Test Ελαστικών: Vredestein vs Firestone. 66 - 58 το σκορ!
9 Φωτογραφίες »

Test Ελαστικών: Vredestein vs Firestone. 66 - 58 το σκορ!

54.608 Επισκέψεις στο άρθρο (11/11/2023)

- Το Vredestein είχε πολύ καλύτερη επίδοση στο Elk Test στο στεγνό, πέρασε με 2 χλμ. μεγαλύτερη ταχύτητα (78,6 Vs 76,6 χλμ./ώρα)
- 1 χλμ. (και βάλε) πιο γρήγορο πέρασμα στο Elk Test στο βρεγμένο είχε το Vredestein
- Δεν έχουν μεγάλες διαφορές στο φρενάρισμα, ελάχιστα καλύτερο το Vredestein
- Μία 4άδα Firestone κοστίζει 520 ευρώ, μία 4άδα Vredestein 468 ευρώ

Vredestein: Πράσινο στο κράτημα | Firestone: Κόκκινο στο wet φρενάρισμα

Όταν η πλειονότητα των καταναλωτών πάει να αλλάξει ελαστικά στο αυτοκίνητο, δεν ξέρει και πολλά από τύπους και προδιαγραφές. Ξέρει τι θα πληρώσει. Τα δύο θερινά ελαστικά της σημερινής αναμέτρησης είναι best sellers για τις μάρκες τους (γι αυτό και τα επιλέξαμε) και έχουν παραπλήσιες τιμές. Το αμερικανικό θερινό ελαστικό δρόμου Firestone Roadhawk είναι μοντέλο του 2016 και κοστίζει 130 ευρώ (ανά λάστιχο), έχοντας μάλιστα την ένδειξη XL (extra load). Το Vredestein Ultrac είναι πολύ πιο φρέσκο (μοντέλο του 2021) και η ολλανδική εταιρεία το επικοινωνεί «ως υψηλής απόδοσης», ωστόσο είναι κατάτι φθηνότερο από το Firestone μιας και κοστίζει 117 ευρώ. Μιλάμε για τη διάσταση 215/55 R17.

Αν ψάχνεις εμπορίες ελαστικών & προσφορές τους, δες με 1 κλικ εδώ.

Έχοντας μαλακότερη γόμα, το Vredestein Ultrac έχει ετικέτα C στην κατανάλωση, ενώ το Firestone Roadhawk έχει Β, όντας θεωρητικά λιγότερο βενζινοβόρο. Στο κράτημα σε βρεγμένο έχουν και τα δύο A, ενώ το Vredestein στην ετικέτα του αναφέρει 69 db στο θόρυβο και το Firestone 71 db. Φυσικά αυτοκίνητο αναφοράς ήταν το εξαιρετικό Ford Puma 1,0 Εcoboost 125 PS και οι δοκιμές έγιναν στις ευρωπαϊκών προδιαγραφών εγκαταστάσεις του Driving Academy στο χώρο του Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο Αττικής.
 

Μάρκα/Μοντέλο Firestone Roadhawk Vredestein Ultrac
Όχημα Επιβατικό Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
Θερινό Θερινό
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
215/55 R17 215/55 R17
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
   
 
Στοιχεία κατασκευαστή
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
B C
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
A A
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (Α έως C)
71 69
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
XL 98W 94W
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
3000 2680
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
270 270
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
2016 2021

Elk Test και φρένα στο στεγνό: Πολύ καλύτερο κράτημα για το Vredestein

Το Vredestein Ultrac βελτίωσε αισθητά το κράτημα του Puma στο στεγνό οδόστρωμα. Πρόσφερε καλή αίσθηση στο τιμόνι, άριστη κατευθυντικότητα και απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου στη διαδικασία, ενώ δεν έχασε την πρόσφυσή του πουθενά. Μας άφησε άριστες εντυπώσεις εντυπωσίασε με τη σταθερή του απόδοση μέχρι και τα σχεδόν 79 χλμ./ώρα (78,6 χλμ./ώρα για την ακρίβεια), ταχύτητα που αξιολογείται πάνω από το όριο που έχουμε θέσει για αυτό και «πρασίνισε» στον πίνακά μας. Και στο φρενάρισμα όμως από 80 χλμ./ώρα στο στεγνό ακούμπησε τα όριά μας ξεπερνώντας ελάχιστα τα 26 μέτρα (26,1 μ.).

Το Firestone RoadHawk είναι ένα ελαστικό με μαλακά πλαϊνά, στοιχείο που επηρέασε την συμπεριφορά του στο τεστ αποφυγής κινδύνου αφού σε αυτό γίνονται αρκετές και βίαιες αλλαγές κατεύθυνσης. Συγκριτικά χάνει σε κατευθυντικότητα, αλλά και σε κράτημα. Η καλύτερη επίδοση του στο στεγνό (76,6 χλμ./ώρα) είναι κάτω από τα όριά μας και 2 χλμ./ώρα κάτω από την επίδοση του Vredestein, το οποίο όντως έδειξε χαρακτηριστικά ελαστικού υψηλής απόδοσης.

