Κινητήρες: Περισσότερη οικονομία με το υβριδικό σύστημα

195.655 Επισκέψεις στο άρθρο (10/6/2023)
Tο υβριδικό Yaris καταφέρνει να κινείται για μεγάλο διάστημα μόνο με ρεύμα. Στη λειτουργία ECO, η κατανάλωση στην πόλη πέφτει εύκολα στα 3,5 λτ./100 χλμ. και σε μικτές συνθήκες στα 4,2 λτ./100 χλμ..
6 Φωτογραφίες »

Tο υβριδικό Yaris καταφέρνει να κινείται για μεγάλο διάστημα μόνο με ρεύμα. Στη λειτουργία ECO, η κατανάλωση στην πόλη πέφτει εύκολα στα 3,5 λτ./100 χλμ. και σε μικτές συνθήκες στα 4,2 λτ./100 χλμ..

Τα δύο μοντέλα βασίζονται στον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.500 κ. εκ. της Toyota. Πρόκειται για ένα 3κύλινδρο μοτέρ άμεσου ψεκασμού, με 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, ο οποίος φυσικά και έχει ρυθμιστεί διαφορετικά σε κάθε περίσταση. Στο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο αποδίδει 91 ίππους και συνεργάζεται με ένα compact ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία λιθίου 0,94 kWh, με τη συνδυαστική απόδοση του συνόλου να είναι 116 ίπποι με 207 Nm ροπής. 

Ο 1,5 λτ. VVT-i αποδίδει 125 ίππους με 153 Nm ροπής, όντας από τις μεσαίες στροφές και πάνω αρκετά ζωηρός.
6 Φωτογραφίες »

Ο 1,5 λτ. VVT-i αποδίδει 125 ίππους με 153 Nm ροπής, όντας από τις μεσαίες στροφές και πάνω αρκετά ζωηρός.


Στην πράξη το υβριδικό Yaris καταφέρνει να κινείται για μεγάλο διάστημα μόνο με ρεύμα και μηδενικούς ρύπους (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας), με το σύστημα να επιτρέπει την ηλεκτροκίνηση μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Σε συνδυασμό μάλιστα με χρήση της ECO λειτουργίας μέσα στην πόλη η κατανάλωση πέφτει εύκολα στα 3,5 λτ./100 χλμ., ενώ σε μικτές συνθήκες η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 4,2 λτ./100 χλμ.. Από πλευράς επιδόσεων το CVT κιβώτιο ναι μεν καταφέρνει λόγω kickdown να μας δώσει καλές ρεπρίζ, ωστόσο όπως όλα τα κιβώτια αυτού του τύπου θα παραχθεί βουητό κατά την επιτάχυνση.

Από την άλλη στην ατμοσφαιρική έκδοση ο 1,5 λτ. VVT-i αποδίδει 125 ίππους με 153 Nm ροπής. Διαθέτει ηλεκτρονικό έλεγχο του χρονισμού του εκκεντροφόρου εισαγωγής, ώστε να λειτουργεί σε κύκλο Otto στα τα υψηλά φορτία, και σε εκείνον του Atkinson, για μείωση των απωλειών στα μικρομεσαία φορτία. 

Στην πράξη, έχει άριστη απόκριση, αλλά και αισθητή έλλειψη ροπής που θα οδηγήσει στο κατέβασμα σχέσης για μια άνετη προσπέραση. Στις μεσαίες στροφές πάντως είναι αρκετά ζωηρός, ενώ πάνω από τις 3.500 σ.α.λ. φορτσάρει αρκετά έως και τον κόφτη. Το 0-100 έρχεται στα ικανοποιητικά 9,7``, (9,9 δλ. το υβριδικό), ωστόσο η ατμοσφαιρική φύση φαίνεται στις ρεπρίζ, όπου δεν τα καταφέρνει εξίσου ικανοποιητικά. Ωστόσο από την άλλη καταφέρνει να διατηρεί σε πολύ καλά επίπεδα την κατανάλωση, η οποία μετρήθηκε 6,0 λτ./100 χλμ..

Σελίδα 1Toyota Yaris: Να το αγοράσω σε βενζίνη ή υβριδικό;
Σελίδα 2Σχεδόν 2.000 ευρώ η διαφορά στην τιμή
Σελίδα 3Κινητήρες: Περισσότερη οικονομία με το υβριδικό σύστημα
Σελίδα 4Οδική συμπεριφορά: Μικρές και ασήμαντες οι διαφορές
Σελίδα 5Η γνώμη μας
ELASTIKA 2024
OPEL