας στην ιστορία της Ford συνεχίζει να γράφει τη δική του ιστορία στην αυτοκίνηση. Ο λόγος φυσικά για τον 1,0 λίτρου Ecoboost που βρίσκουμε στα Fiesta, Puma και Focus.

Στόχος του η μείωση σε κατανάλωση και ρύπους

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2011 η Ford είχε παρουσιάσει τον πρώτο τρικύλινδρο και υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα στην ιστορία της, χωρητικότητας μόλις 1,0 λίτρου. Ο στόχος των μηχανικών της Ford ήταν η επίτευξη της απόλυτης ομοιότητας στη λειτουργία του 3κύλινδρου συνόλου, με ένα τετρακύλινδρο, που όμως θα προσέφερε σημαντικά μειωμένη κατανάλωση και ρύπους. Έτσι λοιπόν ήρθε στο προσκήνιο ο - γνωστός πλέον στο ευρύ κοινό - 1.000άρης Ecoboost κινητήρας που έμελλε να αποτελέσει μία από τις πιο σημαντικές κινήσεις της μάρκας στην πολύχρονη ιστορία της.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

3 φορές κορυφαίο μοτέρ συνολικά και 6 φορές στην κατηγορία του

Από τότε μέχρι και σήμερα το εν λόγω μοτέρ έχει βραβευτεί ως ο Καλύτερος Κινητήρας της Χρονιάς τα έτη 2012, 2013, 2014 και ο Καλύτερος Κινητήρας στην κατηγορία 1,0 λίτρου και κάτω έξι συνεχόμενα χρόνια και συγκεκριμένα από το 2012 έως και το 2017. Βέβαια μέσα στην όλη πορεία του, από το 2012 που ξεκίνησε η παραγωγή του μέχρι και σήμερα, το μοτέρ χρειάστηκε να αναβαθμιστεί από τους ανθρώπους της μάρκας, αφού οι εταιρείες δέχονταν (και ακόμα δέχονται) πιέσεις για μείωση στους ρύπους. Έτσι για πρώτη φορά οι μηχανικοί της Ford ενσωμάτωσαν την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου σε τρικύλινδρο μοτέρ, χάρη στην οποία επιτυγχάνεται μείωση των εκπομπών CO2 και αντίστοιχα της κατανάλωσης κατά 6% σε σχέση με πριν.

Με δυνατότητα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου

Μετά την απενεργοποίηση του πρώτου κυλίνδρου του 1.000άρη Ecoboost, η χωρητικότητα μειώνεται στα 666 κυβικά εκατοστά! Φυσικά για να επιτευχθεί η λειτουργία του έχει υπάρξει η απαραίτητη τεχνοτροπία στον μηχανισμό κίνησης των βαλβίδων του πρώτου κύλινδρου. Στην τρικύλινδρη λειτουργία όταν το έκκεντρο ακουμπά τον μηχανισμό κίνησης, υπάρχει κατακόρυφη μετατόπιση της βαλβίδας. Στη δικύλινδρη λειτουργία, ένας μικρός άξονας συμπιέζει ένα ελατήριο μέσω υδραυλικής πίεσης, με αποτέλεσμα το έκκεντρο αν και έρχεται σε επαφή με τον μηχανισμό, εντούτοις να μην μετατοπίζει την βαλβίδα αλλά μόνο τον μηχανισμό. Η όλη διαδικασία δε, δεν απαιτεί κάτι παραπάνω από 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου ενώ είναι διαθέσιμη μέχρι τις 4.500 σ.α.λ..

Από το 2019 και ήπια υβριδικός

Το 2019 ακολούθησε μία ακόμα έκδοση του δημοφιλούς μοτέρ. Αυτή τη φορά η Ford είχε προσθέσει την ήπια υβριδική τεχνολογία των 48-volt  και αυτή με στόχο τη μείωση καυσίμου και ρύπων. Τα μοντέλα που εξοπλίζονται με τη συγκεκριμένη έκδοση του μοτέρ διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα αντί του στάνταρ εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του οχήματος σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48-volt. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος. Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα και να προσθέσουν ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, για αύξηση της ισχύος που φτάνει έως τους 155 ίππους. Έτσι περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που περιστρέφει τον κινητήρα ταχύτερα, διατηρώντας ψηλά την πίεση στο τούρμπο.

Διαθέσιμος στα Fiesta, Puma και Focus

Φτάνοντας στο σήμερα λοιπόν, την τελευταία έκδοση του ήπια υβριδικού 1.000άρη Ecoboost κινητήρα της Ford μπορεί κάποιος να τη βρει στο best-seller, Fiesta (από 18.496 ευρώ), στο B-SUV, Puma (από 23.833 ευρώ), αλλά και στο ανανεωμένο μικρομεσαίο, Focus (από 24.279 ευρώ), σε δύο εκδόσεις ισχύος 125 και 155 ίππων, συνοδευόμενο είτε από 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, είτε από 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

3 φορές «Κινητήρας της Χρονιάς» και 6 φορές κορυφαίο μοτέρ στην κατηγορία του!
-Κατασκευάστηκε με σκοπό να μειώσει την κατανάλωση και τους ρύπους.
-Υιοθέτησε τη δυνατότητα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου.
-Ακολούθησε η συνεργασία του με το ήπια υβριδικό σύστημα 48 βολτ.
-Διαθέσιμος στα Fiesta, Puma και Focus με 125 ή 155 ίππους!
Είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς κινητήρες σήμερα ο τρικύλινδρος 1.000άρης Ecoboost της Ford;  

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
Kalitero aytokinito
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel