
Υπάρχουν αυτοκίνητα που αντιπαθείτε και με το που τα βλέπετε ετοιμάζεστε για «καυγά»;
Υπάρχουν αυτοκίνητα που αντιπαθείτε στο δρόμο; Πως αντιμετωπίζετε τους άλλους οδηγούς;
6.358 Επισκέψεις στο άρθρο (2/12/2013)
Από πόσα χιλιόμετρα μακριά φαίνεται ο οδηγός που θα σε ενοχλήσει; Και πριν δεις την συμπεριφορά του στο δρόμο, μήπως αρχίζεις να κουρδίζεσαι από το αυτοκίνητο που οδηγεί; Υπάρχουν τελικά τέτοια στερεότυπα ή είναι μάλλον η εμπειρία του καθενός, πως κάποια ήδη οδηγού συμπεριφέρονται ανάλογα με το αυτοκίνητο που οδηγούν;
autotriti team
Βλέπεις δεν είναι μόνο τα στερεότυπα που ακολουθούν κάθε μάρκα για τα «χουνέρια» των μοντέλων της: άλλα τα λένε ζημιάρικα, άλλα τα λένε βαρετά, άλλα τα λένε για συνταξιούχους, άλλα τα λένε «Xάρους». Είναι και τα στερεότυπα που συνδέουν τη μάρκα με τον οδηγό. Και αυτά λειτουργούν πιο συχνά.Βλέπεις ένα αυτοκίνητο από μακριά που αντιπαθείς, και περιμένεις, προετοιμάζεσαι, προκαταλαμβάνεσαι, ότι θα σε ενοχλήσει. Ακόμη και αν δεν κάνει τίποτα, εσένα θα σε βάλει στην πρίζα ότι ετοιμάζεται να κάνει βλακεία. Χωρίς να ξέρεις τίποτα για τον οδηγό, μόνο από το αυτοκίνητο που οδηγεί, μπορείς να αραδιάσεις μια σειρά κοσμητικά επίθετα.
Ποιος το αρνείται; Υπάρχουν αυτοκίνητα που πολλοί ταυτίζουν με συγκεκριμένες συμπεριφορές. Παλιά, όταν ακόμη τα SUV νομίζαμε ότι τα είχαν οι πλούσιοι, θεωρούσαμε ότι στο δρόμο συμπεριφέρονται κυριαρχικά, αγνοώντας τους άλλους και στερώντας τους ακόμη και την προτεραιότητα.Η αλήθεια βέβαια είναι ότι το μέγεθος, άγνωστο ακόμη για τους ελληνικούς δρόμους, φόβιζε πολλούς οδηγούς που λειτουργούσαν απέναντι σε τέτοια αυτοκίνητα παθητικά, συχνά παραχωρώντας την προτεραιότητά τους από τρόμο. Από την άλλοι οι οδηγοί τους, βλέποντας τέτοια ανοχή, ξεσπάθωναν και γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί και απότομοι προς τους τρίτους.Βλέπεις η συμπεριφορά είναι σύνθετο πράγμα, και η προκατάληψη ενισχύει φαινόμενα που αργότερα χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά για την ορθότητα ύπαρξης της προκατάληψης αυτής. Φαύλος κύκλος.
