Οι πρώτες 3 γενιές

50.319 Επισκέψεις στο άρθρο
Η πρώτη γενιά που δεν πάτησε ποτέ στην Ευρώπη.
3 Φωτογραφίες »

Η πρώτη γενιά που δεν πάτησε ποτέ στην Ευρώπη.

Starlet (P40/P50): To πρώτο και... άγνωστο


Η 2η γενιά και τελευταία πισωκίνητη
3 Φωτογραφίες »

Η 2η γενιά και τελευταία πισωκίνητη

Το πρώτο Starlet (P40/P50) λανσαρίστηκε τον Απρίλιο του 1973 ως η πλούσια έκδοση του Publica R30 και προσφερόταν με κινητήρες στα 1.000 και 1.200 κ.εκ. Αρχικά, προσφερόταν μόνο ως δίθυρο coupe αλλά τον Οκτώβριο, η Toyota προσέφερε και μια σεντάν έκδοση με τέσσερις πόρτες. Η γενιά αυτή δεν ήρθε ποτέ στην Ευρώπη.

Starlet (P60): To πρώτο ευρωπαϊκό Starlet

H δεύτερη γενιά (P60) παρουσιάστηκε το 1978 και έγινε αμέσως γνωστή ευρέως γιατί ήταν το πρώτο Starlet που προσφέρθηκε έξω από την Ιαπωνία, σημειώνοντας μάλιστα θετικότατη εμπορική πορεία σε όλη την Ευρώπη. Το Starlet προσφέρθηκε σε 3θυρη και 5θυρη έκδοση ενώ σε κάποιες αγορές κυκλοφόρησε μια wagon έκδοση με όνομα «Van». To 1980, το Starlet ανανεώθηκε για πρώτη φορά και ενσωμάτωσε τετραγωνισμένα φωτιστικά σώματα μπροστά, ενώ το 1983 ήρθε η δεύτερη ανανέωσή του που έφερε μικρές αλλαγές μπροστά και πίσω. Όσον αφορά στους κινητήρες, κάτω από το καπό του Starlet συναντούσε κανείς είτε τον 1,0 λτ. κινητήρα (KP60 2K) ή τον 1,3 λίτρων (KP61 4K) με 4άρι ή 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Λόγω της πισωκίνητης φύσης του, πολλά Starlet δεύτερης γενιάς μετατράπηκαν σε αγωνιστικά.

Starlet (P70): Μπροστά κίνηση και ευρύχωρο

Το Starlet τρίτης γενιάς (P70) παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1984 αλλά σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, ήταν προσθιοκίνητο και μακρύτερο κατά 55 χιλιοστά, μια κίνηση που προσέφερε στο αυτοκίνητο περισσότερους χώρους. Έκανε καριέρα και αυτό σε 3θυρη και 5θυρη hatchback έκδοση αλλά και ως van για επιλεγμένες αγορές με κινητήρες 1,0 και 1,3 λίτρων. Το 1987 και σε κάποιες αγορές, ήρθε η ανανεωμένη του έκδοση. Οι πωλήσεις αυτής της γενιάς έφτασαν τα 800.000 αυτοκίνητα.

Σελίδα 1Starlet: Το 1ο αγαπημένο Toyotάκι των Ελλήνων ήταν παππούς του Yaris
Σελίδα 2Οι πρώτες 3 γενιές
Σελίδα 3Οι δυο τελευταίες γενιές είχαν και... turbo!
test center
KIA