Σε γενικές γραμμές το Firestone Roadhawk είναι ένα μαλακό και ήσυχο ελαστικό, που προτιμά την ήρεμη και στρωτή οδήγηση. Στο φρενάρισμα κατάφερε να «κοκκαλώσει» από τα 80 χλμ./ώρα σε 26,6 μ. , 50 εκατοστά περισσότερα από το Vredestein, όντας όμως μέσα στα όρια που έχουμε θέσει.
 

Επιδόσεις - Μετρήσεις AutoΤρίτη Test Center
Μάρκα/Μοντέλο Firestone Roadhawk Vredestein Ultrac
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 80 χλμ./ώρα (μ.)
26,6 Μέτρα    26,1 Μέτρα   
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 80 χλμ./ώρα (μ.)
32,8 Μέτρα    32,4 Μέτρα   
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου.Επίδοση Elk Test στεγνό (χλμ./ώρα)
76,6 Χλμ/ώρα 78,6 Χλμ/ώρα
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου σε βρεγμένο δρόμο.Επίδοση Elk Test βρεγμένο (χλμ./ώρα)
65,5 Χλμ/ώρα 66,7 Χλμ/ώρα
 

Elk Test και φρένα στο βρεγμένο: οριακά «κόκκινο» φρενάρισμα το Firestone.

Οι εγκαταστάσεις του Driving Academy προσφέρουν ιδανικές συνθήκες για δοκιμές σε βρεγμένο οδόστρωμα, αφού το κατάλληλο σύστημα εξασφαλίζει σταθερό φίλμ νερού τόσο στο πεδίο δοκιμών ELK TEST, όσο και στο διάδρομο φρεναρίσματος (ίδιος για τις μετρήσεις σε στεγνό που προηγούνται).

Το ελαστικό της Vredestein διαθέτει χαράξεις τύπου «Z» που βοηθούν στο βρεγμένο οδόστρωμα και όπως φάνηκε στη δοκιμή, «δουλεύουν». Το Ultrac διατήρησε ομοιογενή και προοδευτική συμπεριφορά στο βρεγμένο. Το αυτοκίνητο συμπεριφέρθηκε άμεσα στις αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ η πρόσφυση ήταν καλή σε όλο το διάδρομο εξασφαλίζοντας τελική επίδοση 66,7 χλμ./ώρα. Ακόμα και πάνω από το όριό του είχε προοδευτική και ελεγχόμενη αντίδραση. Το φρενάρισμα στο βρεγμένο (32,37 μέτρα) ξεφεύγει λίγο πάνω από τα όριά μας.

Τα πολύ μαλακά πλαϊνά δεν βοήθησαν το ελαστικό Firestone Roadhawk να σημειώσει κάποια αξιόλογη επίδοση και στο βρεγμένο elk test. Αναλογικά πάντως η εικόνα ήταν καλύτερη από αυτή στο στεγνό κλείνοντας τη ψαλίδα διαφοράς με το Vredestein (η διαφορά από τα 2 έπεσε στο 1,2 χλμ./ώρα) και αυτό που κρατάμε είναι η προοδευτική και καθόλου απότομη αντίδραση. Η προσπάθεια στα 66 χλμ./ώρα ήταν οριακή και τελικά ως επιτυχημένη προσπάθεια κρατάμε τα 65,5 χλμ./ώρα, που είναι πάντως μέσα στα όριά μας.

Αντιθέτως, με 32,85 μ. στο φρενάρισμα επί βρεγμένου οδοστρώματος ξεπέρασε για λίγο το όριό μας παρότι δεν «πλάναρε» και το ABS λειτούργησε μόνο όταν ήταν απαραίτητο.
 

Βαθμολογία AutoΤρίτη (%)
Μάρκα/Μοντέλο Firestone Roadhawk Vredestein Ultrac
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο στεγνόΑπόδοση στο στεγνό
57% 68%
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο βρεγμένοΑπόδοση στο βρεγμένο
59% 64%
Φρεναρισμα σε στεγνό και βρεγμένοΑπόδοση στο φρενάρισμα
58% 62%
Κρατημα σε στεγνό και βρεγμένοΚράτημα
58% 70%
Η πιο συμφέρουσα επιλογή, με βάση την τελική βαθμολογία και την τιμή του.Value for money (%)
60% 66%
Τελική βαθμολογία (%) 58% 66%

Η γνώμη μας

Το Vredestein Ultrac όχι μόνο κατάφερε να είναι μέσα στα όρια που έχουμε θέσει, αλλά και να σημειώσει μια πολύ καλή επίδοση στο κράτημα σε στεγνό. Ένα ομοιογενές ελαστικό με καλή συμπεριφορά σε στεγνό και βρεγμένο. Το Firestone Roadhawk εστιάζει περισσότερο στην άνεση και στην οικονομία (έχει καλύτερη αξιολόγηση στην ετικέτα του) χαρακτηριστικά που όμως δεν του επιτρέπουν αξιόλογες επιδόσεις στο κράτημα και στο φρενάρισμα.

Συνέχεια του άρθρου >>>
FORD E-TRANSIT
NISSAN