Το θέμα είναι αν εσείς το βλέπετε; Έχετε τέτοιες προκαταλήψεις; Υπάρχουν αυτοκίνητα που αντιπαθείτε και με το που τα βλέπετε ετοιμάζεστε για «καυγά»; Έχετε εσείς στερεότυπα για οδηγούς με βάση τα αυτοκίνητα που οδηγούν; Και τελικά τι σας λέει η εμπειρία σας; Ισχύουν;
Εγω ξαφνιαζομαι και φοβαμαι σε 2 περιπτώσεις:
Αγαπητέ φίλε manos θα ήθελα να διευκρινίσω κάτι, που ίσως δεν διατύπωσα σωστά. Όταν αναφέρθηκα στα δίκυκλα και είπα ότι ενώ κυττάς και δεν βλέπεις κανένα, στη συνέχεια πας να αλλάξεις λωρίδα και βρίσκεται δίπλα σου, εννοούσα ότι πολλοί δικυκλιστές έρχονται πολύ γρήγορα από πίσω, προσπερνούν τα αυτοκίνητα και από τις δύο πλευρές, άλλα από δεξιά και άλλα από αριστερά, αλλάζοντας συνεχώς λωρίδες και τη στιγμή που κυττάς τον καθρέφτη σου και δεν βλέπεις τίποτα, επειδή ενδεχομένως η μηχανή βρίσκεται δύο ή τρία αυτοκίνητα πίσω και στη συνέχεια αρχίζεις να αλλάζεις λωρίδα, πιθανόν μέχρι να αλλάξεις, η μηχανή σε έχει φτάσει και δεν την έχεις προσέξει, διότι δεν μπορείς να είσαι συνέχεια στον καθρέφτη, θα πρέπει να κυττάς και μπροστά σου. Μην ξεχνάμε και τις νεκρές γωνίες του αυτοκινήτου, που πολλές φορές τη στιγμή που κυττάς τον καθρέφτη μπορεί η μηχανή να κρύβεται σε κάποια νεκρή περιοχή και να μην τη δεις. Όταν η μηχανή κινείται με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα, από ότι τα αυτοκίνητα δημιουργούνται τέτοια προβλήματα. Από την άλλη η νομοθεσία (ΚΟΚ) προβλέπει ότι τα δίκυκλα πρέπει να κινούνται σαν τα αυτοκίνητα στη μέση της λωρίδας κυκλοφορίας και όχι ανάμεσα στις λωρίδες, πατώντας πάνω στις διαχωριστικές γραμμές και κινούμενα ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Για να το λέει αυτό ο ΚΟΚ κάτι έχει υπόψη του. Για το λόγο αυτό όσο και αν προσέχουν οι οδηγοί αυτοκινήτων, όλο και κάποιο δίκυκλο θα τους ξεφύγει. Επομένως, πρακτικά, θα πρέπει οι οδηγοί δικύκλων να προσέχουν περισσότερο, διότι σε περίπτωση σύγκρουσης, αυτοί είναι που θα πάθουν τη μεγαλύτερη ζημιά.
Συμφωνώ με τον κύριο Μάνο, τις μηχανές και τα μάτια μας, δεν φτάνει όσοι οδηγούμε μηχανές να τους προσέχουμε, πρέπει να προσπαθήσουν και οι υπόλοιποι.Και οι οδηγοί βαρέων οχημάτων πρέπει να προσπαθήσουν.
Λοιπόν,με εκνευρίζουν παππούδες που δεν βλέπουν και δεν καταλαβαίνουν (λόγω ηλικίας), οι οποίοι επιμένουν να οδηγούν αποτελώντας δημόσιο κίνδυνο. Επίσης, όλοι αυτοί που είτε βρέχει καρέκλες είτε ο δρόμος είναι στεγνός, οδηγούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και αφού τρακάρουν κάποιον άλλο ή φύγουν από υδρολίσθηση, τους φταίει η βροχή και ο κακός δρόμος που τους πέταξε. Ακόμα, οι κάγκουρες που κάνουν σφήνες στην κίνηση για να κερδίσουν 50 μέτρα. Αυτοί που προσπερνούν τους ηλίθιους που περιμένουν στην σειρά να ανάψει το πράσινο και φεύγουν ως μάγκες πρώτοι.
Τώρα, τι είδους αυτοκίνητα οδηγούν οι παραπάνω...προσωπικά είμαι επιφυλακτικός όταν βλέπω μεγάλου κυβισμού SUV με κουστουμαρισμένους κυρίους με ύφος, σαπάκια με ηλικιωμένους και 20-25άρηδες με γερμανικό (συνήθως) όχημα πολλών ίππων.
Διάβασα παραπάνω πάρα πολλά για τα δίκυκλα, 1) ξαφνικά βρίσκονται δίπλα ή μπροστά σου, κάτι που κάνουν και πάλι οι οδηγοί δικύκλων, που ενώ κυττάς τον καθρέφτη, για να αλλάξεις λωρίδα και δεν βλέπεις τίποτα, ξαφνικά την στιγμή που αλλάζεις, βρίσκονται δίπλα σου. και τραίνο θα μπορούσες να συναντήσεις όπως αυθόρμητα λάθος έγραψες έτσι και αυθόρμητα θα έκανες το λάθος να βγάλεις φλάς. Καλό θα ήταν επίσης οι κύριοι οδηγοί αυτοκινήτων όταν συναντούν μηχανή να την λογαριάζουν σαν όχημα όχι σαν μύγα, Α! μηχανή έρχεται ας βγώ απ το στενό σαν να μην είδα τίποτα ή ας περάσω το κόκκινο.Ανεγκέφαλοι οδηγοί και με έλλειψη παιδείας και ανθρωπιάς υπάρχουν πολλοί. Ανεξάρτητα με το τι οδηγούν. Καλό βέβαια θα ήταν οι επαγγελματίες οδηγοί να μην μένουν στο δρόμο περισσότερο απ ότι αντέχει η υπομονή τους και η κράση τους διότι γίνονται επικίνδυνη.
