
Το Puma Gen-E πέρασε τη δοκιμασία του elk test με απόλυτη επιτυχία, σημειώνοντας την ίδια επίδοση με το κορυφαίο και με GTi χαρακτήρα, Puma ST, στα 77 χλμ./ώρα.
Έστριψε με 77 χλμ./ώρα, περισσότερα από κάθε άλλο ηλεκτρικό που έχουμε δοκιμάσει.
Έκανε την ίδια επίδοση με το βενζινοκίνητο Puma ST των 170 ίππων.
Έχει το καλύτερο τιμόνι της κατηγορίας.
Γλιστράει η ουρά και αυτό το βοηθάει στον έλεγχο και την αποφυγή εμποδίου.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Κορυφαία επίδοση στο elk test… με το «καλημέρα»
Τα Ford στρίβουν. Γνωστό αυτό και αποδεδειγμένο μέσα από τα elk test.
Τα ηλεκτρικά δυσκολεύονται. Γνωστό και αυτό.
Τι ισχύει λοιπόν με το ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E;
Το τεστ αποφυγής κινδύνου (elk ή moose test διεθνώς) που μόνο το AutoΤρίτη πραγματοποιεί στην Ελλάδα (και από τα ελάχιστα Μέσα στην Ευρώπη) έρχεται να δώσει την απάντηση. Ως spoiler, μόνο, θα πούμε πως το Puma Gen-E (δες εδώ τη δοκιμή του) είναι 200 κιλά βαρύτερο από το βενζινοκίνητο Puma ST, αλλά σε συμπεριφορά και χαρακτήρα το θυμίζει πολύ, πράγμα που θα χαροποιήσει τον οδηγό που αναζητάει το fun to drive. Πάμε να το δούμε αναλυτικά.
Λίγα τα 75 χλμ./ώρα…
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα το ηλεκτρικό Puma σε εμπνέει με το στήσιμό του, έτσι επιλέξαμε να ξεκινήσουμε τη διαδικασία του elk test με την ταχύτητα των 70-75 χλμ./ώρα. Με δεδομένη τη θέση του αυτοκινήτου στο διάδρομο της δοκιμής και τη συμπεριφορά του, διαπιστώσαμε πως τα 73 χλμ./ώρα που είναι η μέση ταχύτητα επιτυχίας των ηλεκτρικών μοντέλων στο elk test, είναι μια ταχύτητα «βόλτας» για το ηλεκτρικό Puma Gen-E.
Tα πράγματα άρχισαν να παίρνουν περισσότερο ενδιαφέρον όμως στα 75 χλμ./ώρα όταν το Puma άρχισε να πιέζεται και ξεκίνησε να δείχνει τα στοιχεία που το κάνουν ξεχωριστό σε οδηγικό επίπεδο. Αρχικά είναι η αίσθηση. Εκτός από τα κορυφαία GTi μοντέλα κανένα άλλο SUV δεν έχει τόσο βάθος στην πληροφορία που προσφέρει, δίνοντας στον οδηγό του την αίσθηση πως όλα γίνονται αβίαστα και εύκολα. Θύμισε έντονα το βενζινοκίνητο Puma ST, προσφέροντας αμεσότητα στις κινήσεις και απόλυτο έλεγχο της συμπεριφοράς του, επιτρέποντας την παραμικρή διόρθωση, χωρίς να επηρεάζεται η εικόνα του από μεταφορές βάρους. Απόλυτα επιτυχημένο σε αυτή την ταχύτητα, ήρθε η ώρα να βρούμε τα όριά του.
Ηλεκτρικό... Puma ST
Ανεβαίνοντας στα 77 χλμ./ώρα, το Puma Gen-E είχε την ίδια αμεσότητα και κορυφαίο έλεγχο, ωστόσο φαινόταν πως πίεζε περισσότερο την ανάρτησή του. Και πάλι θυμίζει έντονα το Puma ST, με τη διαφορά τώρα πως σε αντίθεση με το ST που βασιζόταν περισσότερο στο στήσιμό του σε όλη τη διαδικασία, το Puma Gen-E και λογικό, χρησιμοποίησε περισσότερο τα ηλεκτρονικά για να μείνει στη λωρίδα επηρεαζόμενο από το βάρος που οδηγεί σε άνοιγμα της τροχιάς. Και αν και στα 77 χλμ./ώρα αυτό το άνοιγμα της τροχιάς δεν κατάφερε να το βγάλει εκτός πορείας, στα περισσότερα χλμ./ώρα που δοκιμάσαμε το έφερε στο όριο του διαδρόμου με αποτέλεσμα να το δυσκολεύει να ξαναμπεί κανονικά στην λωρίδα του στο τελευταίο κομμάτι της διαδρομής.
Βαθμολογία & αίσθηση οδηγού-επιβατών
Γενική αίσθηση οδηγού: Εξαιρετικά ευχάριστο σε όλη τη διαδικασία, ακούει και κάνει τα πάντα από το τιμόνι του. Το βάρος του δεν «φαίνεται», ενώ η προοδευτική τάση υπερστροφής στο όριο θύμισε καλοστημένα GTi αυτοκίνητα στην ίδια δοκιμασία.
Γενική αίσθηση επιβατών: Δεν καταλάβαμε πως βρισκόμαστε σε κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αφού όπως και στα άλλα Puma διαπιστώσαμε πως το Gen-E ήταν πολύ σταθερό και υπάκουο. Η ελαφρά υπερστροφή λίγο πριν την επιστροφή στη λωρίδα του δεν μας άγχωσε, δεν είχαμε ωστόσο κάποιο σημείο για να πιαστούμε ελέω απουσίας χειρολαβών.
Βαθμολογία με άριστα το 10
- Ανάρτηση: 9
- Τιμόνι: 10
- Σύστημα ελέγχου ευστάθειας: 9
- Διάσταση ελαστικών: 215/50 R18
- Τύπος ελαστικών: Continental EcoContact 6