Να προσθέσω ότι οι οδηγοί που είναι αντιπαθητικοί, είναι αυτοί που περνάνε με κόκκινο και αυτοί είναι κυρίως οι οδηγοί δικύκλων. Ακόμη αυτοί που κάνουν σφήνες και ξαφνικά βρίσκονται δίπλα ή μπροστά σου, κάτι που κάνουν και πάλι οι οδηγοί δικύκλων, που ενώ κυττάς τον καθρέφτη, για να αλλάξεις λωρίδα και δεν βλέπεις τίποτα, ξαφνικά την στιγμή που αλλάζεις, βρίσκονται δίπλα σου, εκεί που δεν τους περιμένεις και ζητούν και τα ρέστα. Επίσης μια κατηγορία οδηγών που κινούνται ανάμεσα σε δύο λωρίδες, πατώντας και τις δύο και δεν σε αφήνουν να περάσεις ούτε από αριστερά ούτε από δεξιά και τέλος πάλι οι οδηγοί δικύκλων που πηγαίνουν αργά και στη μέση του δρόμου, που και πάλι δεν σε αφήνουν να περάσεις, αν ο δρόμος έχει μια λωρίδα.
ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ ΜΕ ΤΟ mad_max, ΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΝΙΚΕΥΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΑΔΙΚΕΣ. ΠΑΝΤΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΣΕ ΕΚΝΕΥΡΙΣΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΩΘΙ:
1)ΠΥΡΟΒΟΛΗΜΕΝΟΙ ΠΙΤΣΙΡΙΚΑΔΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΣΦΗΝΕΣ ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ ΔΟΥΝ ΣΤΡΟΦΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥΣ ΚΛΑΝΟΥΝ ΜΕΝΤΕΣ.
2)ΤΑ ΚΛΥΣΜΑΤΑ ΤΩΝ 2,5 ΜΕΤΡΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΚΑΘΕ ΤΟΣΟ ΝΑ ΠΙΑΣΟΥΝ ΤΕΛΙΚΗ.
3)ΟΙ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΕΣ ΟΔΗΓΟΙ ΤΩΝ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΩΝ ΙΑΠΩΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΠΟΥ ΕΝΙΟΤΕ ΣΕ ΚΑΝΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΡΩΤΙΕΣΑΙ ΑΝ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ Ή ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΠΕΘΑΝΕΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ. ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΙΣΩΚΙΝΗΤΟΙ ΟΤΑΝ ΒΡΕΧΕΙ.
4)ΤΕΛΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΕΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΟΥ ΣΕ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΙΣΩΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙΣ, ΟΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΜΕ ΕΝΑ ΜΠΟΥΡΙ ΣΟΜΠΑΣ ΓΙΑ ΕΞΑΤΜΙΣΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΙΔΕΡΩΣΤΡΑ ΣΤΟ ΚΑΠΩ ΤΟΥ ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΑ ΚΟΥΡΤΙΝΑΚΙΑ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΤΖΑΜΙ ΚΑΙ ΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΒΡΕΧΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΠΩΣ ΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΘΑΥΜΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΟΥΣ.
ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΒΡΗΚΑΜΕ ΤΑ ΣΤΡΑΒΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΙΣΩΣ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΠΩΣ ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ.
Για να δω, ποιούς αντιπαθώ...
Σιγουρα αυτον που αρχιζει τις χωρίς καμία λογική, σφήνες με τα "200 αλογα του" σε κεντρική λεωφόρο ή επι της εθνικής, σε ωρα αιχμής ή σε κάποια μεγάλη έξοδο, και το πιο πιθανο στα επόμενα 500 μετρα θα κινηθει σχεδόν κάθετα ωστε να πάρει την πρώτη αριστερή έξοδο. Ειναι πραγματικά άδικό και ίσως χαζο να χαρακτηρίζεις κατασκευαστες και μοντέλα, αλλα έχω την εντυπωση οτι αυτά τα τσιπομένα, after-market τουμπανιασμένα "γερμανοειδη" κάνουν το παραπάνω σε μεγαλύτερη συχνότητα. Νομίζω τουλάχιστον!
Και μια και μου δινεται η ευκαιρία να βγάλω κακία και χολή: οπου Ιαπωνικό σενταν = αδιάφορος, "στον κόσμο του", οδηγός, με τάσεις για αναίσθητος! Υπερβάλω μάλλον, και δεν έχω και αποδειξεις, αλλα παρατηρηστε, avensis, almera, 626, corolla, lancer (οχι το κακό), κτλ, το 60% των "κουλών" που θα σας συμβεί, θα ειναι με καποιο ιαπωνικο ... και μάλλον σενταν!
Και η τελευταία κακία (για σήμερα), ολοι οσοι πάτε με 130 -140 χλμ/ωρα, με τα σμαρτακια, α) γιατι το κανετε? και β) έχετε κάνει ποτε φρενάρισμα πανικου? Και εννοώ φρενάρισμα πανικου.
Αυτά και οσοι ειστε κατοχοι ιαπωνικών σενταν, δεν ειπαμε και τιποτα ...!
Αντιπαθώ τους νέους οδηγούς που δεν βάζουν το Ν στο πίσω τζάμι του αυτοκινήτου, τους άνω των 75 ετών που στο τιμόνι δεν ξέρουν τις δυνατότητές τους, τους οδηγούς ταξί, τους οδηγούς smart γιατί νομίζουν ότι μπορούν να περάσουν ανάμεσα από 2 αυτοκίνητα. Επίσης όσους μιλάνε στο τηλέφωνο, τρώνε τυρόπιτα, διαβάζουν τον καιρό, καπνίζουν και βάφονται ενώ οδηγάνε. Επίσης δεν μου αρέσουν όσοι κακομεταχειρίζονται τα αυτοκίνητά τους. Καγκουριές και μαγκιές στον δρόμο, κάνω στην άκρη να περάσουν.
Χθες το βράδυ πηγαίνοντας για δουλειά, έπεσα επάνω σε έναν παππού που οδηγούσε ένα Peugeot σεντάν και πήγαινε με 40χλμ, στον παράδρομο της εθνικής με μονή λωρίδα. ΜΕ 40!!! Δεν μπορούσα να τον προσπεράσω λόγω αυξημένης κίνησης στο αντίθετο ρεύμα και χαμηλής ορατότητας και μέχρι να φτάσω στην δουλειά, είχα κατεβάσει όλα τα καντήλια της Μητρόπολης. Αλλά για κάποιους αυτός είναι αντικειμενικά ο καλός οδηγός, που δεν τρέχει κι εγώ είμαι ο κάφρος. Κι αν έκανα απόπειρα προσπεράσματος και γινόταν ατύχημα, εγώ θα έφταιγα πάλι....ε λοιπόν τέτοιους οδηγούς, εγώ θέλω να τους πυροβολήσω στο κεφάλι. Τόσο απλά.
Στο δρόμο δεν πρέπει να υπάρχουν συμπάθειες και αντιπάθειες.Πρέπει να υπάρχει ηρεμία και θέληση για το καλό.Υπάρχουν και τα αντίθετα, αλλά είναι γνωρίσματα της ιδιοσυγκρασίας της φυλής μας.Θα συμφωνήσω με τον κύριο Στάθη, και με το ατύχημα του ηθοποιού Paul Wlker, να πω, πως ο οδηγός ήταν έμπειρος, αλλά οι πολιτικές κυκλοφορικές συνθήκες πάντοτε, μα πάντοτε απρόβλεπτες, όταν δεν είναι ελεγχόμενες μέσα σε μία πίστα, κ.τ.λ.Οπότε όλοι προσέχουμε, είτε άσχετοι, είτε σχετικοί, είτε έμπειροι, είτε άπειροι, κ.τ.λ. και να ξέρουμε όλοι, πως τα ατυχήματα τα έχουν οι έμπειροι και αυτοί που έχουν μεγάλη αυτοπεποίθηση για τον εαυτό τους.Οι πολιτικοί δημόσιοι δρόμοι μπορούν να ανατρέψουν πολλά σταθερά δεδομένα, οπότε η ηρεμία, η αυτοσυγκέντρωση, ο φόβος σε λογικά πλαίσια, η πρόληψη, η πρόβλεψη του πως, τι θα κάνουν οι άλλοι, είναι παράγοντες που στο 50% μας βοηθούν, ώστε να μην έχουμε κάτι δυσάρεστο, γιατί στο άλλο 50% σε πολιτικό δημόσιο δρόμο είμαστε εν δυνάμει νεκροί.
Οι όποιες εξάρσεις δεν βοηθούν, το αντίθετο.Οπότε προσέχουμε για να έχουμε.
Τα αυτοκίνητα που αντιπαθώ είναι τα smart και αυτό γιατί αυτοί που τα οδηγούν νομίζουν ότι έχουν κάποιο γρήγορο αυτοκίνητο που συνέχεια το πάνε κόφτες... Δεν καταλαβαίνουν ότι έχουν ένα αυτοκίνητο που είναι φτερό στον άνεμο, με χάλια αναρτήσεις και φρένα και αν τρακάρουν θα γίνουν σα πατημένο κουτάκι αναψυκτικού; Επίσης αντιπαθώ όλα τα κίτρινα αυτοκίνητα ή αλλιώς τα ταξί... Ο λόγος είναι ότι βγάζουν φλας και νομίζουν οτι αφού το έβγαλαν πρέπει να υποχρεωθούμε να τους αφήσουμε χώρο να μπουν στη λωρίδα μας και αν είσαι τόσο "αυθάδης" και δεν τους αφήσεις θα σου κορνάρουν και θα σε βρίσουν και από πάνω λες και είναι στο χωρίο τους... Τέλος μου τη σπάνε όοοοοοοολα τα χρέπια που είναι κάτω των 120 αλόγων και έχουν μια εξάτμιση λες και έχουν 600 άλογα κάτω από το καπό τους, καθώς και όλααααααααα τα χρέπια που είναι άνω των 10 ετών και έχουν πολλά άλογα... Δηλαδή να βλέπω Starlet, datsun, lada με 300 άλογα μέσα και πω τί? Κουβάδες με γκάζια είναι τίποτα άλλο...
Πιστεύω ότι ισχύουν αυτά που λέτε, αλλά δεν είναι σωστό να κατατάξει κάποιος τόσο τα αυτοκίνητα, σε κατηγορίες, όσο τους οδηγούς. Υπάρχουν οδηγοί που οδηγούν με ενοχλητικό τρόπο στο δρόμο, άσχετα με το αυτοκίνητο που οδηγούν. Βέβαια οι γρήγοροι θα έχουν γρήγορο αυτοκίνητο, που μπορεί να μην είναι απαραίτητα κάποιο που ξεχωρίζει, αλλά να είναι κάποιο βελτιωμένο, που δεν διακρίνεται. Μπορείς όμως να το ακούσεις από μακρυά, ακόμη και αν δεν το βλέπεις. Ακόμη υπάρχουν και κυκλοφορούν αυτοκίνητα ερείπια, από πλευράς συντήρησης και κατάστασης. Εμένα αυτά με ενοχλούν και με φοβίζουν περισσότερο, άσχετα αν πηγαίνουν αργά. Τα ασυντήρητα αυτοκίνητα δεν έχουν ασφάλεια, δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ και γενικά είναι αυτά από τα οποία κινδυνεύουμε όλοι μας. Τα γρήγορα αυτοκίνητα τα οδηγούν συνήθως ικανότεροι οδηγοί και εκτιμώ ότι είναι ασφαλέστερα στους δρόμους. Βέβαια όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα από την προβλεπόμενη, έχει και μεγαλύτερες πιθανότητες να εμπλακεί σε ατύχημα, αλλά αυτό είναι σχετικό και εξαρτάται πάντα από τις δυνατότητες του ίδιου του αυτοκινήτου, αλλά και τις ικανότητες του οδηγού. Ένα σημείο στο οποίο θα ήθελα να σταθώ εδώ είναι οι ικανότητες του οδηγού. Δεν νομίζω να πιστεύετε ότι όλοι οι οδηγοί έχουν τις ίδιες ικανότητες. Αφού λοιπόν όλοι οι οδηγοί δεν είναι ίδιοι, αλλά και όλα τα αυτοκίνητα δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες, γιατι θα πρέπει να ακολουθούν όλοι τα ίδια όρια ταχύτητας; Π.χ. ένας ηλικιωμένος με περιορισμένα αντανακλαστικά και παλιό ασυντήρητο αυτοκίνητο, που ακολουθεί πιστά τα όρια ταχύτητας, μπορεί να είναι πολύ πιο επικίνδυνος από έναν οδηγό αγώνων, με τέλειες ικανότητες οδήγησης και δυνατό αυτοκίνητο άριστα συντηρημένο, που τρέχει ας πούμε 20% πάνω από τα όρια. Γιατι λοιπόν θα πρέπει όλοι να εξισώνονται;